یادداشت های دادو

جناب مخ مخابرات !!

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۱ ق.ظ

ما دوست داریم در دریایی از اندیشه های موجود در اطرافمان شنا کرده ، غور کرده ، غواصی کرده و چیزهایی که لازممان هستند را بدست بیاوریم ؛ البته بیشتر مواقع چیزهایی که دوست داریم را انتخاب می کنیم و نه چیزی که لازم داریم ...

 

مطمئناً یک شیر با آن ابهت و یال و کوپال در این مورد از ما بهتر عمل می کند ، چون از هوش غریزی اش استفاده می کند و فریفته ی هوش کاذب عقلی نیست و خوش به حالش که عقل ندارد !! شیر در گوشه ای به کمین می نشیند و گله ی شکار را بررسی می کند ، همه را می بیند ولی او برای بدست آوردن غذا در کمین نشسته است و نه برای خودنمائی !! برای همین مناسب ترین گزینه برای شکار را انتخاب می کند و وقت و انرژی اش را بیهوده هدر نمی دهد و می داند هر نوبتی که دست خالی برگردد یک کوپن اساسی از انرژی و قدرتش را از دست خواهد داد ، پس به یک گوساله ی کوچک و یا بیمار رضایت می دهد و دنبال شکرا فربه و جوان و ... نمی رود !!

 

اگر ما انسان ها هم بتوانیم در رفع و رجوع نیازهایمان از عقل غریزی استفاده بکنیم ( همان عقلی که در زمان فروتنی و خاکساری از خود نشان می دهیم !! ) بمراتب موفق تر عمل کرده و راحت تر به خواسته مان می رسیم ... این مورددر استفاده و سوءاستفاده از اندیشههای دیگران هم صدق می کند !!

 

مهندسان متعهد داخلی ما ( البته اکثریت آنها و حداقل متخصصی که زیاد هم مهم نیستند ، مهم نیستند !! ) که از کانال های مختلف به مناصب مختلف می رسند ، همیشه دوست دارند و شاید هم مجبورند برای پیشبرد کارهای تحت مدیریتی خودشان ، اندیشه های رایج در زمان های مختلف را ، تست زده و گرد و خاکی بکنند !! این انتخاب اندیشه های مختلف وقتی بدون آشنایی به زوایای مختلف و جهان بینی های مختلف صورت بگیرد می تواند بجای بهبود وضعیت بیمار گونه ی قبلی ، آن را دچار تشدید کرده و نابود بکند !!

 

برخی از مهندسین خارج رفته (!) که بهره شان از پول ماموریت بیشتر بوده تا از بازدید و کارآموزی شان ( ؟!! ) در بازگشت بگمان اینکه می خواهند تحول ایجاد بکنند دست به تغییراتی زدند تا مثلا کارخانه ی ساخت روسیه را به روش آلمانیها اداره بکنند و فکرکردند تنها با پاک کردن صورت های مسئله کار درست می شود ولی کار بدتر هم شد !! این تغییرات در همه ی سیستم ها و کارخانجات رخ داده و نتیجه ی معکوس آن در تسریع استهلاک کارخانجات و تشدید فشار به کارگران و بد و بدتر شدن اوضاع معلوم است ... و امروزه همان کارخانه ها ( بقول وزیر 60 % ) با اکسیژن حمایتی سرپا هستند !!!!

 

===


تلفن محله ی ما اشکال پیدا کرده بود و همسایه ها صدای هم را می شنیدند ، بطوریکه گاه جملات معصومه خانم را رقیه خانم جواب می داد و سرِ قول و قرار فاطمه خانم ، زینب خانم می رفت !!!!

 

تا اینکه بعد از اینکه همه ی اهل محل ، تبلیغات های دیجیتالی 117 را ، که بجای حرف گوش دادن حرف پخش می کردند ، ازبر شدند (!) یک کارآگاه گجتی آمد و اشکال را رفع کرد تا صدا روی صدا نیافتد و چند دقیقه بعد تلفن محله کلا قطع شد !!!!!!

 

حالا سه روز است که یک اکیپ مجرب تر در حال پیدا کردن سنگی هستند که یک دیوانه در چاه انداخته است و نمی دانند چکار کرده است که همه چیز بهم ریخته است !؟!؟

 

اینها نتیجه کاربلد بودن بالادستی های مخابرات است که آدم ها را روی کاغذ بررسی می کنند و فکر می کنند اگر به جای سه نفر یک نفر بگذارند کار درست می شود و نمی دانند وقتی آموزش دادن را بدلیل بالا بودن هزینه ها محدود کردند و آموزش پذیری افراد بدلیل مشکلات جانبی چند برابر کم شد ، نتیجه از این بهتر نمی تواند باشد ...

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    چندی قبل این فعالیت مخی، رو منم تجربه کردم
    مجتمع از فیبر نوری بهره می برد اطلاعیه زدند جهت ارتقا! تلفن ها به مدت 72 ساعت قطع می شود.
    پس از سه روز که از بوق خبری نشد پیگیری کردم چون بلاخره اینترنت بازی جزو سرگرمی هایم بید و آن هم نیازمند وصل خط ثابت. تنها خط من وصل شد و اینترنت هم برقرار. فقط ماند یه مساله کوچولو...
    وقتی از تلفن خانه به یکی از دوستان تماس گرفتم اولین جمله اش این بود که شماره ات رو عوض کردی؟
    بعله عملا با شماره دیگری وصل شده بودم هرچند وقتی به مخابرات محله اطلاع دادم گفتند مشکلی نیست و ...
    بماند پس از ده روز و اندی تلفنها وصل شد با همان شماره های خودمان. منتهی بدون هیچ ارتقایی... هنوز هم وقتی به اینترنت وصل هستم باید سیم تلفن رو بکشم... البته خبرگان فرمودند سیم کشی داخلی تان مشکل دارد! مامور فرستادند چک کرد گفت سیم کشی سالم است و هنوز در دست بررسی است
    پاسخ:
    سلام

    آدم باید به مشکل بخورد تا طعم تکریم ارباب رجوع را بفهمد و ایضا چند مرده حلاج بودن حضرات را !!!

    سلام و روز شما بخیر ...

    درد اینه که دود تصمیمات بی مطالعه ی بالادستی های مو قشنگ!! به چشم خلق الله میره و بس
     و الّا خودشون ککشون هم نمیگزه !

    یه کاریکاتوری دیدم خیلی جالب بود
     توی یه اداره دو تا اتاق بغل هم بود
    سر در یکی از اتاقها زده بود "تکریم ارباب رجوع" که توی اون اتاق مدیران جلوی ارباب رجوع دولا راست میشدن و کلی عزت و احترام و فرمانبرداری و اینا !

    و اتاق بغلی سردرش زده بود "تفهیم ارباب رجوع" که قیامتی بود داخلش از کتک زدن و ضرب و شتم و انواع اهانت ها به ارباب رجوع !!
    پاسخ:
    سلام

    البته بهترین دکترین در این مورد که نقش بسزائی در تک نرخی شدن تورم داشت ، " تحریم ارباب رجوع  " بود !!!
    سلام
    - من فکر می کنم عده ای به این دلیل هوش غریزی شونو به کار نمی گیرند واسه اینکه به عینه می بینند بعضیها با عقل وهوش مصلحت اندیش شون، ره صد ساله رو یک شبه طی کردند و خیلی بالاتر از حد و اندازه و توانشون پریدند و اوج گرفتند! البته ممکنه تعدادی از این افراد با سر به زمین بخورند اما اونایی که خیلی سیاست بازند، مدام رنگ عوض می کنند و تا اخر عمر در حاشیه ی امنیت به سر می برند.
    - یک روز از آقا سهیل پرسیدم ما چه گلی تو باغچه مون بکاریم که دوام بیاره. گفتند گلی که تو بلوارهای شهرتون خوب به عمل آمده و با آب و هوای شهر شما سازگاره.
    متاسفانه مسئولینی که می رن خارج از کشور، بدون توجه به امکانات و فرهنگ و زیرساختهای کشورمون، از طرحها و ایده های کشورهای دیگه الگوبرداری می کنند و عینا اونها رو بدون تغییر در کشور پیاده می کنند ....و نتیجه همین می شه که می بینیم! 
    پاسخ:
    سلام
    البته اگر یک دلیل عدم استفاده از هوش غریزی این است که یک گربه نمی تواند خود را جای شیر بگذارد !! و برای رسیدن به برخی مناصب بایستی از انواع دیگری از هوش که طمع ، حرض ، آز و ... را پوشش بدهد استفاده بعمل آید ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی