یادداشت های دادو

دادو و ساعت رادو

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ



دیروز رفته بودم سراغ یکی از همکاران که دیدم یک ساعت خیلی شیک روی میزش قرار دارد ، شیک بودن دلیل بر اصل بودن نیست ولی می تواند برای کسی که می بیند و می گذرد ، همان تاثیر را بگذارد ...

کمی بعد از اینکه من با دیدن برند ساعت (RADO) یاد یک خاطره افتادم و قرار شد بعدا برایش تعریف بکنم ، بلند شد و رفت از توی کمدش ، جعبه ی آن را بیرون آورد و گفت : " یک نفر این ساعت را به آدرس کارخانه فرستاده بود بنام او و برای تبریک تولد !! " بعدها نگهبان رسیدن این بسته بنام این شخص را گزارش کرده بود به مدیر حراست و کلی پلیس بازی و ... اتهام رشوه و متعاقب آن جریان سازی و ... البته من مایل نبودم داستان این ساعت را تا انتها بشنوم ، یکی دو تا عکس از آن گرفتم و رفتم

===
 
خیلی سال پیش من باتفاق یکی از دوستان رفته بودیم برای ددر اصفهان و شیراز ... در آن سالها تقریبا دائم الددر تشریف داشتم و زود زود بهانه پیدا کرده و سری به اصفهان و شیراز و  ... می زدم !!

خلاصه اینکه در ترمینال شیراز منتظر حرکت اتوبوس بودیم که پسرک نوجوانی در حالیکه یک ساعت توی دست اش بود به ما نزدیک شد و ما را به خرید دعوت کرد ، من صفحه ی داخلی ساعت را که دیدم گفتم : " بدرد ما نمی خورد !! " ولی پسرک خیلی اصرار داشت و دوستم که اهل بازار و معامله و... بود از او پرسید : " چند می دهی ؟! " پسرک گفت : " 2500 تومان" ، من پسرک را رد کردم که برود و کمی با اسانس خشم به او گفتم که لازم نداریم و راهش را کشید و رفت ... همسفرم با تعجب به این رفتار من نگاه می کرد !!

چند دقیقه بعد بدو بدویی افتاد و یک مامور در حالیکه همان پسرک را زیر بغلش زده بود از مقابل ما رد شد و او را داخل ماشین گذاشت !! جمعیت طبق معمول متجمع و متفرق شدند (!) دوستم با تعجب به من گفت : " من تازه می خواستم بپرسم که چرا یهویی اخلاقت برگشت و به آن پسرک توپیدی که این جریان راه افتاد !! " گفتم : " درست است که من ساعت گرانقیمت دستم نمی کنم ولی دلیل نمی شود که ساعت شیک و گرانقیمت را نشناسم ، ساعتی که دست آن پسرک بود RADO بود و یک ساعت خیلی اشرافی !! ( که آن زمان ها شاید در ایران ساعت های این برند بالای 80000تومان بودند !! ) ، مطمئنا یک ساعتِ دزدی بود و خرید آن ، شر بهمراه داشت !!! "

کمی بعد مردی که از ماشین پلیس دور می شد بطرف اتوبوس ما آمد و بهمراه ما سوار اتوبوس شد ، سر و وضع اش نشان می داد که باید هم چنین ساعتی دست اش بکند !! دوستم از او در مورد جریان دزدی ساعت پرسید و او جواب داد : " رفتم سرویس بهداشتی و ساعتم را درآوردم و کنار روشویی گذاشتم تا وضو بگیرم ، همان لحظه پسرک آن را برداشت و فرار کرد ، بلافاصله به ماموری که آنجا بود خبر دادم و دو سه نفری دنبالش کردند و گرفتند !! "

یعنی آن پسرک نیم وجبی همان لحظه که آن را قاپیده بود می خواست آن را تبدیل به پول بکند ؛ زرنگ هایی بار می آید در این دنیای دزدی که آن سرش ناپیدا !!!!! شاید هم آن پسرک بعدها بزرگ شده و برای خودش شهرام جزایری ، بابک زنجانی و یا ... شده ؛ شاید هم الآن وزیر یا نماینده مجلس است !!!
 
مخلص کلام اینکه قبلاها با دیدن یک مارک می شد ارزش اش را فهمید ولی این روزها شما می توانید ساعت RADO را توی ساک دست فروش دوره گرد ببینید آنهم به قیمت یک ساعت پلاستیکی !! و حالا به راحتی می توانید به جای صاحب ساعت ، به خود ساعت شک بکنید !!
 
  • دا دو

نظرات  (۳)

سلام و ممنون
پاسخ:
سلام
لطف دارید ...
سلام
خاطره ی جالب و آموزنده ای بود ... آفرین به دقت و زیرکی شما
در ارتباط با قسمت اول کاش این سختگیریها و بگیر و ببندها برای شتر دزدها هم اعمال می شد!
پاسخ:
سلام
برادر بزرگتر من برای طرح کاد پیش یک تعمیرکار ساعت می رفت و همه ی اهل خانواده یک عالمه اطلاعات داخلی و جانبی در مورد ساعت کسب کرده بودیم !!
شتر دزدها چون از درآمدشان مطمئن هستند برای همین پیش پیش حق الزحمه داروغه را می دهند !! قانون برای تخم مرغ دزدها سریع الاجرا می باشد.
سلام بر همشهری دادو

خدابیامرز مادر بزرگ پدری ام وقتی حس  میکرد در معامله ای مغبون شده، میگفت:
در دزد و دیوار دزد، اوسّا و بینه دار دزد!!

اینو تازه زمانی میگفت که اینهمه دزد ریز و درشت و رنگارنگ در هر کسوت و مقامی نداشتیم!!!
پاسخ:
سلام
آدم تا کارش به اجتماع نیافتد در سلامت است ولی وقتی کارش به مردم می افتد می بیند اوضاع آنقدر ها هم خوب نیست ... ما روزمره با فرهنگ بد بصورت بغل به بغل مواجه هستیم ولی وای از آن روزی که از روبرو مواجه بشویم !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی