یادداشت های دادو

تاثیر یک نماآهنگ

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۱۶ ب.ظ

سوء نیت باشد یا سوء تعبیر ، برای بوجود آمدن اختلاف ، همان سوء کافی است !؟ فقط می ماند راه درمان و حل اختلاف که در این وضعیت خیلی مهم است که آدم بداند سوء از نیت بد برخاسته است یا از تعبیر نادرست !؟!؟

 

چند وقتی ست که فیش های نجومی و مبالغ کلان دریافتی ها باعث شده تا ذهنیت مردم ، به درست و یا نادرست نسبت به این قضیه تحریک شود ؛ حالا در این میان عده ای جریان مبهم حقوق های نجومی را با سوءتعبیر برای خود و دیگران تفسیر می کنند و برخی با سوءنیت. اگر مهم نتیجه باشد که آنهم بروز اختلاف است ، باید گفت که باندازه ی کافی ببار نشسته است !! ولی اگر قرار است این آشکار سازی باعث شود که بهبودی صورت بگیرد بهتر است بجای تمرکز کردن روی سوء پیش آمده ، در مورد نیتها و تعبیرها کار بشود !!! اصلاح تعبیرهای نادرست زیاد سخت نیست و کافیست از طرف مراجعی که مورد اعتماد هستند و هنوز اعتماد به آنها خدشه دار نشده است (!؟) بصورت منطقی اطلاعات روشن و شفاف بیرون داده شود ؛ ولی برای اصلاح نیت های نادرست کار خیلی سخت است و نباید تعبیرهای نادرست تبدیل به نیت های نادرست شود !!!

 

چندی پیش مجلس سقف حقوق مدیران و ... را که دارای شرایط خاصی باشند را با 60% مجوز اضافه که در اختیار رئیس قوه باشد به 24میلیون رساند !! البته منطق حاکم بر این قانون ایرادی نداشت و کسانی که بر اساس منطق به آن نگاه کرده بودند زود دستشان را بالا بردند و آن را تصویب کردند !! بعدها معلوم شد که این مجوز را می تواند زئیس قوه (!) معاون قوه (!) یا وزیر مربوطه (!) صادر بکند !!!! از طرف دیگر بدلیل اینکه معایب سیستم ها در ایران جای قسم خوردن ندارد ، از فردا همه ی افراد با منطق رئیس بالادستی که متاثر از رفتار مرئوس پائین دستی می باشد (!) شامل شرایط احراز این سقف خاص خواهند بود ، مثلا فلان خارج نشین که اهل و عیالش دوزیست هستند و خودش فعلا یک تابعیتی تشریف دارد با مقایسه وضع معیشتی تهران نسبت به ونکوور ، به اندازه نسبت تهران تا خاش (!) تشخیص داده خواهد شد !!! و طبیعی است که به جای اینکه یک رئیس قوه جوابگو باشد ؛ می تواند معاون های متعدد و وزرا و یا روسای زیادی را درگیر بکند و این بازی ، دوباره به دور باطل کنونی خواهد افتاد !!

 

البته یک عده بدبین انتهای این بازی را از حالا می خوانند و ابراز نظر می کنند و می شوند آدم بد بازی ، آنها کسانی هستند که همه چیز را منفی می بینند !! و عده ای خوش بین هستند و می دانند که در اثر اصلاحات تبصره های زیادی مانند دریچه های هوای تازه بوجود می آید (!) و بدشان نمی آید که از گذر این قانون آبی هم به آسیاب آنها برسد و چه بسا در این میان نمایندگان مجلس که زیرنظر رئیس قوه شان هستند ، بخاطر گرد و خاک خوزستان و یا کم بارانی سیستان و سردسیری آذربایجان و سرسبزی بیش از حد متعارف گیلان و مازنداران و ترافیک تهران و ... شامل این وضعیت خاص بشوند و از فرش تکه تکه شده ی بهارستان ، باندازه ی کف دستی هم به آنها برسد !!

 

از همین حالا ما و شما حداقل سقف حقوق افراد زیر نظر و نزدیک به حول و قوه ی هر قوه را همان 24میلیون فرض بکنیم که ایشالا با انواعی از مزایا و معایب و وام و دستی و توجیبی و عیدانه و شرکت در جلسه توصیفی و توضیحی و علی الخصوص حق مشارکت در امر حیاتی اقتصاد مقاومتی و ... در همان اندازه های دریافتی های نجومی بشود و این شبهه خبیثانه که می رفت تا باعث اختلاف شود ؛ علی السویه بین طرفین تقسیم شده و به میمنت و خوشی به آخر سال برسد و در سال آینده ، رسانه های دوست و دشمن لطف بکنند و چوب در لانه زنبور نکنند !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی