یادداشت های دادو

خونِ خوب ...

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ

در روزهایی نه چندان دور ، در این کشور ، تب مهاجرت به ژاپن بالا گرفته بود و خیلی ها به طرق مختلف می رفتند و دیر یا زود ، با دست پر یا خالی ، برمی گشتند !! یک موردی زیاد توی دهان ها افتاده بود و آن کلمه ی منحوس « دیپورت » بود !!

 

یعنی یک عده را اصلا به ژاپن راه نمی دادند و از همان فرودگاه برگشت می دادند !! نامردها به کسی هم نمی گفتند چرا !؟ حالا در بازگشت هر کسی یک چیزی یا یک بهانه ای سرهم کرده و یا می بافت و بعنوان دلیل دیپورتش اعلام می کرد.


سالها بعد چنین استخراج شد که مردم چشم بادامی (!) کشور آفتاب تابان (!) خیلی به گروه خونی اعتقاد دارند به نحوی که در برخی موارد مانند یافتن کارگر خوب چشم بسته به آن عمل می کنند !! یعنی کافیست گروه خونی شما O بوده باشد ؛ خاصه از نوع مثبت اش !! در همه جای ژاپن برای شما کار پیدا می شود و برای سایر گروه ها به سختی !!! و بهمین راحتی وقتی می بینند مراجعه کننده برای کار زیاد است بدون اینکه مصاحبه بکنند ، بصورت فله ای گروه های خونی دیگر (!) را رد می کردند ...

 

امروز چند دقیقه ای وارد یک بحث شدم !! دو نفر داشتند از نوع خون شان حرف می زدند ... یکی A بود و دیگری بین A , AB مشکوک بود (!!!!) یعنی یک مدیر باشی که ادعایت بشود 60 کشور را گشته ای و ندانی چه خونی در رگهایت هست و یا یادت رفته باشد واویلاست !!!!! شکر خدا از من چیزی نپرسیدند !؟!؟ بحث شان این بود که طبق جستارهای پزشکی گروه خونی AB فاقد اصالت است و بعدها در ترکیب خون ها بوجود آمده است و .........


ولی من یاد یک مطلبی افتادم و آن همان مطلب بالا !! شاید یک دلیل بدبخت شدن مجموعه های کارگری و کارخانه ها ، رخنه ی بدون ملاحظه ای گروه های خونی بدکار (!) بوده باشد !!!؟؟؟

 

( البته خونِ خوب را باید از پشه پرسید !! )

===

 

تماس گرفتند و در حساب و کتاب های صندوقی که متصدی و متولی اش خودم هستم ، یک مغایرت اعلام کردند !!! بعد که مراجعه کردم دیدم ناقابل 880هزار تومان نمی خواند ، خوانداندن این حساب و کتاب ها هم فرصت کافی می خواهد و هم فراغت فکری کافی (!) که تقریبا هیچکدام را نداشتم !!


یکی دو ساعتی کلنجار رفتم و درانتها آن مبلغ به موجودی صندوق اضافه شد !! با موجودی قبلی مبلغش کمی بالا رفت و برای همین یک وام اضافی هم دادم تا از دو ساعت حساب و کتاب من ، یکی ناغافل خوشحال بشود !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام بر دادو خان گرامی

کاش می شد از اون بالادستی ها یه آزمایش خون گرفت که مشخص بشه مسبب اینهمه بدبختی و فلاکت مردم چه کسانی هستن!!!!
ای لعنت به هرچی خون ناخالصه!

در مورد آخری که فرمودین، فاکتور "سن" خیلی دخیله ها !
از ما گفتن بود !!!!


پاسخ:
سلام
 
اونا که نصف بیشتر خونشان اوره است و جز پول از خوردن خیلی چیزها باید پرهیز بکنند !!

البته که سن مهم است ؛ ولی برای حساب نگهداشتن فراغت فکر می خواهد و فرصت خوب !!
و از ما شنیدن  ...
جالبه من تا حالا اینو نشنیده بودم در مورد دلایل دیپورت کردن به قول شما چشم بادامی ها...

سپاس استاد
پاسخ:
خواهش ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی