یادداشت های دادو

از کمی دورتر ...

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ


با یکی از دوست - همکاران قدیمی ( مربوط به نهضت سوادآموزی ) قرار تجدید دیدار و قدم زنی گذاشتم و رفتم شاهگلی ...


از قدیم گفته اند " خدا گر به حکمت ببندد دری     به رحمت گشاید در دیگری " ، قبلا خانه ی ما حیاط داشت این هوار و عادت داشتیم به خانه ای که حیاط داشته باشد ، بعدها به مدد کنترل نقطه ای تورم (!) زمان تهیه خانه آمدیم آپارتمان نشین شدیم و خدا لطف کرد و حیاطی به بزرگی شاهگلی نصیب مان کرد ... درست است که این حیاط در سند خانه مان ثبت نشده است ، در عوض زحمت تمیزکردن و آب و جارو کردن هم ندارد !! یک جورائی هم موزه حیاتِ وحشِ اجتماعی محسوب می شود !!

 

القصه رفتیم و سر قرار بودیم و به دعوت ایشان رفتیم در فاز دوم شاهگلی که جنوب شرقی تبریز می شود قدم بزنیم و ورزشی بشود و تجدید دیدار هم که بود ... یک عالمه حرف زدیم ، از دوران بازنشستگی و اجحافات کوچک و بزرگی که کک اش این روزها رگ غیرت و مسئولیت هیچ بازرسی را نمی گزد و همه بنوعی طلبکار هستند و میزان حق الناس بزرگی که گردن دولت های پیشین و فعلی و پسین خواهد بود و ... و اینکه ملت همیشه در صحنه ی ایران ، بغیر از کسانی که سر مردم کلاه می گذارند (!) از راه همین حق الناس ها می توانند بدون حساب و کتاب بروند بهشت و می ماند رئیس اداره آمار و تشکیلات و بودجه و بانک مرکزی و ... که چگونه این آمارهای مثبت شان را توضیح بدهند و یقه شان را بیرون بکشند !!! اندکی هم من از جریانات آن روزها تعریف کردم و داستان رو کردن برخی کارهای غیرقانونی که کمابیش بوی اختلاس هم می داد !! ( این داستان ها را قبلاها با عنوان " حاسبوا قبل ان تحاسبوا " در بلاگفا نوشته بودم !! ) و اینکه حالا همان عده دارند از حق الناس و اختلاس و قطع کردن دست دزد و ... حرف می زنند !!

 

هوا بسیار خوب و آفتابی بود و احیانا اگر ماکسی میلیانوس از غار بیرون می آمد ، شاید گذشت سیصد سال را قبول می کرد ولی بهمن ماه بودن این روز را اصلا قبول نمی کرد !!! یک عکس از دوردست گرفتم که تقریبا نصف شرقی تبریز در آن جمع شده بود ... نصفه ای که عمری بیش از 45 - 50 سال ندارد و از توسعه های بعد از انقلاب تبریز محسوب می شوند ... شهرک ولیعصر - شهرک باغمیشه - شهرک یاغچیان - گلشهر - باغچه بان - پرواز - فردوس و در دوردستترها مرزداران و ... دیده می شوند !! آفتاب دقیقا بالای سرم بود و کیفیت عکس با موبایل از این بهتر نمی شود و اگر بشود در موبایل من نمی شود !!!

 


روی عکس کلیک کنید و در شرق شهر بگردید !!

 

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام

عکس چقدر آبی و تمیزه!

موزه حیات وحش رو که خوندم، با خودم گفتم مگه غیر از گربه و احیاناً گنجشک چه جانور دیگه ای میتونه در حیاط باشه؟!!!
 که بعد توجهم به کلمه اجتماعی جلب شد !!!!!
پاسخ:
سلام
هوا خوب بود و آسمان آبی ... هوای شرق تبریز تمیزتر از غرب آن است !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی