یادداشت های دادو

به نظر شما !؟

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۱۴ ب.ظ

هر تصمیم و اقدامی که همراه با مشورت بوده باشد در نهایت به نتیجه دلخواه می انجامد و اگر به نتیجه خوب نرسد ، حداقل این مزیت را دارد که خودسرانه تلقی نشده و ملامت اطرافیان را کاهش می دهد ...


بعضی ها هستند که در کارها و تصمیمات شان ، دوست دارند نظرات دیگران را بشنوند و لحاظ بکنند ، این قبیل افراد ، زمانی که تصمیم گیری حاد نشده و به دقیقه ی نود نرسیده است ، از مشاوره ی دیگران استفاده می کنند !!


بعضی ها هم هستند که همه ی جوانب را بررسی و گاه قسمت های عمده ای از تصمیم را قبلا پیاده کرده و بعد برای خالی نبودن عریضه (!) با دیگران مشاوره می کنند ، این قبیل مشاوره ها در اکثر موارد به دلخوری و تغییرات اساسی در تصمیمات گرفته شده و تاوان های مخفیانه منتهی می شوند !!


بعضی ها هم هستند که ظاهرا خیلی به مشورت اعتقاد دارند و برای آن دست و پا می شکنند و همه جا سینه جلو داده و از ارزش های ان حرف می زنند ؛ این افراد کسانی هستند که نه در بررسی ها و نه در تصمیم گیری ها (!) بهیچ وجه به مشورت ها توجه نمی کنند و تصمیم خود را گرفته و اقدام می نمایند و شاید هم بخاطر تصمیم از قبل گرفته شده حرکت می کنند ، این افراد غالبا از طیف سیاستمداران هستند !! مشاوره های مختلف برای آنها حکم تضارب آراء و یک نماد دموکراتیکی می باشد و بیشتر به درد گول زدن هواداران به کار می رود !!! نمونه ی بارز آن صندوق پیشنهادات و انتقادات ادارات است و بارزتر از آن صندوق ارتباط مستقیم با مدیرعامل !!!

 

===

 

محرم  آمد ...


کوچه ها از چند روز قبل سیاهپوش شده بودند و بعضی ها از چند روز قبل تر سیاهپوش شده اند ، بازار سوگواری ها رفته رفته داغ و داغتر می شود ... امام شهید این روزها امام غریب هم شده است !!

 

زرق و برق ها حکایت های دیگری را غیر از عزاداری بیان می کنند ، در هر کوچه و خیابانی صدها متر بنر نصب کرده اند ، با نمادهای مختلفی که نشانگر محرم و تاسوعا و عاشوراست و زیر هر کدام از آنها نامی درج کرده اند ؛ اهدائی از طرف شرکت تولیدی ... ، اهدائی از طرف خانواده ی .... ، اهدائی از طرف غذاخوری ... و ...


دیگر از آن سادگی های محرم و نذورات و عزاداری ها خبری نیست !! شیطان بر دلهای عاشق حکومت می کند ...

 

امروز بعد از اخبار ساعت 14 ، خبر داغ تر از آلودگی 8 - 9 برابر از حد مجاز هوای خیلی از استان ها !! ، خبر مصادف شدن بازی تیم ملی با تیم کره جنوبی در تهران بود با تاسوعا !! ، معاون فرهنگی وزارت ورزش شدیدا کلنجار می رفت تا بگوید تمام سعی خود را کرده اند تا وقت بازی را عوض بکنند ولی نشده است !! مجری برنامه هم سعی می کرد تا هی به گوش خیلی ها برساند که هوادار فهیم (!) حسینی (!) و ... می رود و هیجانش را کنترل می کند و ...

 

یکی از همکاران از من نظرم را پرسید و من گفتم : " بدون تماشاچی برگزار بکنند !! مطمئناً آنهایی که در جریان عاشورای 88 در خیابان کتک خورده اند ، می آیند تا در فضائی بهتر و بین المللی تر خود را نشان بدهند !! " با سگرمه های درهم رفته گفت : " بازی تیم ملی است و ... " گفتم : " البته من با توجه به شرایط موجود و دغدغه های سیاثی موجود آن نظر را صادر کردم و اگر نظر شخص شخیص خودم را بخواهید می گویم اصلا بازی نکنند و سه امتیاز را در راه محرم بدهند به کره ای ها !!!! هم کره ای ها از این نذر ملی استفاده می برند و هم رده های بالای جام جهانی می فهمند که ما چقدر برای این روزها ارزش قائلیم و هم اگر بازیکنان غیرت داشتند در بازی بعدی می روند و سه امتیاز داده را پس می گیرند !! " این بار ناراحت تر از قبل گفت : " بابا ... شما دیگه کی هستید !؟ چه فرقی می کند که فدراسیون جهانی بداند یا نداند ... دادن سه امتیاز مفتکی و ... " خندیدم و گفتم : " نظر پرسیدی و جواب شنیدی !؟ قرار نیست با نظر من فدراسیون تصمیم بگیرد !! اگر تحمل شنیدن نداری چرا نظر می پرسی !؟ "


نظر خوب نظری نیست که موافق و مطابق با فکر و خواسته ی ما باشد ، کافی است از یک سیر عقلانی و یا حداقل منطقی برخوردار باشد .

کسی که نظر مخالف طبع سوال کننده می دهد ، حداقل از امتیاز صداقت برخوردار است ... این روزها مردم برای اینکه موقعیت اجتماعی یا رابطه شان را از دست ندهند در کمال دوروئی مشورت داده و نظرشان را ابراز می کنند !!

 

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

همیشه یک جاهائی هست که عیار و صداقت در گفتار و کردار را عیان می سازد .
پاسخ:
سلام
دقیقا ...
سلام بر جناب دادو ...

اینطور وقتها من بشوخی از همسرجان میپرسم:
من میخوام فلان کار رو انجام بدم، شما نظر موافق ات (!!) چیه؟!!

محرّم هم محرّم های قدیم
عاشورا هم عاشورا های قدیم
دیگه هیچی حال و هوای اون وقتها رو نداره ...

پسرم کوچیک بود وقتی دیگ های نذری عاشورا رو بار میذاشتن، و بوی هیزم همه جا پر میشد، با کلی شوق و ذوق میگفت: مامان بو کن ، بوی امام حسین میاد !

خیلی ساله که دیگه بوی امام حسین از نذری ها و سینه زنی ها نمیاد ...



پاسخ:
سلام

نظرخواهی های همسرانه تابع این طبقه بندی نبود ...
سلام
- دو نفر تو فامیل داریم که ساعتها وقت دیگران رو برای مشورت کردن می گیرند اما نهایتا کار خودشونو می کنند!
- در مورد فوتبال با شما مخالفم. فوتبال هیچ منافاتی با تاسوعا و عاشورا نداره به قول یکی از دوستان:
(به خاطر بیارید مداحی آن وقیح و آن فایل صوتی پر از فحاشی و زیر پا گذاشتن همه ی مقدسات مذهبی و توهین به مراجع و مسخره کردن قران و اذان و نماز و ... منتشر می شود و همگی شنیدیم و هیچ برخوردی هم صورت نگرفت! به اسم عزاداری، کارناوالهای لات و لوت و جوانان فشن با زیدهای لپ تاپ به دست که وسط زنجیر زنی و علم چرخانی و کتل گردانی و طبل یاماها و دهل و سنچ و دمام و ترمپت و ...از دوست پسر خود عکس می گیرند و دوبرابر دسته ی پسرها، دخترهای آرایش کرده ی ساپورت پوش با وضع فجیع پی دسته راه می افتد و اختلاط و فساد علنا بروز و ظهور دارد و همه می بینند و کسی هم کاری به این اختلاط و زیدبازی و فساد و فحشا ندارد و فی الحال مشکلشان شده برگزاری مسابقه ی فوتبال در استادیوم که اگر احیانا ایران گل بزند و مردم شادی کنند چه منکر بزرگی اتفاق خواهد افتاد!)

پاسخ:
سلام

واقعیت این است که این نظر در راستای اشک تمساح برخی از مسئولین و اینکه خیلی تلاش کرده اند و نشده است صادر شده ... اگر مسئله را بیخود کش ندهند ، کش نمی آید !!!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی