یادداشت های دادو

کاسه داغ تر از آش

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ق.ظ

در مورد این مسئله که ما ملت افراط و تفریط هستیم شکی نیست و یک تاریخ برای این صفت خودمان پشت و پناه داریم ؛ البته همیشه ، تقصیر  دیگران است !!

 

یکی از وجوه این افراط و تفریط در حرفهای روزمره ما دیده می شود ، ما برای یک محبت کوچک که شاید هم در اندازه ی انجام یک وظیفه بوده باشد (!!) چنان قربان صدقه می رویم که یکی خبر نداشته باشد فکر می کند ما را از پای چوبه دار نجات داده باشند !! و در خیلی موارد هم ندانسته و ندیده ، و صرفا باستناد از زبان این و آن شنیده ( که غالبا شنونده را نمی توانیم پیدا بکنیم !! ) چنان پشت سر دیگران صفحه می گذاریم که انگار بدهی های یزید را هم باید او پرداخت بکند !!

 

مطمئنا آدمهایی که صورتهایی از رفتارهای افراط و تفریط در آنها دیده می شود ، برای گریز از آنچه که هستند (!) و ادامه دادن به زندگی روزمره (!) بایستی روزگار و معیشت چند شخصیتی داشته باشند !! بنظرم چنین می آید که این پاراگراف از پاراگراف روشنِ بالایی روشنتر بوده باشد !! این رفتار چند رویه ای یکی از تعریف های خیلی ساده برای دوروئی و همان نفاق می باشد !! نفاق چون بار معنوی بالایی دارد و علاوه بر اخلاق اجتماعی می تواند اخلاق بالاتر ؛ یعنی اخلاق دینی را نیز شامل بشود (!!) مطمئنا به مذاق خیلی ها خوشآیند نخواهد بود !! مثل داستان اختلاس که می تواند با انواعی از دلایل قانونی و عرفی و ... قابل هضم تر از دزدی باشد !! و چه بسا یک مختلس کلان پرونده ، در حالیکه هنوز پرونده اش مفتوحه است (!) در دوره های بعدی کاندید بشود برای پست های کلان دولتی !!

 

این روزها مسما شده است به " عید ولنتاین " !! روزی که می رود تا در تاریخ کشور ما گوی سبقت را از خیلی از اعیاد برباید !! شاید هم دولت مستاصل که در تکان دادن تعطیلی های آخر هفته از پنجشنبه و جمعه به شنبه و یکشنبه و اخیرا از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه ، زورش به مجلس نچربیده است در یک اقدام هماهنگ که باید در خانه ی یکی از سفرا صورت بگیرد (!!) نوروز را 35 روز عقب بکشد و آغاز سال نو را به 25 بهمن ماه بیاندازد !! از قرار معلوم بریز و بپاش این روز و دید و بازدید ها و روبوسی ها بطرز فزاینده ای بالا رفته است و از سال دیگر دولتِ تحول گرای جدید به هر کسی که نام فرزندش را ولنتاین بگذارد ( خوشبختانه پسر و دختر ندارد و دوجنسیتی می باشد !! ) یک سکه قلبی شکل با طلای 24 عیار و یک روز مکالمه رایگان هدیه خواهد داد !!

 

ضمنا متولیان ملی - مذهبیِ مسابقه " ایران را پاس بداریم " طی یک فراخوان ملی از تمام فرهیختگان که بتواند سر ولنتاینِ کشیش را به دم یک پیامبر درجه دو و یا درجه سه ی دوره ماقبل تاریخ ( حداقل دوازده هزار ساله !! ) ربط بدهد و از این رهگذر بشود ولنتاین را هم یک عید ملی و کاملا ایرانی جا زد ، شدیدا استقبال می کند !!

 

===

 

آن از برگزاری برنامه ی پایانی فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد ....

 

===

 

این از پارتی شبانه وزرای معلوم الحال با کارآفرینان نمونه کشوری و بین المللی و غالبا اهل حال در خانه سفیر ...

 

===

 

اون از چی !؟!؟ خدا می داند !!!

 

( من هنوز تب دارم ... )

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

استاد دادو مهمانی در خانه سفرا و حضور مقامات در دوره های گذشته نیز وجود داشته و امر جدیدی نیست.تنها این مورد به خاطر دل دلواپسان رسانه ای شده
پاسخ:
سلام
البته ما نه دلسوزیم و نه دلواپس ؛ ما دلداده ایم !!
این عکس ها که ما هم زیارت کردیم برازنده نبود و بسی زننده ، در دوره های قبل هم بوده و در تاریخ چند هزار ساله ما گاه ردپاها تا حرمسراها هم رفته است!!
این را هم می دانیم همه ی اینها تقیه در راه گره گشایی از مشکلات مردمی باشد و اگر اینها پیه جهنم را به تنشان می مانند به خاطر رفاه دو روزه مردم است !!
  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    .
     تب دارید خوو
    وگرنه دادو کجا و کاسه داغتر از آش کجا :))
    پاسخ:
    سلام
    شاعر مرحوم فرموده بود :
    دیده ام گاهی در تب ، ماه می آید پائین
    می رسد دست به بام ملکوت
    و ....
    سلام 
    اولا یک کاسه از همان آش داغ میل بفرمائید برای رفع تب مفید میباشد .
    دوما در ادامه همین روندی که مرقوم فرمودید پیش برید تا سال آینده میلادی (2018) شاهد پایتخت شدن شهرمان تبریز بعنوان شهر گردشگری جهان اسلام باشید  و کلی پارتی شبانه و روزانه و عصرانه و خوش بحال شدن مهمانان و البته تعدادی از میزبانان و دست آخر همان آش و همان کاسه !!
    پاسخ:
    سلام
    هر آشی یوودآش نمی شود !؟
    از من گفتن و از شما بیادداشتن ، از پایتختی قسمت ما همان پایه تخت می شود و تحمل فشارش و بدبختی هایش ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی