یادداشت های دادو

ایام بحرانی !!

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ب.ظ


زلزله آمد همه بهم ریختیم ، برف آمد همه بهم ریختیم ، حادثه ها می آید و همه بهم می ریزیم و ... چرا !؟!؟ مگر نه اینکه همه مان بنوعی دچار بحران روحی شده ایم !! حالا بیشتر از هر زمان دیگری جای خالی وزارت بحران دیده می شود !!

 

این روزها مطالبات مردم از دولت بقدری بالا رفته است که کم کم گرمی و سردی و هوا را هم از دولت می خواهند که پاسخگو باشد و این نشان می دهد که برخی کانالهای دنیای مجازی وجودشان به گلایه زنده است و اگر بهانه ای برای گلایه نباشد رفتنی هستند و یا بقول آن شعر معروف " موجیم که آسودگی ما عدم ماست !! " ، البته برخی از بزرگواران هم دانسته و یا ندانسته (!!) آب به آسیاب این فضاهای مجازی می ریزند و بهانه برایشان دست و پا می کنند و خدا نکند که قسمتی از موجودیت شان را مدیون این فضای پر تنش بوده باشند که از بد جائی دارند ارتزاق می کنند !!

 

دیشب خانه مادر بودیم و چون کار خاصی نداشتیم ماندمان را تا بعد از ظهر امروز ادامه دادیم و در این میان سهم تماشایمان از تی وی خیلی زیادتر از هفته های قبل شد !!! بیشترین قسمت تماشا هم قسمت شبکه خبر بود که پشت سر هم داشت مصاحبه می کرد و خبرهای دم به ساعت می گفت !! از قرار معلوم دعای بارانی که قرار بود روز جمعه بخوانند با آمین های از ته دل همراه شده بود و وسعت بارش ها آنقدر شده بود که برخی جاها که آمین نگفته بودند را هم شامل شده بود !!! دراین میان خاموشی آن دسته از کانال های دنیای مجازی که با جریان دعا و نماز باران برخورد مغرضانه ای داشتند ، خیلی جای سه نقطه داشت !! به یکی پیام داده بودم که دیدی دعا کارساز شد و او گفت که هواشناسی قبلا گفته بود !! گفتم اگر هواشناسی از این جریان تا این حد خبر داشت که مردم 10 ساعت توی ماشین هایشان در اتوبان تهران - کرج نمی ماندند !! یا فرودگاههای بین المللی دو روز به این وضع نمی افتاد !!


گوش دادن به انواعی از مصاحبه ها نشان می دهد که اعتراض علیه رسانه ی ملی از طرف دولتمرد ها زیاد هم بیراه نیست !! رسانه ی ملی در مورد مصاحبه های مردم که خودش می گیرد ، بقدری مصنوعی رفتار می کند که انگار همه شسته و رفته دارند یکدست جواب می دهند !! از آن طرف وقتی از مسئولی سوال میکند کوچکترین ترحمی نمی کنند ( هرچند آنها هم چنان بیخبرانه و مزورانه جواب می دهند انگار در حوزه ی مسئولیتی شان زاده خواهی صورت گرفته است !! ) و تا عرق بر پیشانی شان ننشانند ول نمی کنند !! از خیلی از مصاحبه ها که بگذریم ، رساندن شکایت مسافران قطارهای به امید خدا (!) خیلی جالب بود و مسئولی که آمده بود تا جوابگو باشد ، عین وزیر نامحترمشان در حال پیچاندن بود و یکبار غیرت نکرد که بگوید ما وقتی کار را به پیمانکاران خصوصی واگذار می کنیم صلاح و مصلحت کار را هم به آنها می سپاریم و به حقی که از این راه به جیب می زنیم کار داریم و به مسائل و مصائب پیش آمده برای مسافران کاری نداریم !! من بشخصه بعد از بازگشت از سفری که با قطار به مشهد داشتیم یک عریضه عریض و طویل نوشتم و به آدرس بازرسی ارسال کردم ولی دریغ از یک پاسخ یک خطی (!!) معلوم بود که ریل اعتراضات مسافران به شبکه وصل نبود ...

 

امروز دوستی تصاویری از تلگرام به من نشان می داد که در آن چند ماشین بزرگ برفروبی بغل به بغل هم در حال برفروبی بزرگراه بودند و ماشینهای مردم پشت سرشان می آمدند و می گفت که این خدمت رسانی آنهاست و وضع خدمت رسانی ماهم که معلوم است !!! لحن تعریف جوری بود که من باید بعنوان وکیل دولت قبول کرده و یا جواب می دادم !!؟؟ گفتم : " احیانا در این تلگرام از وضعیت و نمونه های شهروندی ساکنین این کشورها هم مطلب و عکس می گذارند !؟ آیا ما که با این همه بی نظمی اینهمه ادعا و طلب از دیگران داریم می توانیم یک روز مثل یک آلمانی از خواب بیدار شده ، سر کار برویم و برنامه زندگی بچینیم و شب ساعت 11 بخوابیم تا برای روز بعد آماده باشیم !!! یا مثل یک شهروند اسکاندیناوی به زندگی نگاه بکنیم !؟ بیخود نیست که گفته اند «خلایق هرچه لایق !!» این ملتی که ما هستیم ، همین دولت ها هم از سرمان زیاد است !!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی