یادداشت های دادو

مایه تاسف

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ب.ظ

یک چک داشتم که چند روز از موعدش گذشته بود ، مهم تر اینکه فرصت نداشتم بروم و از بانک آن را بگیرم ... ( واقعا جای تعجب دارد !؟ )

 

تقصیر شما نیست ، انگار جای تعجب دارد !!

 

دیروز که دوم اردیبهشت باشد ، چک را که برای تاریخ بیستم فروردین بود را داده ام به یکی از حسابدارهای کارخانه تا وصول کرده و به حساب من واریز بکند !! یک نیمچه تعجبی هم او کرد ؛ وقتی دید که از موعد چک ده دوازده روزی گذشته است !!! و گفت : " بلافاصله که زا طریق حسابش مبلغ چک را دریافت کرد ، به حسابم واریز بکند ! "

 

امروز صبح با دیدن من در حالیکه خندان و شرمسار نشان می داد گفت : " آقا وصول چک برای فردا ماند !! و دلیل آن این است که تحویلدار بانک ، فکر کرده ما بیستم اردیبهشت را دوم خوانده ایم و هنوز 18 روز تا موعد چک مانده است ، و امروز زنگ زده است که این چک برای بیستم فروردین است و از بابت این اشتباه دیداری ( و به نظر من ذهنی !! ) معذرت خواسته است "

 

مردم در مورد حق و حقوق خودشان یک سر سوزن گذشت و تحمل ندارند ، ولی در مورد دیگران می توانند نسخه های صبری بپیچند که در داروخانه حضرت ایوب هم نتوان مشابه اش را پیدا کرد !!

 

البته یکبار هم پیش آمده بود که من چکی داشتم و مدتی از تاریخ آن گذشته بود و یک روز دوستم تماس گرفت و خاطر نشان کرد که مانده موجودی حساب (!) آنها را باشتباه می اندازد و اگر وقت ندارم چک را وصول بکنم ، مبلغش را نقدا به من پرداخت نمایند و چک را بگیرند تا مایه تشویش اذهانشان نگردد !!!

 

از آن طرف ، برخی ها در روزگاران دورتر پرداختی هایی در حق دیگران دارند و از موعد آن زمان زیادی گذشته است !! در این موارد که غالبا زیاد هم هست (!) نه تنها موعد بازپرداختی هایشان را بیاد نمی آورند ، بلکه از بیاد آوردن داشتن بدهی ، مشوش هم نمی شوند !!

 

وقتی آدم این طرف و آن طرف موضوع را جمع بندی می کند می بیند که مایه تاسف است !!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    احتمالا همطاف بدهی به شما ندارد؟!
    .
    .
    .
    خوو آدمیزاد شیر خام خورده است نه به نظرم این بهتر است آدمیزاد فراموشکارست
    نمی دانم چرا فقط بدهی و بدهکاری شخصی الان مشغولم کرده!؟
    ...
    "بدهى، دو نوع است: کسى که قصد پس دادن بدهى اش را داشته باشد و مرگ، امانش ندهد، [روز قیامت،] من خودم عهده دار کار او هستم؛ امّا کسى که قصد پس ندادنِ بدهى اش را داشته باشد و بمیرد، [روز قیامت،] در برابر آن بدهى، از کارهاى نیک او برداشت مى شود؛ چرا که در آن روز، دینار و دِرهمى در کار نیست."
    پاسخ:
    سلام
     
    نه ... فکر کنم حسابمان را صاف کرده ایم !!
     
    در ترکی کوچه بازاری ، از نوع خیلی عامیانه اش (!) ، مَثَلی داریم که سه چیز عمرا فراموش نمی شود و یکی از آن سه ، داشتن بدهی است !! البته شاید بمرور زمان (!) مبلغ بدهی فراموش انسان بشود که همین افزایش مرور زمان سرافکندگی اش چند برابر است !!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی