یادداشت های دادو

دزد مشکل دار ...

دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ

در حکایات آمده است که دزدی وارد خانه ای شد و هر چه بیشتر جست ، چیز کمتری پیدا کرد !! وقتی داشت دست خالی برمی گشت از سر ناراحتی مشق های بچه ی خانه را خط خطی کرد !!


اوائل انقلاب یک دوره ای بود که فرصت دست برخی افتاده بود برای تسویه حساب های شخصی ، یک عده هم این وسط ایستاده بودند و هر چیزی که می شنیدند را باور کرده و هورا می کشیدند ... همه ی این کارها هم به پای انقلاب نوشته می شد !! برخی که زرنگتر بودند قبل از شاه رفته بودند و بعد از اینکه آبهای تند از آسیاب افتاد و پلیس و دادگاه و وکیل و ... سر جایشان برگشتند ، دوباره به ایران برگشته و با خیال راحت سر اموال پاک یا ناپاک خودشان نشستند !! و برخی ها تاوان سنگینی برای جرم های کوچک خود پرداخت کردند !!

 

یک ماه از کودتای نافرجام و شبیه به برجام ما گذشته است ... هنوز تب و تاب ها فروکش نکرده است ، برخی تا می توانستند زیرآبی این و آن را زدند تا از نمد کودتا کلاهی برای خود بدوزند ولی دستشان خالی ماند و از سر عقده ای که دارند هر از گاهی مشق های کارگران را خط خطی می کنند !!


بعضی ها هم که نادانسته به برخی نفرین و فحش نثار می کردند ، تازه متوجه می شوند ، ضربه ای که می خوردند از کدام ناحیه بود !! هیچ چیز مانند سرخورده شدن برای یک گروه یا ملت مضر نیست و کسانی که با دروغ و شایعه سازی نادانی را در جامعه رواج می دهند باعث می شوند تا در تلنگرهای گاه و بی گاه مردم سرخورده بشوند !!

 

===

 

دعوتم کرده اند برای سیب چینی ؛ اینهم دعوت نامه اش

 


 


 

  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام ، آقا تا بوده همینطور بوده ، طفلکی بچه ها که از سر نداری پدر ، مشقشان خط زده شد و طفلی پدر بچه ها که چوب ندانم کاریهای آقایان را می خورند در این مدتی که الحمد الله قیمت نفت خام تنزل پیدا کرد در تمام دنیا ، حتی کشور هایی که قطره ای هم نفت ندارند قیمت فرآورده های نفتی کاهش پیدا کرد در کشور ایران که خود تولید کننده ودارای منابع فراوان نفت است قیمت نه تنها کاهش که افزایش هم یافت دلیلش هم این بود وقتی دولت خدمتگزار برای فروش نفت بیشتر با قیمت بالا تر ، زورش به کشور های خریدار نرسید تلافی اش خط زدن مشق مردم بیچاره بود !!!!
پاسخ:
سلام

البته در ایران در کنار چاههای نفت ، چاههای ( جیب های ) دیگری هم هست که هر چی ثروت مملکت هست را می بلعد !! در عوض مردم یاد گرفتند که چگونه می شود تورم را مهار کرد !! احتمالا سال دیگر تورم به منفی برود و کشور دور جدیدی از سوءهاضمه ی اقتصادی را که دقیقا مقابل تورم است را تجربه بکند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی