یادداشت های دادو

عاقل و عبرت آموزی ...

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ
یک فرمایشی داریم از حضرت امیر که فرموده اند : احمق کسی ست که خود را مایه عبرت دیگران قرار بدهد !! البته من از مقابل به آن نگاه کرده و چنین برداشت می کنم که عاقل کسی ست که از سرگذشت دیگران عبرت بگیرد .
 

البته اگر حضرت امیر مطابق برداشت من می فرمود ، جنبه اصلاح طلبی اش بیشتر به چشم می زد ولی بدلیل اینکه اصل بر موفقیت و خوشبختی خود است ، حماقت فرد بازنده را مطرح کردن مقدم بر برداشت عاقلانه از شکست دیگران ، ذکر کرده اند !!
 
چند وقت پیش که پیش بزرگ شهر رفته بودیم برای عرض شکایت ، اشاره ای داشتند به اینکه مدیرعامل قبلی ما بی لیاقت بود ، من ذکر کردم که اگر بی لیاقت بود ، حالا زندان بود و یا خانه نشین !! ولی متاسفانه ایشان بلافاصله به مدیریت عاملی یک کارخانه ی دیگر در شهری دیگر منصوب شده اند !! خلاصه اینکه سرکوب فرد قبلی به هر تهمتِ روا یا ناروایی از فرد جانشین سلب مسئولیت نمی کند و پرداخت دیون ناشی از عملکرد مدیر قبلی مقدم بر هزینه های جاری می باشد ، مگر اینکه کسی پُست و مقامِ روی دست مانده را قبول نکند !!
 
یکی از همان مدیریت های قبلی ما که خیلی هم پرمدعا تشریف داشت ، یکی دو بار خبط کاشته بود و تصمیمی گرفته بود که در نهایت آبرویش را برده بود ... موقع تشریف بردن ( که خواه ناخواه برای هر مدیری هست ) ، به یکی از مدیران رده پائین که مدتها زحمت سواری دادنش را کشیده بود (!!) وصیت کرده بود که مرتکب اشتباه او نشود و خودش را مایه عبرت قرار داده بود و گفته بود احیانا اگر روزی مدیرعامل شدی و صاحب فرمان ، سعی کن در ششماه اول دستور و فرمان بزرگ ندهی !! چون ممکن است بدلیل ناپختگی برایت موجب دردسر شده و سرافکنده ات کند .
 
داستان جناب ترامپ هم از این قرار شده است ، انگار او قبل از انتخاب شدن چند تا فرمان صادر کرده بود و بعد از انتخاب فقط زیر آنها را امضا زده است ... خلاصه اینکه قاضی ایالتی دستورش را سکه یک پول کد و در عرض 24 ساعت دادگاه بررسی همان سکه را بعنوان سند حماقت ترامپ تائید کرد ...
 
این داستان چند تا نکته داشت یکی هم این نکته که برای حکم رئیس جمهور آمریکا می شود 24 ساعته رای داد ، برای خیلی از پرونده های کشور ما نوبت چند ساله ؟!
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

بعد از اینکه قاضی ایالتی دستور رئیس جمهور را بقول شما سکه یک پول کرد . این بنده تازه بعد از چندین سال معنی واقعی تفکیک قوا را فهمیدم .
پاسخ:
سلام
واقعا نکات زیادی می توان از دشمن یاد گرفت ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی