یادداشت های دادو

فال ما و حال ما !!

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیروز داشتم کامپیوتر را گردگیری می کردم و چشمم به آدرس سایت فال حافظ افتاد ، خیلی وقت بود که حال فال گرفتن نداشتم و برای همین خوشان خوشان رفتم و برای خودم فال گرفتم ...

 

طبق معمول همه ی فال ها ؛ مخصوصا از نوع شاعرانه اش !! یا 90% از زمین و آسمان آدم را می کوبند و 10% راه فرار می گذارند !! یا 90% تعریف و تمجید و سرآخر مانند کراوات نفس آدم را در 10% خفه می کنند !!!

 

برایم فال آمده بود در حد تمجید و وعده های رنگارنگ دولت ، از همانی تمجیدهایی که نیش های آن مصاحبه کننده کذایی را تا بناگوش باز نگهداشته بود !! خلاصه بجز یک مصراع که شکایتی نازآلود از دل آزردگی بود ، کلا به به و چه چه بود تا جائیکه فکر کردم حافظ دارد مشتری مداری می کند !! القصه مِثلِ آن مَثَل شد که " چوپان ول کرده ، سگ ول نمی کند !! " در تعبیر و توضیح غزل به آن خوبی و بعد از پرداختن به چیزهایی که نمی توانست منکر بشود (!!) نوشته بود " ولی گاهی اوقات شما سنگ دل می شوید و این باعث آزار دوستان و نزدیکان می شود و ... "


یکی از همکاران آمده بود بالای سرم و فال را برایش خواندم و با نیشخندی آن را تائید کرد و گفت : " راست می گوید دیگر ... گاهی اوقات سنگدل می شوی و ... " گفتم : " چی را راست می گوید !؟ آن خیلی اوقات که سنگدل نیستم و خیلی هم ماسه دل هستم و دیگران باعث آزار  اذیتم می شوند را کجای این فال بچپانم !؟!؟ "

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام و درود

شما به دل نگیرین!!!

احتمالاً حضرت حافظ اون یک بیت رو زمانی سروده که خانمش گفته پاشو ظرفای شام رو بشور !!!!!
پاسخ:
سلام
حافظ نصف معروفیت اش را مدیون در دسترس نبودن بیوگرافی اش است !!
راستی من اگه حضرت حافظ رو ببینم!!! بهش میگم کسی که گرسنگی گربه ها یکی از دغدغه های زندگیش باشه نمیتونه همون "گاهی اوقات" هم آدم سنگدلی باشه !!!

بعله !!
پاسخ:
واقعیت این است که حافظ خودش زیاد روی خوش از زندگانی ندیده بود ، فکر کنم این مورد بنوعی دهن کجی باشد و برعکس آن مدنظر شاعر بوده باشد !! ( گاهی اوقات خوشخو بودن !! )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی