یادداشت های دادو

آنسوی آبها

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ق.ظ

صبح که داشتم اینستا را چک می کردم ، دیدم فرندی برایم پی ام زده که نمونه ی پیکی که از هواپیما گرفته بودی را ( همان عکس هوائی از کوهی که سامیت اش توخالی بود !! ) را مدیرکل اداره ارشاد اسلامی در پیچ اینستایش گذاشته است !!! منهم به صفحه ی شخصی شان رفتم و دیدم که عکسی که ایشان گذاشته است ، وضوح بهتری دارد و معلوم شد که ویندوها را تازه کلین کرده بود و شاید هم از اثرات ریین بوده باشد و ضمنا از بال هواپیما معلوم بود که هواپیمای ایشان دو رده از هواپیمای ما بیگتر بود !!! بهرحال یک کامنت درج کردم و نوشتم که از همان زاویه منهم عکس دارم و مایل هستم تا بدانم کجاست !؟ مطمئنا آنها زیاد با هواپیما سفر می کنند و می توانند با کابین خلبان کانکت بشوند و بپرسند ، البته اگر دغدغه های فرهنگی اجازه بدهند !!!

 

( پسر دوستم که سه ساله تشریف دارد ؛ همان باریش خان !! کلاس زبان می رود و برای همین هر وقت کیف اش کوک باشد ، موقع حرف زذن بجای برخی کلمات از معادل انگلیسی اش استفاده می کند و اتفاقا خیلی هم جالب می شود ... پدرش هم قبلا تبحر داشت و برخی جاهای ترانه های ترکی یا فارسی را با ترجمه اش می خواند !! این پاراگراف را به روش باریشی نوشتم !! )

 

===

 

عکس قوها در دریاچه ی پائیزی را دوستم که در کانادا مقیم می باشند در اینستایشان گذاشته بودند و من با اجازه ی خودم آن را در وبلاگ گذاشتم تا به یک نکته ی فرهنگی اشاره داشته باشم !!! چنانچه در عکس دیده می شود در پائین عکاس علاوه بر درج آدرس سایت خود یک علامت که معرف کپی رایت است را هم گذاشته است  !!! این علامت برای همه ی کسانی که در آنسوی آب زندگی می کنند یک تعریف مشخص دارد ولی در اینجا کمی گنگ می زند !! در ایران اسلامی که سفارش اکیدتری به حریم ها شده است علاوه بر درج عباراتی مانند " ورود ممنوع ! " باید نوشته شود که " حتی شما دوست عزیز !! " چون دوستان عزیز فکر می کنند که ورود ممنوع برای دیگران هست و آنها اجازه دارند که هر وقت دوست داشتند ورود و خروج نمایند !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام

چه عکس زیبایی .. چه آرامشی داره ...

............

این باریش خان باید خیلی خوردنی باشه ها !!!!
.................

ورود ممنوع که میزنن هیچ، حتی شما دوست عزیز هم هیچ، باز دست آخر باید دوستان عزیز رو با چوب بیرون کنن!!!
..............
پاسخ:
سلام
این منظره اگر در ایران بود چند بطری نوشابه و پوشک بچه و بقایای چیپس و پفک هم در صحنه حضور داشتند !! نمی دانم شهردارانشان با لیاقت هستند هستند شهروندهایشان فهیم !؟!؟
 
البته در اینجا بعد از نصب کاغذ برای نشان دادن صمیمیت به برخی ها می گویند که شما از خودمانید !! بدفرهنگی دو طرفه هست !!!
چند شب قبل داشتم دستور پخت یک نوع غذا رو در یوتیوب سرچ میکردم
یکی از کلیپهای بفرمایید شام رو هم آورد
همینطور محض  تفنن باز کردم که ببینم

خانمی در حالیکه ژست مکش مرگ مایی گرفته و روی مبلی لم داده بود منوی صاحبخونه (شما بخونید مِنیوو ی صاحبخونه)!! رو در دست گرفته بود و میگفت: اوووووم تا حالا اینو نخوردم ولی آی هوپ خوشمزه باشه!! حالا به هر حال میریم ترای میکنیم دیگه !!!!
پاسخ:
بعضی رفتارها در بچه ها خوشآیند هستند ولی در بزرگسالی ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی