یادداشت های دادو

مدیریت آلوده شهری !!

جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ب.ظ

عصر که از خانه زدیم بیرون (!) هوا خیلی آلوده بود !! در طرف های ما اگر هوا الوده باشد می توان ده برابر آن را برای مرکز و غرب شهر تصور کرد !! روی تپه ی پرچم ، از تکان خوردن پرچم می شد فهمید که باد در جریان هست !! با وجود وزش باد هوا اینگونه بود و اگر باد نبود چه اوضاعی می بود !؟!؟

 

کمی بعد یک خبر فوری در تلگرام به سرعت برق و باد منتشر شد : " بدلیل آلودگی بیش از حد هوا ، فردا ، مدارس شهر در تمام مقاطع تعطیل می باشد ! " و بدنبال آن انگار که بزرگترین مژدگانی را به مردم داده باشند هر کس ماشین داشت ، برداشته بود و افتاده بود در سطح شهر به گردش و ددر شبانه !!!


انگار با انتشار خبر تعطیلی مدارس اصلی ترین دغدغه ی مردم که فرستادن بچه ها به مدرسه بود رفع شده بود و شاید عامه فکر می کنند که اصلی ترین آلاینده ی هوا در وهله ی اول مدرسه ها هستند و بقیه موارد در اولویت های بعدی قرار درند !!! و احیانا کسی به فکرش هم نمی رسد که وقتی بدلیل آلودگی مدارس تعطیل می شود یعنی اوضاع برای همه خطرناک است و بهتر است تا رفع این خطر سراغ ماشین هایشان که اصلی ترین آلاینده هست نروند !!! و جسارتا وقت بیهوده شان را با مشغولیت های دیگر هدر بدهند !!

 

البته وقتی آلودگی هوا وقتی به حدی می رسد که تابلو روان هشدار دهنده ی محیط زیست شادروان (!) اعلام می کند که برای همه ی گروههای سنی خطرناک است !! مدیریت بحران شهری باید یک جلسه فوق العاده گذاشته و بغیر از تعطیل کردن مدارس که شاد کردن دل بسیاری از بچه های شهر می باشد ، برنامه های بازدارنده ی دیگری هم درنظر بگیرند و از آن جمله تردد خیلی از خودروها را در سطح شهر ممنوع بکنند و مثلا برای برخی محدوده ها فقط تردد وسایل نقلیه عمومی را آزاد بگذارند و برای محدوده های دیگر تردد انواع سواری شخصی را آزاد بکنند و همینطور شهر را محدوده بندی بکنند !! یا بنوبت فعالیت برخی کارخانه های آلوده ساز را تعطیل بکنند !!


ولی وقتی آلودگی هوای شهر مساوی با تعطیلی مدارس می باشد و دیگر هیچ !! آدم فکر می کند که مدیریت شهری بسیار آلوده تر از هوای شهر است ...

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام

محیط زیست شادروان عالی بود !
بیچاره محیط زیست ....
پاسخ:
سلام
حالا کو تا کی بیاید و کِی باشد تا کی چاره کند !؟!؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی