یادداشت های دادو

عادی بودن ...

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰ ب.ظ

امروز یک روز عادی بود ، عادی ترین روزی که در این چند سال گذشته داشتم و این خیلی خوب بود !؟ ما همیشه دوست داریم کمی متفاوت باشیم ، انگار به ما یاد داده اند متفاوت بودن خوب است (!)‌ گاهی آن را بعنوان یک هدف برتر می ستائیم ولی همه می دانیم جاهایی که کم می آوریم مثل هم هستیم ...


متفاوت بودن هدف برتر ما نیست ،‌ آن را به ما آموخته اند !! و این متفاوت بودن همان عادی بودن ماست ... ما راهی را می رویم که که نمی خواهیم و برای همین با اشتیاق تمام در خلاف جهت خواسته مان ادامه می دهیم !! روزی که عادی باشیم ؛ متفاوتیم !!

 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام
گاهی شدیدا فکر می کنم از دشواری ها و تلخی های زمانه ی ما اینه که کلمات از معانیِ مستقیمِ خود تهی شده اند یا تعمدا تحت بار معناییِ فریبنده ای به کار می روند. طوریکه برای درک و توضیحِ بدی یا خوبیِ واژه ای مثل عادی بودن، متفاوت بودن و هزار چیز دیگر، مجبوریم کلی توضیح و تعریف و مقصودمان را شرح دهیم تا معنایی را که اراده کرده ایم، منتقل کنیم! از بس که هر ناصوابی زیر لوای این کلمات گفته می شود. معضلی که در به کارگیری کلماتی مثل آزادی و سنت و .. هم به چشم می خورد.
پاسخ:
سلام
کلمات ثابت هستند و ما دائما در حال تغییر ؛ از فکری به فکری و از رنگی به رنگی ... کلمات دیگر بار معنایی ندارند بلکه بار منظوری دارند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی