یادداشت های دادو

زنده یاد

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ق.ظ

خیلی سال پیش وقتی می رفتم اصفهان و شیراز ، یک شباهتی بین رودخانه های شهری تبریز و شیراز بود و آن اینکه هر دو تقریبا خشک بودند و اسم خیابان ساحلی در شیراز بدجوری توی چشم می زد ؛ البته در تبریز هم این اسم چایکنار بود ( یعنی کنار رود ) !! ولی زاینده رود پر آب بود و رودش واقعا رود بود ...

 

شنیده بودم که آب زاینده رود را قطع می کنند و در خیلی از زمان ها آب ندارد ولی ندیده بودم ؛ چند نوبتی هم که از اصفهان رد می شدم ، باریکه آبی بود که کودکان در تابستان در همان پشت پل خواجو در آب بازی بکنند و بزرگترها به بهانه بچه ها تا زانو بروند توی آب !! این بار رفتم و از نزدیک دیدم که جلو و پشت پل شهرستان و پل خواجو ، بیشتر شبیه همان بیابان های اطراف اصفهان شده است و به شخصه دلم گرفت !! 


پل های اصفهان این روزها دیگر پل نیستند و عمارت هایی هستند که زمانی نقش پل را بازی می کردند و وقتی نگاهشان می کردم همان حسی را داشتم که موقع نگاه کردن به جانوران تاکسیدرمی شده داشتم !!!

 






  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام بر جناب دادو

آب مساوی است با آبادانی
هرکجا آب هست آبادی هم هست

وقتی بستر خشک رودخانه ای رو خالی از آب میبینم، درست مثل اینه که مادری رو میبینم که آغوشش از طفل شیرخوارش خالیه ...
همینقدر تلخ .. همینقدر تاسف برانگیز ...
پاسخ:
سلام
آب برای شهر و شهرنشینان مساوی با آبادانی و سرسبزی است ولی بدون آن نیز زندگی جریان دارد ولی برای ماهی و پل و قایق و ... مساوی با زندگی است و نبودش ، فلسفه ی وجودی آنها را زیر سوال می برد ... و باز همینقدر تلخ و همینقدر تاسف برانگیز ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی