یادداشت های دادو

خمار خواب

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ

چند روز پیش نوشته بودم که خانم گربه رفته و بچه هایش را آورده و در اتاق استراحت کارگاه نگهداری می کند ، حالا دیگر بچه گربه ها بزرگتر شده اند و شلوغ بازی هایشان همه را موجه آنها کرده است ...

 

دو روز پیش یکی از سه بچه گربه نبود و برخی از همکاران نگران که کجا رفته است ، هر از گاهی هم به خانم گربه گیر می دادند که لیاقت نگهداشتن بچه هایت را نداری و یکی یکی از دست خواهی داد و ... بیچاره خانم گربه هم که نه می فهمد اینها از چه چیزی حرف می زنند و نه می تواند کاری که کرده است را بفهماند !! راستی می شود تخمین زد که حیوانات زبان بسته ای که در مجاورت انسان ها زندگی می کنند ، از دست کنجکاویها و همذات پنداری های انسان ها چه مصیبت هایی را متحمل می شوند !؟!؟

 

البته من قبلا هم از این بازی ها زیاد دیده ام و می دانستم که گربه ها بدلایل متعددی بچه ها را دور از هم نگه می دارند ؛ یکی از آن موارد تامین امنیت آنهاست ، بچه گربه که تنها باشد گوشه ای کز کرده و می خوابد و تنها در حضور مادر آفتابی می شود !! و اگر باهم باشند فقط جست و خیز و بازیگوشی می کنند !! دوم اینکه در میان بچه ها یکی پیدا می شود که نارس و کوچک بدنیا می آید ، در این حالت مادر او را جدا می کند تا به راحتی و در دفعات بیشتری به او شیر بدهد ، اگر در کنار بقیه باشد ، نمی گذارند نوبت به او برسد و یا اذیت اش می کنند !!

 


 


 

برخی ها فکر می کنند که در جامعه باید به فکر نخبه ها باشند و این امر درستی است ، ولی بنظر من هر چقدر تعداد پخمه ها کم شده و افراد در متوسط هوشی جامعه جمع شده باشند بهترتر است !! بخش خصوصی باشد روی نخبه ها سرمایه گذاری بکند و بخش دولتی روی پخمه ها !! و فعلا در کشور ما دو نوع سرمایه گذاری داریم ، یکی روی نگهداری نخبه ها و دیگری روی افزایش پخمه ها ، که هر دو امری عبث و بیهوده است !!

 

نگهداری نخبه ها و تعریف شغل و درآمد برای آنها ، نوعی پخمه پروری در سطح بالا می باشد ... باید نخبه ها را رها سازی کرد تا بروند و نخبه تر بشوند و باز نخبه تر بشوند و این با فرار مغزها اصلا ارتباط ندارد ، مغزهایی که فرار می کنند بخاطر درآمد و شغل نیست که می روند بخاطر قطع علائق فرهنگی و اجتماعی شان می روند !! والا نخبه های دور از دست دوباره برمی گردند و به علائق فرهنگی و قومیتی و اجتماعی خود گره می خورند !!!

 

هزینه کردن روی آموزش و پرورش غلط ، نوعی سرمایه گذاری کردن روی پخمه پروری است ، چیزی که در کشور ما وجود دارد و هر روز بدتر از دیروز می شود !! البته از یک منظر کار خوبی است چون در کشور ما فرار پخمه ها بمراتب بیشتر از فرار نخبه ها می باشد و پخمه هایی که ما به کشورهای اروپائی و آمریکای شمالی صادر کرده ایم اگر اغراق نباشد در ردیف حمله میکروبی می باشد ، پخمه هایی که با پولهای بادآورده وارد این سیستم ها شده و در درازمدت آنها را مختل خواهند کرد ...

 

شما بگوئید که ترامپ دیوانه است ولی او می داند چرا باید جلوی مهاجرت پخمه های ایرانی را بگیرد ، مطمئنا آنها از راههای بهتر و اصولی تری نخبه ها را جذب خواهند کرد ولی نه از طریق سفارت و گمرک و سرمایه گذاری و ... بلکه مستقیم از طریق دانشگاهها !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی