یادداشت های دادو

روز آفتاب

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ

امروز نوزده فروردین ، روز شرف الشمس ، یا به تعبیر ساده تر روز آفتاب است ...

 

وقتی هر شغل و هر مناسبتی برای خود روز و هفته ای دارد ، چرا خورشید که میلیون ها سال ، بی منت و بی کم کاری ، در تابستان و زمستان ، کارش را درست انجام داده صاحب روز و هفته نباشد !؟


البته جا دارد ، تمام سال بنامش باشد ، چرا که هستی ما زمین نشینان (!) از برکت وجود آفتاب است و حالا که چنین روزی بنام خورشید نامگذاری شده است ، اگر آنرا پرستش نکنیم ، جا دارد که عینک آفتابی هایمان را استفاده نکنیم !! یا کلاه کاسک ( بقول ما دیمدیه لی بوک ! ) سرمان نگذاریم و حدالمقدور سر دیگران نگذاریم!! یا تا جائیکه شرع اجازه می دهد بگذاریم بدنمان آفتاب شور شود ( برای حمام آفتاب گرفتن مجوز گرفتن سخت است !! ) ، البته یک کار بدفرهنگی هم می شود کرد که اگر بگویم می ترسم از فردا بعنوان یک سنت هفت هزار ساله اجرا بشود و در منشور کوروش هم چند میخ در وصف این سنت جاوید پیدا شود که : نفری یک لیوان آب بریزیم روی آسفالیت داغ دم ظهری تا بخار شود و خورشید از این قدرت نمایی خرکیف شود !!

 

امسال نیز مثل سالهای گذشته، دست به قلم شده و برای دوستانی که در یادم حضور سبز دارند ! ، حرز مخصوص روز نوزدهم را نوشتم ، می گویند این طلسم در چنین روزی می تواند مبارک و میمون باشد !! نه به قصد پرتاب تیر در تاریکی که به قصد قربت نوشتم و اگر کسی از قلم یادم افتاده ، از من شاکی نشود چرا که ویروس ازدواج مستقیما حافظه ی تاریخی را مورد هدف قرار می دهد و دوستانی که می خواهند فراموش نشوند بهتر است خود را در جغرافیای چشم قرار بدهند که خانه ی دل ویروسی شده است ...

 

برای چند نفری که در ذهنم بودند و فکر می کردم در باغ این مسایل نیستند ، ننوشتم ... انشالله هر وقت آمدند باغ ، در خدمتشان خواهم بود.

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی