یادداشت های دادو

مناسبت هایی برای امروز ...

جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶ ب.ظ

در تقویم مناسبت های دینی برای امروز ، " روز مباهله " را نوشته اند ... مباهله در جریان زندگی پیامبر اسلام و نیز در جریان راه افتادن بساط دین اسلام یک جریان بسیار معتبر و حساس و جالب است ، متاسفانه و بدلیل کینه توزی جماعت اهل تسنن ، این واقعه بسیار بزرگ که در حد یک معجزه بود و رویاروئی بسیار جالب بر سر حقانیت ، در حق اش اجحاف شده و بفراموشی سپرده می شود !!

 


Image result for ‫مباهله‬‎

در بزرگی واقعه مباهله همین بس که یکی باید آنقدر در حق بودن خودش قوی باشد که جرات بکند بیاید و سر میز مذاکره بنشیند ، حتی اگر جنس این مذاکره از نوع نفرین و دعای هلاکت بوده باشد ... نمونه هایی از اینگونه بزرگمردی و جسارت را در اوائل انقلاب هم بیاد داریم ، کسانی مانند شهید بهشتی و مطهری و ... قدرت و جسارت این را داشتند که با مخالفان خودشان بنشینند و حرف بزنند و در تلویزیون هم پخش می شد !!! ولی حالا دو سیاستمدار از یک قماش (!) جسارت ندارند رودرروی هم بنشینند و دوستانه حل اختلاف نمایند ، چه برسد به اینکه به رسم مباهله به میدان بیایند و برای هم در حد هلاکت ، نفرین و دعا بکنند !! حالا هر کسی رئیس جمهور می شود ، با یک تریبون تنها به هر کسی و هر جناحی که خواست می تازد و هر چه دوست دارد می گوید ... داستان مخالف و دشمن و معاند و ضدانقلاب که حساب اش جداست !!

 

از قرار معلوم امروز " روز تکریم بازنشستگان " هم بود ... خدا را شکر که ما هنوز بازنشسته نیستیم و از صدقه سر بدمدیریتی ها (!!) فعلا باز ایستاده تشریف داریم ... از برنامه هایی که متولیان برای بازنشستگان ؛ حتی آنها که همیشه خاص هستند و شسته و رفته و مخصوص برای این قبیل برنامه ها (!) تدارک دیده بودند را خبر ندارم ولی می دانم که خود بازنشستگان برای تثبیت روزی بنام خودشان در تبریز راهپیمائی صبحگاهی راه انداخته بودند !!
 
کاش متولیان کار و رفاه در یک جریان مباهله گونه ، آنقدر جرات داشتند که از اتاق های مخصوص مصاحبه تلویزیونی که غالبا جنبه ی تبلیغاتی دارد و مجری اش می داند چه سوالهایی بپرسد که مصاحبه شونده از مقام منم گوئی پائین نیاید و خدا و مردم را منت دار مدیریت افسانه ای خود بکند ، بیرون آمده و رودرروی جمعیت کار و جمعیت بازنشسته و جمعیت جویای کار بایستند و به هم دیگر جواب بدهند و معلوم گردد که منت کش باید باشند یا منت گذار !؟
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

حرف دل! 
پاسخ:
نظر لطف شماست ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی