یادداشت های دادو

یکی از همین روزها ...

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۲۰ ب.ظ

ما نسل قدیمی ها برای حرفهای نقل و قولی مان ، امکانات فامیلی زیادتری داریم ؛ مثلا می توانیم بقول دایی و عمه و خاله و عمو و ... ، آنهم از نوع بزرگ و کوچک و تنی و ناتنی و ... حرف بزنیم (!) ولی امروزی ها با اینکه بدلیل نازپرور بودن بیش از اندازه ، غالبا شاسی بلند تشریف دارند و توی چشم هستند (!) ، یک قوم و قبیله و مرجع اطلاعاتی دارند و آن دنیای مجازی است !!

 

دایی جان خارج نشین ما ( خدا همه ی رفتگان شما را ببخشاید ) همین روزها سالگرد فوتش می باشد و من خواهر زاده دقیق نمی دانم 5مین یا 4مین سالگردش باید باشد ، بنظر من اصلا هم مهم نیست (!؟) همینکه همیشه برایم زنده تشریف دارد مهم است !!

 

بنده خدا بعد از انقلاب راهش به ایران باز شد و داستان ممنوع الورود بودنش در زمان پهلوی را قبلا نوشته ام !!! و در این سفرهایش هر از گاهی که مجال صحبت به او داده می شد ( ما اصولا ملت همه چیزدانی محسوب می شویم و مزیت دیگرمان این است که تنها ملتی هستیم که بال پرواز داریم و هر وقت کم آوردیم بلافاصله به شاخه دیگری می پریم و به کسی اجازه حرف زدن نمی دهیم !! ) یک پرده از تکنولوژی های روز دنیا را برایمان کنار می زد !!

 

بیچاره سوئد نشین بود و فاصله ی رفاهی کشور او تا کشور ما باندازه اینجا تا ثریا بود ( منظورم ثریا زن شاه نیست هااااا !! ) حرفهایش گاه آنقدر برای ما تازگی داشت که بلافاصله محل شاخی که روی همه ی جمجمه ها وجود دارد (!) شروع به خارش می کرد ...

 

زیاد بخودتان مغرور نباشید ، حتی مجسمه ای که (...) از ( حضرت ... ) درست کرده است ، روی سرش شاخ دارد !!! بارو ندارید بروید بگردید پیدا کنید !!!

 

این روزها دیگر آن روزها نیست که اخبار جدید با مهمان بیاید و قبول کردنش نیاز به شاخ درآوردن باشد !! اطلاعات خام همه جا هست ( هرچند تکنولوژی در دسترس نیست ! ) و می شود خیلی چیزها را دانست و دنبالش رفت !!

 

شاید ده سال پیش بود که یک فیلم اسکی آوردند ، البته تبلیغ برای ردیابی در اسکی بود !! اسکی بازان حرفه ای لباس هایی که فرستنده ی ردیاب داشت آنها را می پوشیدند و می رفتند از روی محل های بهمن خیز حرکت کرده و عمدا بهمن را می شکستند و زیر برف می ماندند ، ( البته کیسه هوا داشتند و قرار نبود بمیرند !) و هلیکوپتر امداد در همان حوالی حرکت کرده و سیگنال می فرستاد و از روی آن فرستنده که اندازه حبه قند بود و روی بازوی کاپشن بود ، محل فرد را پیدا می کردند ... حتی آن دسته از ورزشکاران که از لباس های معروف به تاناکورا استفاده کرده بودند ، در سالهای دور شاید از این برآمدگی ها در روی بازوی کاپشن های خارجکی و دست دومشان خبر داشته باشند !!! ( یک چیزی مثل جعبه سیاه هواپیما !! در حد آب نبات !!!! )

 

بعد از اینهمه سال که از این تکنولوژی می گذرد و امکان تهیه اش اصلا گران نیست و اصلا سیاسی نیست و بوی استعمار و استثمار ندارد و ...چرا نباید لباس های آتش نشان ها و امدادگران هلال احمر و اورژانش و ... مجهز به آن ردیاب ها نباشد !!! اگر جستجوی مردم عادی غیرممکن باشد اصلا بعید نیست ، ولی اینکه ما ندانیم در 6 روز گذشته چند نفر آتش نشان گم کرده ایم ، جای تعجب دارد ، آنهم باندازه ی شاخ گوزن !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام

متاسفانه این "چرا" ها خیلی زیاده و مدام تو سر آدم وول میخوره ...

هرچی بیشتر به ابعاد مختلف این فاجعه فکر میکنم "چرا" های بی جواب بیشتر میشن و بیشتر دلم به درد میاد
دلم از این میسوزه که جان انسانها فدای بی فکری و زد و بندهای سی یا سی یه قشر خاص شده ...

تو خونه منو منع کردن که دیگه اخبار حادثه رو پیگیری نکنم، بسکه حالم بده ...
اما مگه میشه؟ مگه آدم میتونه؟

طنز تلخی در رابطه با تعداد کشته شدگان که هی تایید و تکذیب میشه خوندم که نوشته بود:
بزودی اعلام میشه در این حادثه نه تنها کشته نداشتیم، بلکه تعدادی هم زاد و ولد انجام شده!!!!!!!!

روح دایی بزرگوارتون شاد و یادشون گرامی ...

پاسخ:
سلام
پاساژی سوخت ... کسبه ای که با تهدید آنجا را تخلیه نمی کردند با تقدیر آنجا را تخلیه کردند !! آتش نشانان قهرمانان ملی شدند و از قِبَلِ آنها عده ای به خودنمایی سیاسی رسیدند ...
زندگی همین است ...
سلام  . آقا همین لباسهای بدون ردیاب را دریاب  !! که همین روزها اینها هم نایاب و کمیاب خواهند شد . از بس که این هنر پیشه و فوتبالیست و سیاست پیشه جماعت برای اینکه خودی نشان بدهند هر کدام یکدست از لباسها را برتن کرده و جلوی دوربینها در حال نقش آفرینی هستند .
پاسخ:
سلام
خدا هیچکس را گدای تشویق خَلق نکند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی