یادداشت های دادو

خط آمار !!

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ق.ظ

چیزی که بعنوان آمار بیرون داده می شود منطبق با آن معیار و تفکری است که بر اساس آن ساخته و پرداخته شده است و برای همین اگر قبل از ارائه آمار توضیحات مکفی در مورد فرآیند آمارگیری ارائه نشود ، بیشتر از اینکه اطلاعات به مخاطب بدهد ، فریبنده خواهد بود !!

 

مثلا همین آمارهای هواشناسی ، شما نمی توانید بر اساس این پیش بینی ها هیچ کاری بکنید ، البته می توانید بنا به پیش بینی هوا که گفته هوا کمی تا قسمتی و در برخی جاها تمام ابری خواهد شد (!!) چتر بهمراه خود بردارید ، ولی باید خود را برای رویاروئی با شرایط جوی از یک هوای نیمه آفتابی تا ابری بهمراه باد شدید آماده بکنید !! بنابراین می بینیم که پیش بینی های درست و البته فوق گسترده ی هواشناسی که برای فرار از پیامدهای آتی در شبکه های مختلف صورت می گیرد ، هرچند درست می باشند ولی بیشتر از آنکه به نفع مردمو راهداری باشد ، به نفع مسئوبی ست که در چند ساعت آینده بهانه یا برای شانه خالی کردن از مسئولیت داشته باشد !!
 
همراه داشتن زنجیر چرخ و داشتن تایر مناسب و مقداری وسایل گرمایشی در هر ماشینی که در زمستان اقدام به خروج از شهر می کند لازم و ضروری است و باید این مسایل بعنوان مسائل فرهنگی مورد نیاز برای شهروندان مرتبا اعلام شود تا ملکه ذهن مردم بشود والا جریمه برای نداشتن زنجیر چرخ شاید برای ماشینهایی که خدمات عمومی می دهند خوب باشد ، مثلا سواری های بین شهری !!
 
دیشب هوا خیلی سرد بود ، البته طبق اعلام هواشناسی کمینه دما حدود -6 می باید می بود ولی این ما هستیم که با هواشناسی کار می کنیم و مطمئنا آب رو باد و مه و خورشید و فلک کاری به جداول هواشناسی ندارند !! مسیری که با اتوبوس تا خانه آمدم شاید حدود بیست دقیقه بود و چون کنار در نشسته بودم ، زانوهایم مشرف به یخ زدن بود !! اینکه مردمی که نه بیست دقیقه بلکه بیست و چهار ساعت باید توی چادر و یا کانکس باشند از این هوا چه حظی خواهند برد را باید بالانشین ها درک بکنند ... این قبیل چادر و کانکس ها برای زنده ماندن خوب هستند ولی به درد زندگی کردن نمی خورند !!
 
این روزها کسانی که به دور از رادیو و تلویزیون و حتی شبکه های مجازی و نیمه مجازی ساز و کار زندگی خود را فراهم می کنند اوضاع بهترتری دارند ، نه فقط از نظر اجتماعی بلکه از نظر روحی و روانی !!
 
  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام روز خوش ...
ایام به کام جناب دادو
پاسخ:
سلام
احوال روزگار شما ؟ خوبید ؟
ممنون
ممنون از لطفتون ماهم با فسقلی روزگارو میگذرونیم...
چن وقت پیش از اخوی جویای حالتون بودم
کم فرصت میکنم اما وقت بشه سرک میکشم اینورا برا استفاده از مطالب و....
پاسخ:
فسقلی خانوم هم که حالا به سن روزگار گذروندنی افتاده است و لابد با شیرینکاری ها مجلس گردان شده است !!
لطف دارید ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی