یادداشت های دادو

دعا کنید به مشکل نخورید !

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ب.ظ

وقتی به دفتر گزارشات برخی سازمان های خدمات دهنده ی عمومی مراجعه می کنید ، متعجبانه به خودتان می گوئید : در روزگار بموقع و فریادرسی زندگی می کنید . و شاید از این بابت بسیار به خود ببالید و افسوس بخورید که کاش اجدادتان هم در چنین روزگاری می زیستند !!

 

ولی کافیست از بدآورد روزگار ، به خاطر یک مشکل کوچک ، کارتان به این ادارات خدوم بیافتد تا طعم خدمت به ارباب رجوع را تا مغز استخوانتان درک کنید و برایتان مسجل شود که پول مالیات و هزینه های دولت فخیمه تان جای دوری نرفته و در همان محوطه اداره یا سازمان هدر می رود !!


10روز پیش تماس گرفته ایم با تصادفات آب ، در زمینه ی قطعی آب آپارتمانی که خریده ایم و پای داده اند به اداره ی آب منطقه که بروید ببینید بدهی دارید یا نه ؟! فروشنده که از بدشانسی ما خیلی هم شریف و معتبر تشریف دارد مراجعه کرده اند و مشکلی نبوده ، دوباره خبری نشده و باز تماس گرفته ایم و تلفنچی که شاید هم مدیرکل بوده (!) گفته یک قبض بیاورید تا ببینیم این ساختمان کجاست!؟ ( فعلا کسی خود مبارکش را تکان نداده است ) یک قبض برده اند و بعد از کلی جستجو فرموده اند که تقسیم آب این ساختمان مشکل دارد و معلوم نیست کدام مصرف را به کدام طبقه نوشته اند !؟ ( کجاست آن نشان لیاقت !؟ ) گفته ایم ما نیاز به آب داریم و یکی بیاید ببیند قطعی از کجاست ، ما که می گوئیم مامور قطع کن را بسته است ! گفته اند فردا که بیست و هشت صفر است و نیستیم ( تصادفات آب و روز تعطیل !! ) سه شنبه باشید تا مامور بیاید و ببیند کدام طبقه آب کدام کنتور را مصرف می کند ، ضمنا لوله ورودی ساختمان از لوله ی مادر تا کنتور اشکال دارد و فشار پائین آب ناشی از آن است !

 

اخبار را باز می کنید ، بحث روز قطار تهران - مشهد است و ایستگاه هفت خوان و گزارشات مبسوط اورژانس و امداد و ... در مورد حضور بموقع و امداد رسانی و ... ، اگر آنها بدتر از این تصادفات آب بی صاحب نباشند مطمئنا بهتر نیستند و بی دلیل نبوده که بعد از تصادف ، مصدومین تا مرز جزغاله شدن در آتش مانده اند ، یکی از دوستان خارج نشین که نمی داند بدبختی در کشور ما چندوجهی است از سوال می کرد : این واگن ها مگر برای حمل سوخت بودند ؟

 

آقایان وزرا !! آقایان زیرمجموعه !! اگر دین ندارید ، لااقل آزاده باشید ...

 

  • دا دو

نظرات  (۷)

به نظرم بدبختی اصولاً چیز خیلی قابل فهمی نیست. یعنی آدم هرکاری می کند نمی تواند بفهمد چطور چنین چیزی ممکن است؟! مادر من علی رغم اینکه زن محکمی است، طاقت اخبار را ندارد. اما هی از گوشه و کنار می شنود و هی بغض می کند و هی می پرسد: مگه میشه؟ مگه تو این قطارها چی بوده؟ مگه میشه اینقدر دیر به دادشون برسند؟ و.. من هم مدام اینها را تکرار می کنم..
بدبختی مان را خیلی وقت است که می دانیم،خارج نشین هم نیستیم، اما باز هم نمی توانیم آن را بفهمیم!!  
پاسخ:
بدبختی مانند جلوه ی کوه است ، از دور بهتر دیده می شود !!
سلام، 

اینها همه شان آزاد آزادند. به همین دلیل به هیچکس جوابگو نیستند . از بالا تا تلفن چی! فعلن همه شان رفته اند تبریز تا شاهکارشان را ببینند، بعد طرح بدهند، بودجه بگیرند و باز همین آش  و همین کاسه!
پاسخ:
سلام
ثیاصت است دیگر ... تبریز یا هر کجای دیگر که بروید روباه کارش همین است !!
واقعا جای سوال دارد ک چرا واگنها آتش گرفته اند، آنجوری!!
آدم این ماجرای آبی شما را میشنود شک میکند نکند در صحرای کربلا هم همچو جریانی در کار بوده و ب مرور، روایتها برای حفظ کاربرد اصل اصیل مصلحت، عوض شده باشند!
پاسخ:
سلام
کار ما همین است ،‌زیاد پررنگ می کنیم و بعد رها می کنیم ،‌آنقدر کم رنگ که یکی نمی آید توضیح بدهد چرا و چگونه و ... !؟!؟
سلام

به نظرم نه فقط دین ندارن، که از شرافت و انسانیت هم بویی نبردن ...

ببخشید ولی این مسئله ی تصادف قطار بدجوری دلم رو به درد آورده ...

گفتن این صحبتها که: "به خانواده کشته شدگان چهل میلیون پول میدهیم و کفن و دفن کشته شدگان هم مجانی است" چقدررررر وقاحت لازم داره؟ واقعا چقدر؟
پاسخ:
سلام
بدترین نوع از منطقِ گفتاری ، از زبان یک وزیر کلیدی !؟!؟
دادو خان خبری شده وبلاگ اینقد سوت و کور شده و آپدیت نمیشه ؟؟
پاسخ:
سلام
چند روز روزه ی سکوت اختیار کردم تا تلخی این روزها از حرفهایم برود !!
سلام
فقط میدانم فغان بیهودست ..گوش شنوایی وجود ندارد !!
پاسخ:
سلام
گوشهای شنوا می شنوند ... آنها که نمی شنوند کر هستند !!
  • انسان نخستین
  • بیایید همه با هم دعا کنیم : " خدایا دیگه حالا به داد این مردم برس "
    پاسخ:
    ما هم آمین می گوئیم ولی با درصد بسیار پائینی از امید اجابت !!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی