یادداشت های دادو

نگاه دوم

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ

در مجموعه تفریحی و دلخوشی (!) شاهگلی تبریز ، اخیرا یک سالن بزرگ افتتاح کرده اند برای اسکیت بازان ؛ در همه ی سطوح سنی !! وقتی یک سالن خاص برای رشته ای زده می شود یعنی نگاه بالادستی به آن رشته از تفریح به ورزش ارتقا می یابد !!

 

و آمممممما در کنار این مجموعه بزرگ و زیبا و با مدیریت ضعیف که می تواند در برخی زمینه ها انگشت ایراد را تا حد کور کردن در چشمشان فرو بکند (!) یک فروشگاه بزرگ برای فروش وسایل و لوازم اسکیت و ... در نظر گرفته اند که در کنار جالب بودنش ، از یک منظر زیبا شناسانه بسیار زننده می باشد.


استفاده از برند یک شرکت بدون اجازه از صاحب آن ، اخلاقا خوب نیست و قانونا می تواند پیگرد بهمراه داشته باشد ... تخریب یک برند بمنظور از زیر قانون در رفتن یک کار بسیار غیراخلاقی تر و در حد یک تقلب جانانه است !! حذف یک حرف از یک برند مشهور مانند آدیداس و ... که شاید بنظر برخی ها نیاید ، می تواند در چشم برخی های دیگر بسیار زننده بچشم بیاید !! این قبیل کارها شاید در تجارت خصوصی جزو زرنگی های صاحب بنگاه بحساب بیاید ولی در مجموعه ای که متولی آن دولت است ، جزو حماقت های متصدی که نماینده ی قانونی متولی است محسوب می شود !!!

 


حذف i از کلمه ی Adidas !!!!


حذف E از کلمه ی SKATES !!!

 

در سالهای اخیر با ورود کالاهای ارزان چینی به بازارچه های مرزی ، با یک معضل از این دست مواجه بودیم ، البته قصد چینی های متقلب سوءاستفاده از سواد و آگاهی کم مرزنشینان و حاشیه نشینان کشور بود ؛ کسانی که سونی را بصورت شنیداری شنیده بودند ولی نمی دانستند املایش چطور است و برای همین انواعی از کارتن ها با اسامی مشابه ( شنیداری ) و متفاوت ( املایی ) در بازارچه ها پیدا می شد... sony . suny , saina , sunia , ... با اینکار تولید کنندگان متقلب ، کالاهای نامرغوب خود را زیر سر معروفیت بالای کارخانه های برتر دنیا بفروش می رساندند !!

 

  • دا دو

نظرات  (۴)

اینکار درست عین این هست که  شنیدن صدای سازهای موسیقی  اشکالی ندارد اما دیدنش بسی زیان بار و برای همین در برنامه های تی وی نوازنده ها پشت گلدان و زیر کرسی و این قبیل چیزها قرار میگیرند تا فقط صورتشان دیده شود و ساز در خفا باشد درست عین همون  i که وسط حروف  ad i das  نباید دیده شود !!! البته این نمونه کوچکی است از این نوع ترفندها و هزاران نوع دیگرش فراوان موجود میباشد .
پاسخ:
تبلیغات وسایل موسیقی حرام است و همچنین به آشکار درآوردن آنها !! تی وی ما نه تنها کار خلاف نمی کند بلکه بنوعی با موسیقی مبارزه می کند !!! مثلا شما بیست تا جوان دهه شصتی را جمع بکنید و سمفونی شماره ... موتسارت را باز بکنید و تستی بپرسید ببینید می دانند این آهنگ را کی ساخته است ؛ مطمئنا همه ی آنها تام و جری را انتخاب خواهند کرد !!!!!!
سلام
منم از این نمونه ها تو شهرمون دیدم از جمله استفاده از آرم ورساچه در کنار نام ورسا ...یعنی اول نوشته بودند ورساچه، احتمالا به مشکل برخوردند و مجبور شدند "چه" آخر رو حذف کنند.
پاسخ:
سلام
یک زمانی برای هر چیزی ،‌ مخصوصا نام فروشگاه و ... هزار جور گیر می دادند !! حالا برای استفاده از برندهای معروف که خلاف عرف و شرع و حقوق بین الملل و ... است کسی جلودار کسی نیست !!
حرمت خیلی چیزها از جمله موسیقی و ادوات آن در شرع برای هیچکس پوشیده نیست . منظور این حقیر سیاست یک بام و چند هوا در اینگونه موارد  است .ایکاش تکلیفمان را روشن و شفاف میکردیم . ( صداقت و راستگوئی ) و اما بعد . جوانهای دهه شصتی که سهله حتی بعضی از بزرگان موسیقی ماهم موتسارت را نمی شناسند .کما اینکه پاشائی را کسی نمی شناخت و فیلمهای کیارستمی  اصلا تماشاچی نداشت . اما بیا و ببین مراسم تشییع جنازه شان را ... ( یک بام و دو هوا  ) 
پاسخ:
ابن سینا هم قبل از هر کاری نبض را می گرفته !!!‌ هنرمندان هم دو نوع هستند آنها که نبض هنر دستشان است و آنانکه نبض هنردوستان دست شان است !! و صددرصد که پول و شهرت در جیب و دل هنردوستان است !!!!!!!!
سلام

من سالهاست از کیسه فریزر مارک پنگوئن استفاده میکنم
هم بزرگه هم مقاوم و ضخیم

یه بار 5 بسته ازش خریدم وقتی آوردم خونه و بازش کردم دیدم بشدت بی کیفیت و نازک شده
با خودم فکر کردم اینم مثل خیلی از چیزهای دیگه به محض اینکه مشتری های خودشو ثابت کرد از کیفیت کالا دزدید !!!

ولی بعد که روی بسته رو دقیق نگاه کردم دیدم پنگوئن نیست، پیلگونه !!!!
حتی عکس پنگوئن رو هم (عین مارک پنگوئن) کنارش چاپ کرده بودن


حالم از اینهمه تقلب و دروغ و دغل بهم میخوره ...
پاسخ:
سلام

کم کم دروغ بحدی خواهد رسید که مردم از ان خسته خواهند شد !! ولی این زمان نزدیک نیست ، چون مواجهه مردم با دروغ یکسان نیست !! روستایی ها تازه وارد ، وقتی به شهر می رسند آن را بهشت موعود می بینند !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی