یادداشت های دادو

حالا کجائید ؟

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ

گوشی تان را بردارید و اگر همیشه دستتان هست (!) چه بهتر (!؟) ، به دوست نزدیک یا فامیل دور ( فرقی نمی کند که کدام یک زودتر در یادتان حاضر بشود ! ) پیام بفرستید و بگوئید ( اگر مقدور است !!!) از دوربرشان در آن لحظه یک فیلم یک دقیقه ای بگیرند و برایتان بفرستند ...

 

می دانم که خیلی ها از موقعیت های دلبخواهشان فیلم و عکس گرفته و در تلگرام و ... پست و استوری ایجاد می کنند تا دیگرانی که می بینند را بنوعی سهیم بکنند !!

 

ولی این مورد کمی فرق دارد ؛ او چیزی را نمی خواهد نشان بدهد و فقط چیزی که هست را نشان می دهد و شما چیزی که او می خواهد ببینید را نمی بینید بلکه چیزهایی که هستند را می بینید !! من امتحان کردم و به دوستم پیام تلگرامی دادم برای احوالپرسی و فکر میکردم که حالا در اداره نشسته است و برای ارباب رجوع گره گشائی می کند (!!) که دیدم در جوابم نوشت که الآن در مرکز آنکارا هستم !!! بگذریم که گیر داده بودم که به جای " این کارا " چرا رفته دنبال " آن کارا  " (!؟)

 

بعضی ها وسعت دانش شان زیاد است ، بعضی ها وسعت مدرکشان !!! یعنی از یک جا دیپلم می گیرند و از شهر دیگر فوق دیپلم و از شهری دیگرتر لیسانس و از کشوری دیگرترتر فوق لیسانس و از کشوری دیگرترترتر برای انجام کارهای پایانی دکترایشان اقدام می کنند و وسعت نقشه شان می شود باندازه نقشه هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان (!!) ولی آنچه در ظاهر در سوادشان می بینی مثل همین وضعیت خودمان است !!

 

خلاصه اینکه در حین جویای حالی گفتم که دوری بزند و فیلمی بگیرد ، تا ببینم کجاست و " آن کارا " که می گویند امروز چگونه است !؟ نامردی نکرده و یک دور زد !!

 

 

مرکز شهر بزرگی مانند آنکارا باشی و این ساعت از روز این قدر خلوت باشد ... یک چهارراه را به اختیار انتخاب کرده و در این ساعت یک دقیقه فیلم بگیرید و بعد تماشا بکنید ... چند فقره ناهنجاری در فیلمتان می بینید ؟

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام

ای کاش صبح  که بیرون بودم گوشی همراهم بود یه نمونه از "آن کارا" !! فیلم میگرفتم براتون میفرستادم!

اولش که صحنه رو دیدم فکر کردم تصادف شده و دعوا سر کی مقصره؟ و میزان خسارته!
ولی بعد  دیدم نخیرررررر ماجرا چیز دیگریست..

این ماشینی که سوبله پارک کرده و عملاً راه ماشینهای عبوری رو سد کرده، هفت هشت نفر دورش جمع شده بودن و داشتن روش معامله میکردن و چک و چونه میزدن!!!!!

اینهمه بیشعوری و بی ملاحظگی در باورم نمیگنجه ...
پاسخ:
سلام
باید باورها را توسعه داد ...
سلام،

فکر جالبی است.اما چرا فقط ناهنجاری ها؟
پاسخ:
سلام
در جامعه ی ما تعداد ناهنجاری های اتفاقی زنده از تعداد هنجارهای مصنوعی و بیروح زیادتر هست ... برعکس اش را ببینیم زود تشبیه به بهشت می کنیم !! مثلا هیچ ایرانی نیست که با دیدن سوئیس و هلند و ... کلمه بهشت را به زبان نیاورد !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی