یادداشت های دادو

آب تو شیر یا شیر تو آب!!

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۳۲ ب.ظ

در روایات ماضی آمده یک بقالی بود که به شیر آب می افزود و به قیمت شیر می فروخت !! و حسابی از این درآمد اضافه خرکیف شده بود و کم کم آب را اضافه تر می کرد و روزی از روزها کسی که داشت شیر می خرید به او گفته بود : " حاج آقا .... اینکه همه اش آب است !؟ " رو کرده بود به پسرش و گفته بود : " پس چرا به این آب شیر نزده ای !؟ "

 

آن حکایت از ایام ماضی بود و برای ما ماضی و مستقبل فرقی ندارد ، هر چیزی که ما را سرحال بیاورد ، خوب است !!

 

یکی از اتوبوس های مسیر ما ، چند روزی است که خراب شده و کنار خیابان مانده است و هر روز کمی با آن ور می روند و می روند !!! امروز سر راننده خلوت بود ، فرصتی بود تا از او درباره آن اتوبوس نگون موتور بپرسم ... اطلاع رسانی فرمودند که در هفته ی گذشته در ایستگاه شارژ گازوئیل به جای گازوئیل آب در باک ها پر کرده اند و بیش از سی دستگاه اتوبوس مریض احوال شده و موتورشان یه وری شده است !! البته جوان پاکی بود و زیاد توی داستان نرفت و همینقدر که شنیده بود را اطلاع رسانی کرد و در تکمیل عرایض اش فرمود : " معلوم نیست آب باران قاطی مخزن گازوئیل شده است ، یا اینکه عمدا آب را قاطی کرده اند !؟!؟ " و من با اشاره به آن داستان ایام ماضی گفتم : " شاید هم یادشان رفته که گازوئیل به آب قاطی بکنند !!! "

 َ

  • دا دو

نظرات  (۳)

:|
مشکل ما اینه که جدای از دولتمردان، خود مردم هم دلشون به حال هم نمیسوزه.
هرکس در هر رده و قدرتی که باشه سو استفاده میکنه
پاسخ:
مشکلات فرهنگی ریشه در مردم دارد ، دولت ها چون شعار اصلاح می دهند ، بازخواست می شوند والا تاریخ ما گواه فرهنگ ماست !!!
مسلما سی دستگاه اتوبوس آب باران قاطی مخزنشون نشده :)) فرضیه ی انتهای پست شما دور از ذهن نیست واقعا... 
چه میشه گفت... 
پاسخ:
ما در آموزه ای دینی مان یک شیطان داریم که هم از همه مان ضعیف تر تشریف دارد و هم بر همه مان مسلط تر ...و این شیطان کاری ندارد جز تخم وسوسه پاشیدن و وسوسه در زمینهای سست خوب رشد می کند !!
عدم کارکرد صحیح پمپ ها در جایگاههای سوخت از نظر کمی ( کم فروشی ) و قاطی شدن ناخالصی ها در بنزین ها از نظر کیفی ( بد فروشی ) ، از دیرباز بوده و هست !!
سلام

امروز که خبر سقوط هواپیمای تهران یاسوج رو شنیدم با خودم گفتم خدایا مگه این ملت چیکار کردن که مدام بلا پشت بلا و مصیبت پشت مصیبت میاد؟

ولی خوب که فکر کردم دیدم این ملت خیلی کارها کردن.... و هنوزم میکنن ...
پاسخ:
سلام
اینکه مشیت خدا پشت هر جریان هست اعتقاد ما می باشد ولی سوءاستفاده از آن برای سرپوش گذاشتن به سوء مدیریتی ها کار ناپسند و در حد دزدی است ...
مردم هم که آب پاکی رد دست شیطان ریخته اند ...
خلیل بحران را که یادتان هست ، این همان هواپیما بود هااااااا !! امروز دوباره با خودش مصاحبه داشت ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی