یادداشت های دادو

نگاه روشن

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ب.ظ

عصر با یکی قرار داشتم ، قراری سرپائی که به نشستی اساسی تبدیل شد ... موضوع گردشگری و توریست بود و راهنمائی برای آغاز یک فعالیت زیبا ... سالهاست که از این دایره دور افتاده ام ولی هنوز با علاقه بحث های مرتبط را پیگیری می کنم

 

جریان توریسم ، یک نگاه روشن می طلبد ، نگاهی که بدلایل قومی و دینی در جامعه من به این زودی ها بدست نخواهد آمد ، ما بنوعی درگیر تضادهای ذهنیتی هستیم ، اگر گرفتار مسایل دینی نباشیم حتما گرفتار جریانات قومیتی هستیم و چقدر راحت از موفقیت کشورهای دیگر ، در زمینه توریسم ، حرف می زنیم.

 

برای کسانیکه نتوانند چند وجهی به موضوع توریسم نگاه بکنند ، نیمه راه جایی برای رها کردن فعالیت است و تنها کسانی موفق هستند که بتوانند به نگاه روشن برسند ، نگاهی بدون تعصب و بدون دستچین کردن ، کاری که سخت است !!

 

شب در خانه تی وی را روشن کردم ، شبکه نمایش یک فیلم داشت ، نمی دانم فیلم سینمایی بود یا سریال دنباله دار ، در مورد زندگی سیاهان آمریکا و برده داری ، یک نگاه واقعا تیره و بد !!

 

نمی دانم چرا این فیلم ها پخش می شوند ؟! می دانم که شفابخش هستند ولی برای کدام درد جامعه امروز ؟! آیا تماشا کردن این نگاههای تیره می تواند نگاههای تیره ما را واضح بکند !؟ مثل این است که بیماری وارد داروخانه شود و بخواهد دارویی برای خود بردارد و دردش را رفع کند ، دارو بودن تنها کافی نیست ، تشخیص و تجویز درست می طلبد.

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی