یادداشت های دادو

۴۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • دا دو

امروز هم روزی از روزهای بیادماندنی عمرم شد ، برخی روزها و لحظه ها نشان دار می شوند و شانس این را دارند تا همیشه بیاد بیایند و فراموش نشوند ... در زندگی از این قبیل روزها زیاد است ، برخی پررنگتر و برخی کم رنگ تر !!

 

  • دا دو

 

وَلَا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَلَا السَّیِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ *

وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبَرُوا وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ *

 


و هرگز نیکی و بدی در جهان یکسان نیست، همیشه بدی (خلق) را به بهترین شیوه (که خیر و نیکی است پاداش ده و) دور کن تا همان کس که گویی با تو بر سر دشمنی است دوست و خویش تو گردد *

و لیکن به این مقام بلند (یعنی در پاداش بدی نیکی کردن) کسی نمی‌رسد جز آنان که (در راه دینداری) دارای مقام صبر و ثبات و (در معرفت الهی) صاحب حظّ بزرگند.

 

  • دا دو

امروز صبح که ماه را در آسمان دیدم ، حال و روزش بهتر از من نبود ... تقویم را مرور کردم و دیدم فطر را برای دوشنبه نوشته اند ، هلال ماهی که من دیدم تا شنبه خودش را نگه دارد ، خیلی زرنگی کرده است ، مگر اینکه دو روز آخر را در آی سی یو بگذراند و تحت مراقبت ویژه !!

 

  • دا دو

ماه مبارک در حال تمام شدن است ، ماهی که مانند بقیه مسایل دینی ، و به رغم خیلی ها که دوستتر دارند تا دین را شخصی بکنند (!)‌ ،‌ جنبه های اجتماعی خیلی واضحی دارد و نمی شود آن را جداجدا استفاده کرد و مهمترین بخشی که باعث می شود تا این ماه شخصی نشده و جنبه ی اجتماعی داشته باشد همان تعریف فرقان است که برایش آمده است !!

 

  • دا دو

 

أَلَیْسَ اللَّـهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ

 


آیا خدای (مهربان) برای بنده‌اش کافی نیست؟

 

  • دا دو

دیشب هوا واقعا سرد بود ، باد شدیدی هم می وزید ، انگار اواخر پائیز بود و آسمان دنبال بهانه ای برای باریدن برف می گشت !! بالای کوه خلوت تر از توی مسیر بود و معلوم بود کسانی که بالا می رفتند با کمترین توقف برمی گشتند ...

 

  • دا دو

توی کیف پول من چند تا اسکناس خارجکی جاخوش کرده اند ... البته بیشتر جنبه ی نمایشی دارند و غالبا دِمده تشریف دارند ؛ مثلا اسکناس ترکیه مال قبل از تبدیل لیر به لیرجدید است و اسکناس آذربایجانی مال دوره ی استقلال آنهاست !!

 

  • دا دو

دیشب پای تی وی بودم ؛ البته نه به اختیار !! وقتی تی وی در آشپزخانه باشد و میز افطار در آنجا چیده شده باشد ، ناچارا چشم به آن می افتد... یک نیم نفسی " سریال نفس " را دیدم ، تقریبا بهمین اندازه هم هفته قبل دیده بودم !!

 

  • دا دو

حرص را همه می شناسیم و البته جایگاه غیرقابل انکاری در زندگی اجتماعی و حتی فردی ما دارد !! بسیاری از تصمیم گیری های ما متاثر از آن بوده و تا سالها ما را تاوان ده آن می کند و برای برخی ها می تواند مسایل جبران ناپذیری بهمراه داشته باشد !!

 

  • دا دو