یادداشت های دادو

خرید ماهانه کنف (!!)

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۴۳ ب.ظ

امروز می خواستم بروم و برای چند کار کوچک و بزرگ مقداری کنف بخرم !! هیچوقت فکر نمی کردم که روزی کنف بشود جزو اقلام اساسی سبد خانوار !! برای همین دوربین گوپرو را هم برداشتم که سر راهم از شاهگلی چند تا عکس بگیرم که دوربین زیاد بیکار نمانده باشد !!

 

گوپرو را دو سه سالی می شود که خریده ام و موقع خریدن کلی برنامه برایش داشتم ولی به چند فیلمبرداری و عکاسی بسنده کرده و مدت زیادی بود که داشت خاک می خورد و برای همین از دیروز توی جیبم و همراه من است !! داشتن و تماشای این دوربین کوچک و خیلی حرفه ای خودش عالمی دارد مخصوصا که صاحب آن از دریچه صنعت و مسایل فنی به زندگی نگاه کرده باشد !! فاصله ی ما از تکنولوژی روز دنیا آنقدر زیاد است که نمی توانیم آن را حس بکنیم و سرمان به مشکلات روزمره ای که خودمان برای خودمان درست می کنیم گرم است و دلخوشی هایمان غالبا از کلاهی ست که سر دیگران گذاشته ایم و ناراحتی مان از کلاهی که سرمان رفته است ...

 

شاهگلی خیلی خلوت بود و داشت روزهای آرام خودش را می گذراند ... من هر از گاهی با خودم مصاحبه می کنم و امروز از آن روزها بود که در مورد برنامه های " تبریز 2018 " با خودم مصاحبه داشتم و صاحب منصبی نماند که از تیغ انتقادهایم در امان مانده باشد !! یکی دو تا عکس گرفتم ولی آسمان ابری بود و چیز جالبی نمی توانست باشد ...

 

 

 

بعداز  آن سوار اتوبوس شده و بطرف شهر رفتم ... شهر فوق العاده شلوغ بود و معلوم نیست با این وضعیتی که امروز داشتیم در هفته های پایانی سال اوضاع ترافیک چگونه خواهد بود !؟ یکی از مواردی که نابسامانی های شهری را تشدید می کند عدم حضور مامورین راهنمائی در خیابان ها و جلوگیری از تخلفات رانندگی می باشد ؛ البته تقصیری هم ندارند همینکه جریمه ها از طریق دوربین ها نوشته می شود بنظرشان کفایت می کند !!!! ولی خیلی از ناهنجاری ها دور از دید دوربین ها هستند ، مثلا جلوی استانداری و فرمانداری تعدادی ماشین نگهداشته بود که معلوم بود ماشین ادارات هستند و مراجعه کننده ی اصلی در داخل ساختمان بود !! و راننده ها در پائین منتظر بازگشت آنها بوده و یک لاین را گرفته بودند !!

 

کمی زودتر پیاده شدم و عشق کردم سردر و مناره های یک مسجد را باهم توی یک عکس بگیرم ، واید بودن لنز گاهی خوب می شود و خیلی وقت ها بد !!!

 

 نحوه ی ورود سیم ها به مسجد جالب است و نشان از دانش مهندسی پائینِ برق دزد دارد !!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام بر جناب دادو

امان از  ترافیک .. من خیلی وقتها شده از خونه برای انجام کاری با ماشین رفتم، اما مسافتی خیلی دورتر از جایی که کار داشتم، در یک جای خلوت پارک کردم که به ترافیک نخورم ..
اینطوری هم اعصابم راحت تره و هم مقدار قابل توجهی پیاده روی میکنم ...

اتفاقاً آسمون ابری هم زیبا شده توی عکسها ... دست مریزاد ...

عکس مسجد شبیه آدمیه که دستهاشو از آرنج خم کرده، به سمت آسمون داره دعا میکنه!!
ما هم یه مسجد امیرالمومنین سر کوچه مون داریم!

پیشاپیش صنایع دستی کنفی مبارک باشه ...


پاسخ:
سلام
عادت نکردن به استفاده دائم از ماشین خیلی بهتر است !!

حالا دیکه مساجد دست به دعا شده اند !!
این مسجد خودش داستان ها دارد !! بقول شاملو " غم نان اگر بگذارد ... "

خیلی ممنون
اتفاقاً من ترافیک ایام عید رو دوست دارم ...
ماشینهایی با پلاک شهرستانهای مختلف ... مسافرانی که متر به متر آدرس میپرسن ... لهجه های مختلف زیبا و گوشنواز ...
شلوغی  های حافظیه و باغ ارم و نارنجستان قوام و بازار وکیل ...
همه ی اینها رو که میبینم حس میکنم زندگی در شهر جریان داره ...
پاسخ:
ترافیک اگر از ازدحام باشد قابل تحمل است تا ترافیکی که از بدرانندگی کردن و پارک های دوبله و ... بوده باشد !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی