یادداشت های دادو

هر روزنه ، یک نکته !!

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۰۸ ب.ظ
قدیمی ها سر در هر سوراخ کردن را خوب نمی دانستند ، البته منظورم قدیمی های خودمان می باشد که می گفتند " باشیوی هر باجیا سوخما !! " والا قدیمی های دیگران بجای سر سفارش بینی را کرده بودند !!! شاید هم حق داشتند و سوراخ های قدیم نکته های نیشداری داشتند !! نوش هم نوش قدیم ، نیش هم نیش قدیم !!
 

امروز برای خرید رفته بودیم بازار ، توی بازار قدیمی قدم زدن خودش ثواب خرید دارد و بمراتب از این فروشگاههای بظاهر متمرکز بهتر می باشد ، به غیر از اینکه همه رقم جنسی در آنها پیدا می شود ، مملو از زندگی و جریانات فرهنگی هستند !! شما در یک مرکز خرید نمی توانید فروشنده ای پیدا بکنید که برایتان آواز بخواند و خیارشور اش را در دستگاه شور ، تبلیغ بکند و بجای فروشنده با اتیکت طرف هستید ولی امروز یک فروشنده ی کاهو داد می زد : " کاهو بخورید و مانکن شوید !! "
 
اینها را نوشتم تا عکسی که گرفته ام را بی بهانه پست نکرده باشم !!
 

 
و امممما نکته ی فرهنگی ؛
 
آقوووو حالا یکی ( همون فرهادجان !! ) آمده و از سر ندانم کاری و لاعلاجی و یا فشار رقیب پر زر و زورش (همون خسروخان !!) با تیشه زده کوه را برداشته و برای خودش در بیستون نقش دلبرِ شیرین اش را حک کرده است ، دلیل نمی شود که این بدآموزی بشود فرهنگ چندهزار ساله و هیچ در و دیواری از دست این قبیل عاشقان دل و دلبر باخته مصون نباشد ... هر کجا  که می بینی آثار این عشاق چاک چاک پیداست !! از در  و دیوار سرویس بهداشتی ها گرفته تا تنه ی درختان ، زیر و زِبَر نیمکت ها و ستون پل ها و ... والله و بالله که آن شیرین هم ضایع از آب درآمده بود و زده بود یک قسمت عمده از تاریخ ساسانیان را مخدوش کرده بود !!
 
 
  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی