یادداشت های دادو

روزانه نویسی ...

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۰ ب.ظ

دیروز از صبح تا شب را که حساب می کنم حدود 4 ساعت در حال تردد بین شهری بودم ، حوالی ظهر سری به کارگاه لیزر زدم تا یکی دو مورد از نواقصات طرحهای قبلی را تمام کنم و یک کف چوبی به شکل بیضی برای طرح جدید برش بدهم !! و بعد از ظهر از ساعت 15 تا 20 برای مسابقه والیبال رفته بودم ...

 

معنی کلانشهر را باید از اندازه گیری زمان های تلف شده بدست آورد !! با دو نوبت عوض کردن اتوبوس تقریبا یک ساعت زمان برای رفتن از این سر شهر به آن سرش وقت می برد و این در حالیست که بیشترین مسافت با اتوبوس ویژه و تقریبا کم تاخیر و ایزوله شده طی می شود ؛ یعنی اگر اختیار اتوبوس های مسیر BRT هم مانند اتوبوس های معمولی دست راننده و شاگردشان باشد و چوبی بالای سرشان نباشد ، ارتش هم نمی تواند گره کور ترافیک داخل شهری را سر و سامان بدهد !!

 

برای مسابقات داخلی کارخانه از طرف بازنشسته ها تیم رد کرده اند و این در حالیست که دو نفر از کسانی که نامشان داده شده است و تقریبا سنگین بار بودند هنوز نیامده اند و برای همین با یک تیم یکدست ضعیف وارد میدان شده ایم !! با اینکه حساسیت خاصی برای برد و باخت وجود ندارد و فضای مسابقات در سطح بالایی نیست ولی برای یک بازی بی رمق اینهمه زمان گذاشتن ، صرف نمی کند !!

 

دیروز مدیرعامل کارخانه هم در تیم مقابل بود و قبل از بازی یک خوش و بشی باهم کردیم ... بعد از ششماه هنوز تکمیل مسائل بازنشستگی ما لنگ پرداخت حق بیمه ی خرداد ماه کارخانه است !! و پرداختی های دیگر هم که بلاتکلیف می باشند و مسلما کسی هم مسئول نیست و همه چیز آرومه و ... !! در این مدت خیلی از همکاران که در سال جاری بازنشسته شده اند مرتبا برای پیگیری مسایل مالی شان به کارخانه می روند و می آیند ولی من نه تنها نرفته ام بلکه تلفنی هم سراغی نمی گیرم و این عدم پیگیری من ناراحت کننده تر از پیگیری های روزمره ی بقیه همکاران است و دلیل اش این است که آنها را با انواعی از دروغها که انداختن توپ به زمین دیگران است متقاعد می کنند ولی چون من حرفی نمی زنم برای همین توپ را در همان نقطه ی اولش که بدمدیریتی و بی لیاقتی مدیران خود کارخانه است نگهداشته ام و دیروز قبل از در یکی از نوچه مدیران که از اوضاع بازنشستگی می پرسید گفتم : " هزار مرتبه از اوضاع کارخانه ی در حال کار شما بهتر است !! " و این را طوری گفتم که جناب مدیرعامل هم شنید و بعد از بازی برای خداحافظی هم نماند و در رفت !!


امروز صبح دوباره مشغول کنف بافی بودیم و یکی از طرح های گلدوزی شده ی بانو را از روی بوم به داخل قاب کنفی انتقال دادیم و تا حوالی ظهر مشغول بودیم ، در خانه ی ما اگر کنف باندازه ی کافی تامین بشود همیشه طرح هایی برای پیاده شدن وجود دارند !!

 

 

بعد از ظهر دنبال یکی دو تا طرح در اینترنت می گشتم و دوباره سر و کارم به تاریخ گره خورد و این بار رفتم و در صفحه ویکی پدیا یک عالمه مطلب در مورد اشکانیان خواندم !! مطالب تاریخی نسبت به دیگر موضوعات از فراریت خاصی برخودار هستند و زود فراموش می شوند و هر از گاهی باید دوباره آنها را مرور کرد !! مرور اجمالی تاریخ از اول تا حالا نشان می دهد که ایرانیان که غالبا خاورمیانه را دربر میگیرد از همان ابتدا با جریانات مختلف زندگی کرده و پیش آمده اند و به جز مقاطع خاصی هیچگاه جریان ساز نبوده اند و اگر جریانی در طول تاریخ شان شکل گرفته است قبل از آنکه تبدیل به زیرساخت های مناسب بشود تغییر یافته و تنها یادگاری از آنها بجا مانده است ، یادگارانی که بیشتر به درد تفاخر و تعصب جاهلانه می خورد !! در طول تاریخ ایران جنگ های بسیار زیادی صورت گرفته است که غالبا برای چپاول همسایه ها بوده و برخی از آنها بدون حساب و کتاب صورت گرفته و به باخت های ویرانگر ختم شده است !! طمع قدرت و ثروت اندوزی همیشه در سرلوحه ی کارها بوده و این ژن فعال تا به امروز خودش را نگه داشته است و هنوز هم اکثریت مردم موفقیت را در ثروت اندوزی و بدست آوردن مقام می دانند !!

 

همین چشم گردانی تیتروار هم کلی حرف و حدیث در خودش دارد !!


تاریخ ایران


نیا-ایلامی ۳۲۰۰–۲۷۰۰ پیش از م

عیلام ۲۷۰۰–۵۳۹ پیش از م

منائیان ۸۵۰–۶۱۶ پیش از م

ماد ۶۷۸–۵۵۰ پیش از م

(سکاها ۶۵۲–۶۲۵ پیش از م)

***

هخامنشیان ۵۵۰–۳۳۰ پیش از م

***

سلوکیان ۳۱۲–۶۳ پیش از م

اشکانیان ۲۴۷ پیش از م –۲۲۴ پس از م

***

ساسانیان ۲۲۴–۶۵۱

***

خلافت راشدین ۶۵۱–۶۶۱

امویان ۶۶۱–۷۵۰

خلافت عباسیان ۷۵۰–۱۲۵۸

***

طاهریان ۸۲۱–۸۷۳

زیاریان ۹۲۸–۱۰۴۳

صفاریان ۸۶۷–۱۰۰۲

آل بویه ۹۳۴–۱۰۵۵

سامانیان ۸۷۵–۹۹۹

غزنویان ۹۶۳–۱۱۸۶

سلجوقیان ۱۰۳۷–۱۱۹۴

خوارزمشاهیان ۱۰۷۷–۱۲۳۱

ایلخانان ۱۲۵۶–۱۳۳۵

چوپانیان ۱۳۳۵–۱۳۵۷

مظفریان ۱۳۳۵–۱۳۹۳

جلایریان ۱۳۳۶–۱۴۳۲

سربداران ۱۳۳۷–۱۳۷۶

تیموریان ۱۳۷۰–۱۴۰۵

قراقویونلو ۱۴۰۶–۱۴۶۸

تیموریان ۱۴۰۵–۱۵۰۷

آق‌قویونلو ۱۴۶۸–۱۵۰۸

مرعشیان ۱۳۵۹–۱۵۸۲

صفویان ۱۵۰۱–۱۷۲۱

هوتکیان ۱۷۰۹–۱۷۳۸

افشاریان ۱۷۳۸–۱۷۵۰

زندیان ۱۷۵۰–۱۷۹۴

افشاریان ۱۷۵۰–۱۷۹۶

قاجاریان ۱۷۹۶–۱۹۲۵

دودمان پهلوی ۱۹۲۵–۱۹۷۹

دولت موقت ایران ۱۹۷۹–۱۹۸۰

جمهوری اسلامی ۱۹۸۰–امروز

 

+++

همین حالا لرزش زلزله در خانه احساس شد !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی