یادداشت های دادو

آسمان گرم و زمین سرد ...

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۱ ب.ظ

دیشب بیرون از خانه بودم و یک دوری در حوالی بیرون از شهر زدیم ... هوا خیلی سرد بود و تقریبا سوز روزهای زمستانی را داشت !! از قرار معلوم در تهران برف باریده بود ...

 

قبلاها عادت داشتیم که جورکش همسایه ها باشیم ؛ سراب یا اردبیل برف می بارید و قسمتی از سرمایش به ما می رسید و احیانا حالا که فرضیه دهکده جهانی راه افتاده است ، سرمای بارش برف در تهران هم به ما می رسد !! احتمالا ملائک هواشناسی رفته بودند مراسم اربعین و سیستم را روی اتوماتیک گذاشته بودند !!!

 

از این توصیفات زمینی که رد بشویم ، رنگ آسمان دیشب و دیروز و ایضا امروز فوق العاده زیبا و آبی به تمام معنا بود ، با تکه های سفید ابر !! دیشب دو ساعت از شب گذشته بود و آبی آسمان را می شد حس کرد ؛ تهرانی های خوش نشین هم بعد از مدتها برای چند روز هم که شده ، روی خوشی از آسمان می بینند ...


===


صبح ک نفر از من محیط دایره را پرسید ... شانس آوردم که چند روز پیش یک کار دایروی داشتم و یک نیمچه کوچولو کارم به عدد پی افتاده بود !! بعد از رفتن او قطری که می گفت را توی ذهنم ضرب در عدد پی کردم و عدد هم که رند بود و خوش بحال شدم !!


بقول سهراب دلخوشی ها کم نیست و باید یک جوری حس خوش بخالی را زنده نگهداشت !! توی همین فرانسه خودمان از آب فاضلاب ، ادوکلن می سازند و خدا تومان می فروشند به ما (!) ما چرا از اینهمه ریخت و پاش که در اطرافمان هست نتوانیم برای هر لحظه از زندگی مان دوربین مخفی و دلخوشی دست و پا بکنیم !!

 

کمی بعد همان همکار دوباره مرا دید و البته باتفاق یک همکار دیگر بودند و فکر می کرد که فقط فرمول را پرسیده و قطر را نگفته بود و برای همین وقتی عدد قطر را دوباره تکرار کرد (!) من بلافاصله محیط دایره را گفتم و شدیدا متعجب شد !!!!!!!!!

 

- یعنی تو اینکاره بودی و ما خبر نداشتیم !؟

- جی شده مگه ؟

- یعنی منظورم این است که عدد بده و فرتی محاسبه و جواب و ...

- در همه ی مسایل ریاضی که اینگونه نیستم ولی چون از ابتدا روغن پیه و دنبه (!) زیاد مصرف می کردیم برای همین مسایل مربوط به عدد پی را توی هوا می زنم !!!! ( توی ترکی ما پیه و دنبه را همان پی می گوئیم ! )

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

  • مجسمه ی متحرک
  • به قول گفتنی هر چیزی که خوبه کمه...بی شک...آسمان آبی تهرون هم جزو نوادره و "آرزوست"
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه چیزهای خوب کم هستند ... مانند آدمهای خوب !!
    سلام.. این خوشبحالی ها و دلخوشی ها که میگین برای من یه دونه مثال واضحش همین خوندن مطالب نغز شماست، بعد از یه روز پرکار و خستگی خوندن نوشته هاتون که حتی اگه درباره معضلات هم باشه بازم یه جور آرامی خاصی داره، آدمو آروم میکنه.. در کل به نظرم بعضی از شما بزرگترها اونقدر روان و جاری و نرم تو جهان زندگی میکنید که آدم از دست حرص و جوش ها و هیاهوی بی دلیل خودش کلافه میشه..
    پاسخ:
    سلام
    شما لطف دارید ...
    سلام بر همشهری دادو

    یه شهری هست بنام سپیدان که با شیراز نزدیک به یکساعت رانندگی فاصله داره
    زمستونهای سرد و پر برفی داره
    وقتی اونجا برف میاد سوز و سرماش میاد واسه ما !!!

    و آمممان در مورد "محیط" دایره!!
    من فکر کنم بیشتر به خوردن "موهیتو" ربط داشته باشه تا خوردن دنبه و پی !!!

    http://wikidrink.info/%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF/%D9%85%D9%88%D9%87%D9%8A%D8%AA%D9%88/

    پاسخ:
    سلام
    سپیدان را می شناسم و پیست اسکی اش را ...
    اگر این اتفاقات نباشد ، بزرگ شهرنشینان همسایگان کوچک خود را به کل فراموش می کنند !!
    من زیاد با این معجزات جدید میانه ی خوبی ندارم !! حالا موهیتو باشد یا آلوورا یا ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی