یادداشت های دادو

گر مسلمانی از این است که حافظ دارد ...

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۱۹ ب.ظ

شنیده اید و شنیده ایم که برخی ها با تاسی از پیام هایی که از تی وی می گیرند فکر می کنند ما نماینده ی جامعه اسلامی هستیم و برای همین در مقابله با برخی مسایل ما را نشانه می گیرند و به اسلام می خورد (!) و یا اسلام را نشانه می گیرند و ما را می زنند (!)

 

یکی نیست بگوید : " اگر یکی ادعایی کرده است ، دلیل نمی شود که آن را حجت بگیریم !! برای حجت قرار دادن باید مطالعه کرد و جستجو کرد ، نمی شود همینجور سرسری به حرف یکی اکتفا کرد و به این خیال خوش بود که فردای قیامت اگر از من پرسیدند چرا !؟ فلانی را نشان می دهم و می گویم چون او گفته بود !! "

 

این روزها وقتی یک عمل ناصالحی از کسی سر می زند ، برخی که خواه ناخواه کمی مغرض شده اند انگشت ایراد را متوجه اعتقاد و دین او می گیرند و فکر نمی کنند اگر عمل کسی با دین او همخوانی ندارد ، عمل اش را تقبیح نمایند نه دین اش را !! البته غرض باید خودش را یکجایی نشان بدهد !!


در حکایان آمده است که در ماه رمضان مسلمان نمایی در حجره اش مشغول خورد نهار بود که همسایه ی یهودی اش آمد و او را در خوردن همراهی کرد !! مسلمان که این را دید زبان به شکایت گشود که " شنیده ام در دین یهود خوردن گوشتی که مسلمان ذبح کرده را حرام می دانند !! " همسایه ی یهودی که می دانست ناراحتی اش از چه ناحیه ای است جواب داد " واقعیت این است که من در اجرای فرامین یهودیت مثل تو هستم در کیشِ مسلمانی !! " ( یعنی اگر تو در ماه رمضان روزه خواری می کنی منهم حرمت های دین خودم را رعایت نمی کنم !! )


این روزها وقتی آدم به حرفهایی که از تریبون های مختلف دینی زده می شود ، گوش می کند متوجه می شود که این تریبون ها شدیدا سیاسی شده اند !! و تقریبا همه ی دین در سیاست برخی ها حل شده و موجودیت اش را به آن بخشیده است !! کاش حداقل (!) برخی از تریبون های کوچکتر که بار سیاسی کمتری دارند ، بجای استفاده از اغماض بیش از حد که نشان دهنده انعطاف و لطافت روح شان باشد (!) برخی بزه های اجتماعی را بدون ملاحظه بشکافند و مردم روشن بشوند که وقتی فلان کارها را می کنند مصداق کاملی از بی دینی است و مردم بیخود و بیجهت خود را در یک جریان پاک دینی شناور ندانند !!

 

کافیست آدم کارش به این بانک ها بیافتد ، براحتی آب خوردن دروغ و کلاهبرداری می کنند !!‌ اگر بانک داری اسلامی بود ، مطمئنا بویی از اسلام هم از کارشان بلند می شد !!‌ بانک اسلامی باید هر سال برای تامین مخارج خود بدهکار دولت می شد و بنگاههای خیریه و افراد خیر به آن کمک می کردند !! حالا بانک ها غول های بی شاخ و دمی شده اند که هم ملت و هم دولت به آنها بدهکار هستند و از پول سرشاری که بدست می آورند نمی دانند چگونه ریخت و پاش بکنند !!
 
  • دا دو

نظرات  (۶)

سلام. مدتهاست واین روزها شدید تریبونها سیاسی شده اند تریبونهای سیاسی که از اول سیاسی بود وامروزه کوچکترین تریبونهای غیر مرتبط  هم از محتوی اصلی خود خارج و رنگ وبوی سیاسی میگیرند شاید آنروزی که بعضی از علما دین را از سیاست جدا می دانستند دلیلش همین بوده ، از روزی که قرار براین شد که از هم جدا نباشد مردم درست یا نادرست اعمال مجریان را برگرفته از دین دانسته ورفتار مجریان به پای دین گذاشته شد .
پاسخ:
سلام
برای برخی ها نام دین سنگر خوبی شده است تا مصون از انتقاد و بازرسی بمانند !! مخصوصا بانک ها و موسسات مالی که پشت نام « بانکداری اسلامی » با استفاده از نیازمندی مردم ؛ آزادانه مردم را تیغ می زنند !!
سلام
چند روز پیش جمله ای رو از قول علامه طباطبایی خوندم که سال 60 بیان کرده : «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود.»

پاسخ:
سلام
شاید هم بعد از رحلت پیامبر ...
(‌ البته شهید زنده !! )
سلام، 

معبود پول است. قبله  و میخانه بهانه است.
پاسخ:
سلام
مقصود پول است ، کعبه و بتخانه مغازه ست !!
سلام

خیلی وقته با افزودن یک کلمه ی "اسلامی" ، خیلی از کارهای ناشایست قدیم و شایسته فعلی!! وجهه قابل قبولی پیدا کرده!!

از جمله همین بانکداری اسلامی که خون ملت رو توی شیشه کرده و خیلی هم شیک و مجلسی داره به کارش ادامه میده!!

نمیدونم کجا خوندم خانم مسن و متدینی(؟!) به افراد نیازمند فامیل پول قرض میداده و وقتی طرف پول رو پس میاورده، پیرزن یه حبه قند بهش میداده و میگفته اینو مثلا ده هزار تومن باید از من بخری!!!!
برای اینکه پولی که پرداخت میکنی حکم ربا نداشته باشه و هزینه خرید این حبه قند محسوب بشه!!!!
شنیدم نماز و روزه و مسجد و منبرشون هم ترک نمیشده!!!!!!!
پاسخ:
سلام

هر بانکی دست یک گروه افتاده و دارند با سرعت تمام می تازند و گوششان بدهکار کسی نیست !!

بعله... برخی ها در حاشیه ی اسلام ، برای خودشان می برند و می دوزند !!
سلام

داشتم فکر می کردم ..عجب دینی ..عجب سیاستی ..عجب شیر تو شیری شده ، غیر قابل تمیز !!!

همه درست گفته اند ، علامه طباطبایی هم بی روال نگفته اند ، ولی کو گوش شنوا ؟
سلام مجدد

بله ، گفته شما کاملاً درسته ، ولی بانکها وموسسات اعتباری باصطلاح تحت لوای قانون بانکداری کار میکنند ووقتی مجلس نمایندگان وسایر نهادهای قانون گذاری فتوا می دهند که اگر بجای کلمه  وام بگویند " تسهیلات " وبجای " بهره " بگویند کارمزد ، دیگر مشکلی نیست ، آنوقت همین آش می شود وهمین کاسه...
پاسخ:
سلام
بانک نیاز کشورداری است !! ولی با حلال حلال گفتن بانک حلال نمی شود !! آنهم وقتی که بجای گره گشایی از خلق پائین دست ، باعث دزدی و اختلاس در بالادست هم می شود ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی