یادداشت های دادو

!!!!

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰ ب.ظ

شروع سال ، آغاز ثبت نام برای شوراهای شهر و روستا بود !! یک تمرین دیگر برای توسعه زندگی مدنی و گامی برای مدرنیته ... و خواهربانو بعنوان گزارشگر در صحنه ثبت نام حضور داشت !

 

کسی که در اصل موضوع شورا و مدیریت شورائی شهر مشکل داشته باشد مستحق فاتحه ی قبل از فوت است ولی در چیدمان سنگ اول اگر کسی دقت نداشته باشد ، ابدالدهر (!) مشمول الذمه دیوار کجی خواهد بود که ناشیانه بالا می رود ...


تبریز را شهر اولین ها نامیده ایم ، نامیده اند ، خواهند نامید !! دلایل زیادی برای این نامگذاری وجود دارد و جای شکی باقی نمی گذارد ولی یک نکته ی اساسی تر هم وجود دارد ... اینهمه اول بودن و نصب عناوین پرافتخار در دیوارها و کتاب ها ، آیا همگی مثبت و مایه ی تفاخر بوده !؟ آیا برای این پیشتازی ها اشتباهاتی هم بوده که در صف اولین ها ثبت شده باشد !؟ مثلا شورای شهر تبریز در دوره ای که گذشت ، کثیف ترین و پر خطاترین مجموعه ی شورائی بود و قریب باتفاق اعضا در ارتشا و خلاف غوطه ور بودند و اولین شورای شهری بودند که تا مرز انحلال کامل پیش رفتند و با مصونیت سیاسی ، عرفی و قانونی و انواعی از کارت های قرمز و زرد ، لنگان لنگان ماههای آخر را طی کردند ، برخی با وثیقه و برخی تحت الحفظ و ...

 

هر چند طبق گزارش دم دستی ، همان افراد خاطی بر اساس احساس وظیفه و طبق اعلام خودشان ، بنابه درخواست خواص که معلوم نیست جزو کدام دسته از جانوران هستند (!؟) دوباره برای ثبت نام آمده بودند و از قرار معلوم برخی از آنها بنا به درخواست خواصی دیگر و ترس از بازداشت دوباره پا پس نهاده اند ... هرچقدر که حیا برای دینداری توصیه شده است ، بی حیایی برای دنیاداری لازم است !

 

البته سوال زیر پوستی من از بالدیز خانم این بود که کاش زمانی که معاون استاندار از نحوه ثبت نام و حواشی آن اطلاعات می داد و به سوال گزارشگران پاسخ می داد ، کاش از او می پرسیدید چند درصد از بالای ششصد نفری که برای شورا شدن ثبت نام کرده اند ، شناسنامه ی صادره از تبریز داشتند !؟

 

عضو شورا شدن و صاحب عنوان و مسند و منصب شدن ، نوعی از شخصیت شوئی برای برخی افراد بی اصل و نسب است ، دقیقا مانند داستان پول شوئی !! و معلوم نیست در کجای تعیین و تشخیص صلاحیت ها قرار می گیرد ، بنابر شواهد قبلی ، کسانی که باید این موضوع را بررسی بکنند خود از طایفه ی رطب خورده ها هستند و ... !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام حال شما؟
سال نوتون مبارک .... ایشالا روزای خوبی پیش روتون باشه
شما که یادی از ما نمکینید جناب دادو
پاسخ:
سلام ، ممنون
عید شما هم مبارک
"مشمول الذمه" عبارت جالبی بود.
در مورد این نکته ک فرمودین هر چقدر حیا برای فلان چیز توصیه شده است، بی حیایی برای بهمان چیز لازم است، یک نکته ی سقراطی بگم؛ حیا و بی حیایی دست کم در یک فعل متناقض همن. اما آیا میشه ادعا کرد ک در کلیت شخصیت و افعال یک انسان هم این دو با هم جمع نشدنین؟ ما ک این همه بهمانیان ر میبینیم ک فلانین!
آیا در اشاره تون ب بی اصل و نسبها، محل تولدشون مبنای قضاوت بوده؟
پاسخ:
سلام
حیا از آداب دینی است و مانند سایر جریانات در بررسی های دیگر صحت و سقم اش معلوم می شود ، اینکه کسی با حیاست یا خود را با حیا نشان میدهد از عهده کنکاش ظاهری خارج است ولی اثراتش در زندگی روزمره می تواند مشهود باشد.
در مورد اصل و نسب ها باید بگویم داشتن یک اصل و نسب اجتماعی خوب که مناسب تصاحب مناصب اجتماعی بالادستی باشد منظور بود ! باید شرایط خاصی که برای حضور در یک رتبه و جایگاه متولی هست را نسبت به آن شهر تعریف کرد ، می شود پایتختی که شورای اداره کننده اش چند ورزشکار باشد ، فردا هم دو بازیگر زن ، پس فردا هم دو دلقک سینمایی و ...
و صد البته دست های بزرگی که منافع شهر را می مکند از حضور افراد غریب و ناآشنا و کارنابلد و ... شدیدا استقبال می کنند !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی