یادداشت های دادو

امتحان

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ب.ظ

هر انسانی نسبت به بودن و چرائی بودن خود باید سوال و جواب هایی باخودش داشته باشد ، البته خیلی ها هستند که تابعی از سوال و جواب های دیگران هستند فکر می کنند فکر کردن به این مسایل برای آدم بزرگ ها و آدم مهم هاست و بدبختانه در آرزوی خوشبختی زندگی کرده و می میرند !!

 

یک گروه که شاید من هم تا حدودی جزو آنها باشم ، دنیا و بودن را فرصتی برای امتحان شدن می دانند ، کدام رشته و کدام بوته مهم نیست ، بهرحال همیشه در یک جایی بساط امتحان باز است ، قبولی از یک امتحان تضمینی برای امتحان بعدی نیست !! هفتاد سال عبادت سنگین ،مانند کاهی ، به باد یک انحراف می رود !!

 

شخصا اعتقاد دارم که امتحان چیزی ست که هر انسانی بفراخور ادعا و استعدادش بسوی خودش جذب می کند و چه عدالت حیرت انگیزی ست در گرفتن امتحان بفراخور حال و روزگار هر فرد !!؟

 

دوستان مشترکی که داریم ، همیشه در معرض قضاوت های ما هستند ، آنها بهترین سوم شخص های غائب هستند و براحتی در زندگی عمومی و خصوصی شان جولان داده و نظریه پردازی می کنیم ... امروز در مسیر بازگشت از کارخانه ، با راننده که دوست با سابقه ی بالایی محسوب می شود ، زندگی دو نفر از دوستان را سبک سنگین می کردیم ... دوستانی که دورخیز عجیبی کرده و جهش محیرالعقولی داشتند ، از فرش فقر تا عرش غنا !! ولی بطرز ناجوری در ادامه راه تخریب شده و بافته هاشان رشته شد و برگشتند در موقعیت خود متوقف شدند !!

 

هر دو ظاهرا تمام پله ها را رفته بودند و غافل از اینکه گردن فرازی و زندگی پرمدعا ، آنها را به امتحانی فراخور آرزوهایشان مبتلا کرده و دست و پا نبسته در صفر شخصیتی شان رها می کند و ای دریغ از سر سوزنی تحریک و تحرک !!

 


  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام
جذابیتِ خدایی که من می شناسم برام توی دو تا چیزه، یکیش همین عدالت حیرت انگیزیه که گفتید، متناسب با هر آدمی و به فراخورِ حالِ هرکسی! یکیش هم چشم پوشیه.. گاهی از شدتِ این چشم پوشی و اون عدالت، آدم دلش میخواد بمیره.. به نظرم آدم واقعا به فروپاشی می رسه اگه فقط دو دقیقه بتونه به حقیقتِ این صفت ها فکر کنه.. حیف که من بلد نیستم درست و حسابی درکش کنم، گاهی به امام هامون حسودیم میشه، خوش بحالشون واقعا.. به نظر من تو چنین شرایطی امتحان ها هرچند سخت اما اصلا وحشتناک نیستن، لااقل برای من گاهی حتی دوست داشتنی اند.. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی