یادداشت های دادو

همه چیز خوارها !!

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۶ ق.ظ

من بندرت پای تی وی می نشینم ولی هر وقت هم نشسته ام ، به بطالت نرفته است ؛ مخصوصا که برنامه های مستند خوبی به تورم خورده است !! به گمانم عمده وقت تلف کنی ها پای سریال ها و برنامه های پرطرفدار بوده باشد !!

 

یک نوبت پای تی وی نشسته بودم و برنامه مستند حیات وحش در مورد همه چیز خوارها بود !! ماشالله در هر رده از جانواران می توان ردی از همه چیز خوارها پیدا کرد ... جالب ترین قسمت برنامه صفات جالبی بود  که برای همه چیزخوارها صدق می کرد ؛ مخصوصا ضریب هوشی پائین !!! و جالب تر از آن اینکه در فرهنگ عامه ما دقیقا برعکس این تصور وجود دارد و خود این امر یک سرنخ جالب برای بررسی معضلات فرهنگی ما می تواند باشد !! مثلا ما روباه را حیوان باهوشی می دانیم و ایضا در خیلی از موارد از خرس بعنوان حیوان باهوش یاد می کنیم و ... ولی طبیعت برای آنها حکم متفاوتی قائل شده است و چون آنها در ردیف همه چیز خوارها قرار دارند برای همین در ردیف حیواناتی با ضریب هوشی پائین می شناسد.

 

اشکال فرهنگی ما این است که موفقیت را در هوشمندی می دانیم و خیلی از مسایل جانبی دخیل در موفقیت های کاذب را نیز در هوشمندی دخالت می دهیم ، در حالیکه آنها از هوشمندی فاصله ی زیادی دارند !! در جامعه ی واقعی و شهری خودمان هم کسانی که با هر قیمت و هر ترفندی به پول و شهرت و مقام می رسند را افراد موفق و در نتیجه باهوشی می دانیم ...

 

واقعیت این است که جامعه و تاریخ را افراد هوشمندِ موفق می سازند و فاصله ی مابین افراد موفق را افراد همه چیز خوار و همه کار کن و با ضریب هوشی پائین (!) پر می کنند ... و با توجه به اینکه تعداد این افراد حتما نسبت به افراد هوشمند واقعی زیاد است ،برای خود یک طبقه خاص تعریف می شوند ، نه اینکه طبقه ای از افراد خاص بوده باشند !!!

 

===

 

اخبار مربوط به فروش ماشین سازی تبریز که این روزها تبدیل به بحث داغ شده است ، بعد از کری خوانی های فروشنده و خریدار و به فروش رفته (!) کم کم پایش به دفتر وزیر و معاون وزیر باز شده است و از قرار معلوم امروز در جلسه ای که در تهران برگزار خواهد شد ، خریدار عقب نشینی خواهد کرد و یا نه !؟ بهرحال هر نتیجه ای که رخ بدهد می تواند درس عبرت و برگ زرینی در افتخارات وزارت اقتصاد تلقی بشود و نشان بدهد که این امر چقدر کارشناسی شده بوده است !!؟

 

جالب تر از این موارد انواعی از اظهار نظرهای ضد و نقیض از طرف اربابان فن ( از نوع همه چیزخواران !! ) می باشد ؛ همین امر " اهلیت داشتن " باعث شد تا خریدار که هدف انواعی ا زتهمت ها قرار گرفته بود لب به سخن بگشاید و افشاگری بنماید !!

 

در مطلبی که امروز از طرف شورای کار ماشین سازی انتشار یافت ، خریدار اعلام کرده است که کسانی که امروز سنگ ماشین سازی را به سینه می زنند و برای رئیس جمهور نامه می نویسند ، اولین کسانی بودند که بعد از اقدام ایشان برای خرید ، به او تبریک گفته اند !!!!! و ایضا از مشتری های پر و پا قرص دیگری یاد کرده است که برخی در صدد انتقال برند ماشین سازی به خراسان و فارس و حتی به خارج از مرزهای کشور می باشند !!

 

===

 

دیروز را توفیق اجباری شد و خواب ماندم و برای همین فرصتی داشتم تا کمی قدم زنی آزاد داشته باشم ، حوالی عصر بالای دو ساعت قدم زنی داشتم و از یکی از نمادهای خاص شهر چند تا عکس گرفتم ؛ " هتل شهریار تبریز " اولین و تنها هتل 5ستاره ی شخصی کشور !!

 

البته چیزی که برایم جالب بود این امر بود که دیدم مدیر این هتل ، به عشق روزهای نوجوانی و به تقلید از پا به سن گذاشته های عصر خود که دوست داشتند حیاط خانه را آبپاشی بکنند (!) شیلنگ بدست گرفته بود و داشت محوطه ی ورودی را با آب می شست و جالبتر اینکه دو فقره از کارکنان هتل با پوشش شسته رفته و کراوت زده وسط شیلنگ را گرفته بودند و آقای مدیر را همراهی می کردند ... به شخصه نظر من نسبت به این رفتار ابلهانه و شاید خودخواهانه مدیر یک هتل 5 ستاره اصلا موافق نبود و نشان می داد آقای صاحب هتل ،بیشتر از اینکه فهم و شعور یک هتلدار با این درجه زا اهمیت را داشته باشد ، تنها پولش را دارد و ضریب هوشی اش در همان اندازه یک مسافرخانه دار قرار دارد !!!

 

شرایط ناجور اقتصادی کشور از اینجا دیده می شود که با کسب و کار درست ، یک فرد چیزدان هر روزش بدتر از دیروز می شود (!) ولی با چند حرکت آکروباتیک و یکی دو آشنا و زیر میزی می شود یک فرد همه چیز دان (!) هزاران میلیارد پول را بالا کشیده و یک شبه میلیاردر بشود !!!

 

خلاصه اینکه از هتل عکس گرفته و در اعتراض به چیزی که به آن بافت درست شهری و ازش دادن به زیبائی می دانم (!) قسمت های زائد ( مثلا یک برج 10 طبقه !! ) را حذف کرده و در نمائی که می توانست باشد و برازنده تر باشد ادیت کردم !!!! این وضعیت شامل خیلی از نمادهای شهری می شود و متاسفانه مسجد و هتل و برج در این آشفته بازار فرقی باهم ندارند ... مثلا " مسجد کبود تبریز " را وسط یک سری مجتمع تجاری خفه کرده اند ( خدا لعنت کند کرباسچی کثیف را  !! ) و برج بلند " تجارت جهانی تبریز " می توانست در شرایط محیطی بمراتب بهتری باشد نه گرفتار خیابان هایی در حد کوچه و پسکوچه !!!

 

هتل شهریار تبریز

 

 

هتل شهریار بعد از ادیت محیطی !!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

و ایضا مجتمع تجاری اطلس . درست در وسط مجتمع مسکونی که هیچ راه ارتباطی با آنهمه مراجعه کننده ندارد و مصیبت بزرگی را برای ساکنین اطراف خود بوجود آورده .
پاسخ:
و شاید هم آنجا را ساخته اند تا سکنه آنجا را فراری بدهند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی