یادداشت های دادو

زمستان است هاااااا

چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ

دیشب و امروز از زمستان بود ؛ آنهم از زمستان های قدیم ... البته در خبرها آمده بود که دو شب پیش در ورزقان برودت هوا به منفی 27 رسیده بود و با احتساب منفی 13 دیشب تبریز (!) می شود با شنیدن خبر منفی 27 هم لرزید !!

 

دیروز مرخصی بودم و باید به یکی دو کار نیمه تمام می رسیدم ؛ هم از نوع خرید و هم ادامه کار روی کاردستی ها و خرده کارهای آپارتمان ... مخصوصا هم که چند طرح فانتزی توی ذهنم جولان می دهند و فعلا کسی برا یاجرای آنها دم به تله نمی دهد !!

 

شب از آپارتمان تا خانه مادربانو پیاده رفتم ؛ ظاهرا نزدیک بنظر می آید ولی حدود نیم ساعتی راه است ، هوا هم که ناجوانمردانه سرد بود ... مسیرم را کج کردم تا از محوطه شاهگلی رد بشوم ؛ این روزها خلوت را می شود در شاهگلی بوضوح دید و علاقمندان خاص شاهگلی در زمیتان سرو کله شان پیدا می شود !!

 

کنار ساختمان مدیریت پارک ، یک آدم برفی گذاشته بودند که دو برابر قد من بود و یک زوج جوان در حال گرفتن عکس با آن بودند ... بگمانم آدم گچی بود و یا یونولیتی (!) ولی خیلی به برفی می زد !!! آدم برفی خودش یک تقلب است و آدم برفیی که من دیشب دیدم تقلب در تقلب بود !! دو تا عکس از آنها گرفتم و یکی دو تا برای خودم ، دستهایم داشت یخ می زد !!

 

 

بعد از آن وارد محوطه دور استخر شدم و دیدم همه چیز برای عکاسی مهیاست (!) چند تا عکس هم از آنجا گرفتم و بدو بدو رفتم تا یخ نزده باشم ... نشان به این نشان که دریاچه یخ زده بود !!

 

 

  • دا دو

نظرات  (۴)

سلام 
اصلاً نمی تونم تصور کنم اگه اونجا و کنار یه همچین آدم برفی ای بودم چه عکس العملی نشون می دادم.. خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنیه..
ای کاش می شد پاییز و زمستون و نگه داشت، مثلاً هر دو سال یه بار بهار می شد..
پاسخ:
سلام
با توجه به ابعاد بزرگی که دارد ، آدم حس می کند کنار غول برفی ایستاده است ... من همه ی فصل ها را دوست دارم ولی عاشق هیچکدام نیستم !!
سلام بر همشهری دادو ...
یلدا بر شما و عزیزانتون مبارک ...

چه آدم برفی بامزه ای!
حتی با دیدنش آدم سرما سرماش میشه!!!
فکر کنم دماغش از  این قندیلک هاست که راهنمایی رانندگی استفاده میکنه

خوش بحالتون آقا
ما که دریغ از یه قطره بارون، چه برسه به برف ...
با بارون هم که نمیشه آدم برفی ساخت!!
پاسخ:
سلام
چرا آدم بارونی نمیشه ساخت !!؟؟
ولی شال خوبی داشت و ارزش کش رفتنش را داشت ولی گفتم سردش می شود ، گناه دارد !!
یاد آن زمستانی افتادم ک دولتیها تبریز مشروطه خواه را محاصره کرده بودند! چقدر این تبریز برای تاریخ چند قرن اخیر ما حماسه است! وای از آن روز نزدیکی ک هرای دیگرسری آنجا طنین افکند...
چند روز پیش هم عکسی در تلگرام دیدم ک شاهگؤلی یخ زده بود!
مادربانو هم اصطلاح جالبی است. بار منفی هم ندارد انگار، دست کم فعلا!
میز و صندلیهای سیمانی با طرح چوب، اجناس پلاستیکی با طرح چوب و... و اینک آدم برفی مصنوعی! حس بدی ب این جور چیزها دارم؛ نه بیتفاوتی ک حس بد!
در ضمن عکس شاهگؤلی و جزیره اش قشنگ است.
پاسخ:
سلام
ماشالله شما هم سن و سالی ازتان گذشته است ، آن روزها را بیاد می آورید !؟ ( جای خالی آیکون چشمک )

وقتی اشخاص فاقد آدمیت را می شود جای آدم جا زد ، چرا نشود پلاستیک را جای چوب استفاده کرد !! اولی حس اش خوب است و ضررش بی نهایت ؛ دومی حس اش زیاد خوب نیست ولی منافع اش زیاد است !!
هوا سرد بود و فرصت تنظیمات و قاب بندی غیرممکن ... البته عکاسهای حرفه ای این روزها سرشان شلوغ است و همه جا و همه چیز برایشان سوژه ...
سلام،

چه زیبا! خاطرات سالهای دورم را زنده کردی! اما موقع آنجا بودم تابستان بود و شلوٍِغ!  
پاسخ:
سلام
تابستان ها همیشه شلوغ است و زمستان ها خلوت ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی