یادداشت های دادو

دوباره حادثه !!

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲ ق.ظ

حادثه و این بار در گوشه ای دیگر ... انفجار درمعدن زغال سنگ در استان گلستان از ساعات اولیه چهارشنبه خبرساز شد و طبق معمول بعد از یک عالمه تائید و تکذیب به سه روز عزای عمومی ختم و پرونده با تعدادی کارگر مصدوم و مرحوم در کنار دیگر پرونده ها قرار گرفت !!

 

یک روال خاصی را در پروسه حوادث جاری کشور می توان بوضوح دید !! ابتدا یک سری آدم از نوع مسئول درجه سه می آیند و همه چیز را تکذیب می کنند ... در نوبت بعدی یک سری مسئول درجه دو می آیند و اطلاعات تکمیلی می دهند و کم کم چیزهایی که تکذیب شده بود تائید می شوند و در ادامه افراد درجه یک می آیند و دستورات پیگیری ، امدادرسانی ، پوشش بیمه ای و ... صادر می کنند و برخی از حضرات هم ابتدا مراتب همدردی را اعلام می کنند و بعد می روند در اینترنت سرچ می کنند تا ببینند چه اتفاقی در کجا رخ داده است !!!!

 

من خبر را بصورت جسته و گریخته در کارخانه شنیدم ولی فرصت پیگیری نداشتم و شب که مهمان تشریف داشتیم !! اخبار مفصل تر را شنیدم ، مردم در نقل قول اخباری که از طریق شبکه های خارجی می شنوند را بیشتر قبول داشته و در انتقال و قبولاندن آنها مصرتر هستند !!

 

البته نظر مرا پرسیدند و گفتم : " باید خدا را شکر کرد که 420 نفر از 500 کارگر آن معدن دچار حادثه نشده اند والا حادثه می توانست ابعاد بیشتر و گسترده ای داشته باشد !! ، بنظر من باید هر شخص در این کشور موقع بیرون رفتن از خانه آیةالکرسی بخواند و بعد از رسیدن به خانه قل هوا الله و خودش را به خدا بسپارد !! " یکی از حضار جوان که سرش توی گیم بود و دردانه تشریف داشت با شنیدن نظر من گفت : " اینها چه حرفی است !؟ بعد می گویند فلان کشور بد است و فلان کشور فلان است !! عرضه ندارند تا درست کار بکنند و همه چیز را گردن خدا می اندازند ... " گفتم : " تو راست می گوئی ولی اگر در حد و اندازه های شهروندهای آلمانی بودیم ، باید انتظاری در حد دولت آلمان هم داشته باشیم و بقیه ی مسایل مان می شود مثل آلمان !!! ولی ما در حد و اندازه های خودمانیم و اگر روزی را بدون حادثه می گذرانیم بخاطراین است که بیمه ابوالفضلیم ... "

 

در اخبار شفاهی آمد که از قرار معلوم خانواده ی وزیر باکفایت راه و چاه (!) در اثر تصادف فوت کرده اند و مردم با انتشار این خبر در فضای مجازی از بیمه بودن خودرو و سرنشینان خبر پخش کرده و به گوش وزیر رساندند که این شتر ، وزیر و رعیت نمی شناسد !!

 

صبح وزیر تعاون و کار در راس هیئتی وارد استان گلستان شد تا مراتب همدردی کابینه ی دولت موفق را به مردم و کارگران برساند ، غافل از اینکه کارگران مشاغل سخت و زیان آور ، در اثر بی لیاقتی وزارت مطبوعشان ، خیلی وقت است که طعم بدبختی را می چشند و وزارت تعاون و کار که متولی امور کارگران است در چندین دولت گذشته فقط نقش کبک را بازی کرده است !!

 

در جریان قطار همه قبول کردند که مقصر یک کنترلر بود !!! در حادثه پلاسکو مقصر شهردار بود که دولت با او مشکل دارد !! در حادثه سیل ، مقصر کسی بود که از خدا باران خواسته بود !! در حادثه معدن هم قضا و قدر بود !! فقط مواظب باشید از طوفان بدبیاری ها ، گردی بر لباس فاخر دولت موفق ننشیند که تهمت و تخریب تلقی می شود !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

++
دادو چه مشکلی با دولت داری؟ تقی به توقی میخورد سر دولت میشکنییییییی
پاسخ:
دولتی ها باید باندازه ای که می خورند ، بشنوند !! وقتی بموقع گوشمالی بشوند در آینده به گذشته شان مفتخر نمی شوند و سرافکنده از دنیا می روند والا فردا می آیند و می گویند که صفرتا صدشان بر اثر لیاقتشان بالا بوده است !! نه سفارشی بودنشان ...
سلام
انشااله بزودی دولت 96 درصدی سرکار می آید و تمامی این مشکلات و معضلات و گرفتاری ها هم حل میشوند .
پاسخ:
سلام
از این دولت ها 96 تا هم بیاید فائده ندارد ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی