یادداشت های دادو

دورخیز

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۱۵ ب.ظ

با یکی از دوستان تلفنی حرف می زدم !! چند وقتی هست که اوقات مان به فرصت تبدیل نمی شود و برخی دیدارها دور افتاده اند ...

 

در اثنا حرف زدنها و خوش و بش ها سراغ یکی دو نفر از همکاران اسبق را گرفتم که بعدها رفتند و با آنها همکار شدند ... معلوم بود خوب بودند و از قرار معلوم یکی از آنها به استخدام دارائی درآمده و مدتی است که کارمند دارائی شده است و اوضاعش بهتر !! البته نمی دانم واقعا می توان به این قبیل تعریف کردن ها اعتماد کرد یا نه !!


برخی دوست دارند دورادور در مورد کسی برآورد حال و احوال کرده و در تعاریف خود ذکر بکنند !! مثلا خیلی ها دوست دارند در مورد کارمندان شهرداری ، همان ذهنیت اکثریتی را ملاک بگیرند و همه شان را دهان بین (!) دست بین (!) زیر میزی خور (!) پول چایی بگیر (!) و در راس همه ی آنها رشوه خور (!!) تلقی بکنند و وقتی یکی بعنوان کارمند شهرداری به آنها معرفی گردد بلافاصله همان ذهنیت را بدون کم و کاست در موردش در نظر بگیرند و بدبخت کسی که دست و دلش پاک بوده باشد (!) حکم همان چوب تر را خواهد داشت در میان هیزم های خشک !!! و شاید هم خوش بحالش که دیگران ندانسته و ندیده در حق اش به گناه خواهند افتاد !!!

 

القصه داستان از قرار دیگری بود !! برخی از چهره های آشنا در کارخانه ها و ادارات شهر ، از شهرها و استان های همجوار هستند ... این افراد بدلیل غریبه بودن ، مشکلات کمتری نسبت به آشناها دارند و ارتقای شغلی آنها گاه بدون دردسرتر صورت می گیرد !! دلایلش هم مشخص تر است ، وقتی ادعا ندارند ( و یا باندازه ی کافی سبک هستند !! ) ، برای همین به همان جریان رودخانه ی زندگی توکل کرده و جریان آنها را به نقطه ی دلخواه تر از آرزوهایشان می برد !!

 

امروز برای یکی از همین همکارها یک قاعده ی خاص تعریف کردم که کمی تا قسمتی باعث انبساط خاطر شد !!! در سیستم دَرَن دشت و قاراشمیش شهرو کشور ما (!) شما هر چقدر دورخیز بیشتری داشته باشید ، می توانید ارتفاع زیادی بپرید !! ولی اگر بچه ی همان شهر بوده باشید ، چون دورخیزی ندارید ، مانند پرش جفت پا ، مسیر کوتاهی را طی خواهید کرد !! پس بعید نیست که یک تهرانی تا بخواهد کار مناسب پیدا بکند ، یک از پشت کوه آمده به میز رویائی خود در استانداری رسیده باشد !!


جبهه نگیرید ؛ به دور و برتان نگاه بکنید ... برای همین است که ورزش زیاد توصیه شده است ؛ هر قدر سبکتر باشید بیشتر اوج می گیرید !!

 

  • دا دو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی