یادداشت های دادو

جمع بشویم ، بروید ...

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ب.ظ

خدایش بیامرزد ... یکی از بزرگان در یکی از سخنرانی ها فرموده بود : " بیائید جمع بشویم ، بروید جبهه ! " ، البته عده ای شهادت دادند که خودشان این جمله را شنیده اند و اگر هم واقعیت نداشت ، غیبت و حرفِ پشتِ سری  (و در عین حال بانمکی) بود !!

 

این حرف در زمانه ی ما کاربرد عملی بسیار وسیعتر و گسترده تری دارد ، امروزه دیگر زمان جنگ نیست که این عبارت با این وضوح شنیده شود ، ولی دست اندرکاران زیادی هستند که دقیقا با این نیت و استراتژی دارند کارهایشان را پیش می برند ... چرا که در این نوع مدیریت کسی که ضرر می کند  شخص و یا سازمانی غیر از صاحب ادعا می باشد !!

 

چند روزیست که آلودگی هوا ، حرف اول کشور شده است !! تبریز که دیرزمانی شاخص هوای پاک بود ، برای چندین هفته ی متوالی مقام اول آلودگی را کسب می کند و مدارس اش بخاطر آلودگی تعطیل می شود ، تازه تر اینکه برای سال بعد ، از سال قبل بنر و تبلیغات زده ایم با عنوان " پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی - 2018 " !! با این وضعیت در سال بعد تعطیلات مدارس و ادارات شاید به هفته و ماه بکشد !! مرتبا اتاق فکر که بنوعی سرگرمی برای دست و پا کردن جلسات بی پایه ولی پولی می باشد تشکیل می شود و غیر کارشناسان پیشنهاد می دهند تا دیگران فلان بکنند و بهمان بکنند !! یکی نیست بگوید شما خودتان چکار می خواهید بکنید !!


پشت تریبون برای مردم دستورالعمل استفاده از تولیدات داخلی را نسخه می کنند و بعد با انواعی از ماشین ها مدل بالا به خلوت می روند !! " از وسایل نقلیه عمومی استفاده بکنید " ، ولی ما خودمان و خدم و حشم مان از وسائط نقلیه شخصی و بسیاری زمان ها با هزینه هایی از کیسه دولت استفاده می کنیم !!! "

 

حالا می گوئیم " از وسایل نقلیه عمومی استفاده بکنید " ، آیا همزمان با نشر این جمله ی حکیمانه (!) خدمات عمومی را نیز مطالعه و تجهیز کرده ایم !؟!؟ من در سالی که گذشت ، چندین بار از اتوبوس شهری استفاده کردم ، نمره ای که از 20 به خدمات اتوبوسرانی می دهم شاید حوالی 6-7 باشد !!! بی انصافی نیست و عین واقعیت است ، زمانی که پای این وسایل عمومی صرف می کنیم و حرص و جوشی که می خوریم ، عمرمان را به باد فنا می دهد !!! شاید یک قسمت که خط BRT باشد ، وضعیت خوبی دارد ، که آنهم بدلیل بسته بودن محدوده ی فعالیتی و محدود بودن امکان اعمال سلائق شخصی می باشد و نه مدیریت آن قسمت ، که اگر مسئولین جسارت نصب آدرس اینترنتی برای انتقادات و پیشنهادات داشته باشند با موجی از انتقادات مواجه می شوند !!! در آنصورت شاید نمره اش پیش شهروند تبریزی ، از 20 نمره ی 15 باشد !! ( چرا که به سوختن و ساختن عادت کرده است !! ) و مطمئنا برازنده ی شهری که دو سال است در و دیوارش عنوان " پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی - 2018 " را می کشد ، نیست !!!!

 

دیشب اتفاقی داشتم از مسیری می رفتم و بنر سالگرد همان بزرگوار را دیدم ...

 

یک زمانی هم با ذکر داستان یوسف و زلیخا به مسئولین هشدار داده بود که حواسشان باشد که فریفته مقام و قدرت نشده و مثل زنان مصر دست شان را بجای میوه نبرند !! حالا وقتی اخبار را می شنویم ، می بینیم این اختلاس کننده ها و دریافت کننده های فیش های نجومی و ... مانند همان زنان مصری بودند !!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

والا ب خلوت ک سهل است، چشم در چشم مردم میدوزند و با آن ماشینها ب جلوت میآیند!
اتفاقا مدتی است من فکرم درگیر همین قضیه حمل و نقل عمومی است ک چقدر مسافران برایش اذیت میشوند و آرامش و حرمت و عزتشان در آن پایمال میشود! شمای مسئول اول حمل و نقل عمومی را جوابگوی نیاز بکن، بعد تبلیغ استفاده اش را بنما!
پاسخ:
سلام
متاسفانه ...
در ضمن پاراگراف نخست، خیلی مایه ی مسرت من و همسرم شد. دست مریزاد.
پاسخ:
نقل قول بود ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی