یادداشت های دادو

اصلاح نژاد

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۱۰ ب.ظ

بودائی باشی و انسان محور و قوانینی داشته باشی که کشتن حیوانات را دوست ندارد و آن وقت در روزی مانند عید قربان ، اقلیت مسلمان کشورت که آنها را به رسمیت نمی شناسی ، بیایند و مراسم دینی بپا بدارند آنهم بر اساس خدامحور و برای خدایشان قربانی بکنند و ....

 

اصلاح نژاد فرضیه ایست که از زمان افلاطون با ما هست و اینگونه که از شواهد برمی آید همچنان خواهد بود ... هیچ چیزی برای تقویت بنیان های قومیتی بهتر از نژادپرستی نیست . فرقی نمی کند بر اساس عمل و رفتار باشد یا بر اساس شعارهای توخالی و تحریک کننده !!


این روزها اخبار کشتار مسلمانان میانماری به دست بودائیان افراطی در راس اخبار قرار دارد ولی واقعیت این است که کسی نمی داند چه کار باید بکند و یا چگونه !؟!؟ یک اکثریت قابل توجه با دلیل و یا بی دلیل ( که غالبا بی دلیل نباید باشد !! ولی با تحریک غیرمنطقی که نوعی بی دلیلی است می تواند همراه باشد !! ) دست به کشتار جمعیتی از اقلیت های خود می زند ، اقلیتی که دولت نیز آنها را به رسمیت نمی شناسد !!!! این همان چالشی ست که دولتمردان را خفیف می کند !؟ وقتی سایه دموکراسی بر کشورهای کم عقل (!) سایه افکن می شود و وقتی با فریب و تحریک و دروغ می شود رای های مردم را خرید و لباسی از اکثریت به تن خود کرد ، باید هم در مقابل این قبیل حرکت های قومی از طرف اکثریت سکوت بکنند ، آنها نمی توانند نماینده اکثریت بوده و برخلاف رای آن حرکت بکنند ... دولت فعلی را بودائیان بر سر کار آورده اند و حالا دارند مطالبات قومیتی خود را مطرح می کنند و دولت مطبوعشان باید هم که خفه خون بگیرد !! سایر نهادها هم نمی توانند کاری بکنند ؛ چرا که با یک دولت قانونی مواجه هستند و اکثریت نیز پشت سر این دولت قرار دارد ... فقط می ماند پخش انواعی از تصاویر دلخراش در رابطه با قتل و آدم سوزی و ...


اقلیت بودن در حکومت های دینی از این گونه مسایل هم دارد ، مخصوصا که اقلیتی باشند که دولت آنها را به رسمیت نشناسد و این جریان حداقل برای کشوری مانند ما زیاد هم غریبه نیست و تنها در صورت مسئله کمی باهم فرق دارد ...

 

تاریخ در دل خود از این قبیل رفتارهای وحشیانه زیاد خاطرات زیادی دارد ... حتی اگر همه ی شش میلیون مسلمان میانماری کشته شوند ، در توازن ادیان و اقوام خللی وارد نخواهد شد ، هرچند بنظر می رسد این بار نوبت بودائیان و چینی هاست تا وارد گود تروریست و مبارزات تروریستی بشوند !!! جنگی که براحتی شرق آسیا را درهم پیچیده و برای سالهای طولانی اقوام و ادیان این گوشه از کره خاک را مشغول خواهد کرد.

 

انسان تنها حیوانیست که همنوع خود را نه بر اساس نیاز که بخاطر هوس و زیاده خواهی هایش می کشد ...

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام
میانمار، شاهد درستی است برای باوری که هر روز بیش از پیش به آن مومن می شوم. لعنت بر دموکراسی.. لعنت بر این بزرگترین و فریبکارانه ترین دروغِ عالَم که نه بنیادهایش معلومِ ملت هاست، نه اقتضائاتش، نه نتایج اش و نه حتی حقانیت اش و بهره ای که از صلاح و صداقت دارد! و با همه ی این نامعلومی ها، در باور تمام جهان یک ارزش و دستاورد و مزیت است. مزیتِ مثلا روشنفکرانه ی متعفنی که طرف تیزش سهمِ اقلیت ها و مظلومین است و طرف نرم اش سهم پروپاگاندا..
اصلا درباره ی بعضی چیزها بدون بغض نمی توان نوشت..
پاسخ:
سلام
دموکراسی پیله ای ست که هیچ تفکری از آن پروانه نخواهد شد ...
حیف است که نگویم چقدر از دینِ انسان محورانه ی حیوان صفت متنفرم. بودیسمِ بی عقلِ بی ریشه ای که در هر وطنی با هر همسایه ای می خورد و می خوابد! مثل ولگردهایی که درِ بازِ هر خانه ای وسوسه شان می کند، حتی خانه ی شیطان..
چقدر دلم می خواهد با اعتقاد بگویم نه آن دسته از بودائیانِ هنوز انسان! چقدر دلم می خواهد این عرفان مسلکانِ اخلاق گرا را در یک طیف ببینم، خوب و بد و خاکستری! و چقدر این کار سخت است.
پاسخ:
سلام
البته ما از ابتدا بودیسم را نه یک دین که بعنوان یک روش زندگی می شناسیم !! بیخود نیست که آدمهای راه گم کرده خود رادر این قبیل فرهنگ ها زود پیدا می کنند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی