یادداشت های دادو

وحشی دانا - وحشی نادان !!

سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۳۸ ب.ظ

برای بکار بردن برخی کلمات ، روی برخی رفتارهای انسانی ، که بصورت مادرزادی بار منفی یا مثبت دارند ، باید دقت بیشتری بکنیم ... یکی از آن کلمات " وحشی " می باشد !!

 

 

اصولا به رفتار غیرقابل کنترل در اصطلاح عامیانه ، از لقب وحشی استفاده می کنیم !! و این از سعه صدر ما ناشی می شود چرا که وحشی اصولا به رفتار طبیعی و آموزش ندیده و باصطلاح رام نشده توسط انسان اطلاق می شود !! در صورتیکه کسی در یک حد منطقی تربیت و آموزش دیده باشد و باز رفتارهای غیر قابل کنترل و پیش بینی داشته باشد نباید به او لقب وحشی داد ، در این حالت او را دیوانه بنامیم بهتر است ، دیوانه بنوعی وحشی دانا می باشد ، در حالیکه یک حیوان بیشتر از یک وحشی نادان نیست !! ( رفتار وحشی دانا می تواند منشاء نارضایتی و آنارشیستی داشته باشد و توحش حساب شده باشد !! )

 

در تالاب کنار کارخانه ، یک دسته اردک وحشی زندگی می کنند !! هر نوبت که برای والیبال بازی کردن ، مجبور می شوم تا محوطه ی تالاب ها را دور بزنم و همیشه یک عکسی از آنجا می گیرم ... البته جای یک دوربین حرفه ای خالیست تا اردک های وحشی که با همان نادانی شان می دانند که بهتر است در جنوبی ترین محل تالاب شنا بکنند و از جاده ی شمالی دور باشند (!) را شکار کرده و یک عکس جالب تهیه بشود !!!




بالاخره یک روز موبایل را موقع رد کردن به آنطرف فنس ها به تالاب خواهم انداخت ...

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

دقیقاً ...

البته اول سلام!

منم وقتی کسی بخاطر رفتار ناشایست به کسی میگه: "گاو"، خیلی ناراحت میشم و میگم طفلک گاو!!

عکسها هم مثل همیشه زیبا هستن
ای کاش اردکها بیشتر نمایان بودن ...
پاسخ:
سلام
ایشالا این بار با تله زوم می روم خدمت اردک ها !!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی