یادداشت های دادو

نورآویز

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ

یکی از دلخوشی های من ،‌ طراحی برای روشنایی های اتاق ها و پذیرائی و ... بود و در آپارتمان جدید فضای کافی برای اجرای دلبخواهی ها را داشتم ...


البته در ساختمان های امروزی ، ظاهر ساختمان ها بر اساس مهندسی ساخته می شود و مابقی که شاید مهمترین ها می باشد هول هولکی و غالبا کشکی !!‌مانند سیستم لوله کشی ،‌سیم کشی ها و ...

 

قدم به قدم جلو رفته و امروز نوبت نصب یکی از لوستر های خودساخته بود ؛ لوستر انگار خیلی خارجکی می شود و بهتر است به جای آن از نورآویز استفاده بکنیم (!)‌ یک جایی نوشته بود که به جای آبشار بنویسیم «‌ رود آویزان » !! خلاصه اینکه بعداز نوراویزهای کره ای شکل ، نوبت نصب آویزهای مکعبی بود ... با توجه به شناختی که از توانایی ها یخودم دارم (!)‌ از یکی از دوستان خواسته بودم که بیاید و کمکم بکند ... البته اگر قرار بود برقکار صدا نکنم حتما یکی را لازم داشتم که کمکم بکند !!‌ نصب نورآویز ، آنهم امتحان نداده و آزمایشی یک کمک لازم داشت !!

 

با اینکه راههای مختلفی برای محکم کردن و نگهداشتن مکعب تدارک دیده بودم ،‌در نهایت از راه متفاوت تری استفاده کردیم و این در حوزه ی ابداعات اصلا هم بعید نیست !! زیاد هم بدک نشد ؛‌ البته این از سر تواضع بود و بسیار هم خوب شد ...

 

 

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

  • نانو تکنولوژی
  • استاد قیمت ؟
    پاسخ:
    تکی یا تعداد !؟ خیلی مهم است ... امروز چند مورد رفع اشکال کردم برای نصب آسانتر ...نصف قیمت یک همچین آویز ، آنهم از نوع خروس نشانش !!
    سلام بر همشهری هنرمند، دادو خان ...

    به به .. بسیار هم زیبا
    دست مریزاد ...
    هنر نزد تبریزیان است و بس!!

    فقط من یه چیز رو با فراست ذاتی خودم دریافتم!!!!
    اینکه شما نفر کمکی رو برای این میخواستین که اگه خدای نکرده قراره برق کسی رو بگیره، ایشون رو بگیره!!!!
    خلاصه نگید که نفهمید !!!
    پاسخ:
    سلام
    هنر را نمی دانم ولی در مورد پشتکار شکی ندارم ... ممنون
    بالاخره باید یکی از میدان مین رد بشود تا یکی دیگر از آن خاطره تعریف بکند !! خلاصه نگید که فهمیدید چی گفتم !؟!؟
    راستی وزن این نورآویز مکعبی حدوداً چقدره؟
    میخوام بدونم برای نصبش چقدر باید محکم کاری بشه؟
    پاسخ:
    وزن نکرده ام ولی با چهار تا لامپ LED ، با یک اتصال کوچک به زنجیری که از سقف آویزان بود وصل کردیم ... محکم کاریِ خاصی ندارد ، هرچند چهار فقره جای پیچ در صفحه ی چسبیده به سقف در نظر گرفته شده است

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی