یادداشت های دادو

پارک یا پادگان !؟

جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۲۰ ب.ظ

رفته بودم سر حوض
تا ببینم شاید عکس تنهایی خود را در آب
آب درحوض نبود

صبح آماده می شدم بروم قدم زنی ، تنها ورزش در دسترس این روزها (!) ، سرپایی ایستادم مقابل تی وی و برنامه شوخی کردم را تماشا کردم ، مهران مدبری با دار و دسته اش به مقوله مد گیر داده بودند ، این ساخته هایش بیشتر بوی طنز دولتی می داد !! برخلاف خیلی ها من از طنازی رضویان و غفوریان زیاد خوشم نمی آید و آنها را سبک کار تر از بقیه می دانم !! ولی روی هم رفته تیکه های جالبی داشت ...

 

داشتم از خانه بیرون می رفتم که زنگ خوردم و قرار شد پیاده روی را باتفاق برادربانو انجام بدهم ... سر راهم که معمولا از کوچه ها شروع می شود یک آدم خاص دیدم و مردد بودم برای خوش و بش که خودش پیشقدم شد ، شاید بتوان او را پدر نمایش و تئاتر تبریز نامید ... خیلی سال از آخرین دیدارمان می گذشت و حیاط مخروبه ای که دفتر کار و محل جمع شدن تئاتریست های شهر بود ، سالهاست که به مجتمع مدرنی تبدیل شده است .

 

برای اهل نمایش و طنز ؛ خاصه ترک زبانان نام بابک نهرین آشناست ، فردی که سرپائی ملاقات می کردم ، جمشید نهرین بود ، عموی بابک نهرین !! همین دیدار چند ثانیه ای برای ادامه ی مسیری که تا سر قرار داشتم مرا شنگول کرده بود ...

 

قسمت دوم مسیر را باید با ماشین می رفتم ، برای همین سوار یک پراید شدم و راننده با دیدن قیافه من یاد ابراهیم تاتلیسس افتاد و سی دی را عوض کرد و نخوانده و نپرسیده سر حرف را باز کرد که پسرم گیر داده است که پخش ماشین را عوض کنم و ...

 

کمی جلوتر ، پرچم کشور آلمان (!) ، که روی یک بنز تقریبا کلاسیک بود نظرم را جلب کرد ، یادم نمی آمد که ماشین های سیاسی و دیپلماتیکی پرچم بالا ببرند ... کمی که جلوار رفتیم دیدیم چند بنز پشت سر هم راه افتاده اند و کاروان بنزهای قدیمی راه انداخته اند ، بنظرم آمد که همین آدمهای کرواتی و فوکول زده با این علائق خوش خیم بیشتر به درد تبریز - 2018 می خورند تا تلاش های مذبوحانه عده ای با علائق بدخیم !!

 

 

سر قرار پیاده شدم و هنوز صاحب قرار نرسیده بود ، برای رفع بیقراری راسته ی دیوار پارک ولیعصر را بالا رفتم ، یک دیوار خیلی شیک که معمولا با قیمت گزافی برای شهرداری تمام میشود و از نوع از هر طرف گذر بود که با سیم خاردار و پانل های سیمانی مسدود شده بود ، شاید یک مهمان با پلاک بالای 50 ، در اولین مواجهه آن را پادگان فرض می کرد ...

 

 

از ورودی وارد شدم ، مطمئنا در این ساعت گورستان شهر از این پارک بظاهر شیک سرزنده تر بود ... همه جا خشک و مرده ... انگار اینجا را برای پارتی های شبانه ساخته باشند و بعد از عصر تا نیمه های شب در قرق کسانی باشد که زیبائی را با خود به پارک می آورند و زیبائی های پارک در بهترین ساعات یک روز دل انگیز بهاری مانند آبروی شهر سر می رفت ... یکی دو تا عکس گرفتم ، استخر موزیکال با فواره های خدا میلیونی اش خالی از آب بود و برخلاف سایر شهرها که در عید شهر را برای مهمان های نوروزی آب و جارو می کنند ، اینحا فقط یک چشم انداز برای متولیان شهرداری و زیرمیزی خورهای شورای شهر وجود دارد و آن تبریز - 2018 هست ، چه گلی می خواهند به سر شهر بزنند خدا هم نمی داند !!

 

 


  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام دو سه سال پیش هم یک حوض در فلکه بزرگ ولیعصر با فواره جات درست کردند که الان خالی از آب و درب و داغون در حال استهلاک میباشد و چند روز پیش چندتا حوض خدا تومنی با فواره جات متعدد در پیاده راه ولیعصر در چند متری همین حوض درب و داغون را افتتاح کردند به میمنت  عید و یا 2018 .. بقول مرحوم میرزا آقاسی خطاب به آن چاه کن که میگفت آبی از این چاه در نخواهد آمد .گفت اگر  این چاه که تو میکنی آبی برای من نداشته باشد .برای تو که نان دارد و مزدت را میگیری . حکایت  2018 هم همین حکم را دارد .
پاسخ:
سلام
این پروژه ها باعث آبادانی جیب مهندسینی می شود که برای دلسوزی کاندید شورا و مجلس می شوند ... پول حرام باید از یک جایی پا بگیرد !!
میدونید اون آدمایی که شما هر از گاهی ازشون به نیکی یاد می کنید و باعث حال خوب تون میشن، معنای مهمی برای من دارن، نه اون آدم ها، بلکه انتخاب شما.. مثلاً بچه هایی مثل باریش، مثلا همین آقای نهرین، مثلا آقای قیچی ساز و..
پاسخ:
شما ریزبین و نکته سنجید و کامتت های شما بسی ارزشمند.
من از اینکه دیگران را تکه تکه کرده و از شخصیت آنها برای خودم حال خوب بسازم بدم نمی آید ، لازم نمی بینم کسی را که کامل نیست بطور کامل قبول کنم ، یک سطر خوب از کتاب هیتلر بد هم می تواند برایم ارزشمند باشد و طبعا حال خوش کن !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی