یادداشت های دادو

کشکولیات !!

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸ ب.ظ
 http://www.adyannet.com/sites/default/files/media/image/tasawof/1_252.jpg


قدیم ها درویشی بود و کشکولی و تبرزینی !! بعد ها درویشی از حیرت به نخوت منتقل شد و حالا یک عالمه تعارفات درویشی داریم و کشکول دیوار آویز و تبرزین روی جاکلید !!

یکی از دوستان عهد قدیم را دیدم که بدلیل سادگی در رفتار و محجوب بودن بیش از حد و بی ادعا بودن و شاید کمی زیاده هالو دیده شدن رفتارهایش (!) به او درویش می گفتیم و بنده خدا آن روزها آن تعارف درویش را هم اغراق می شمرد و می گفت ما کجا و آستان تفکر درویشی !!
 
بعدها انگار خودش هم دید درویش مسلکی شاید سخت باشد ولی درویش ظاهری (!) زیاد هم بدک نیست و برای همین افتاد روی خط تعارفات درویش مآبانه و ... با عده ای بساط و دوره ای راه انداخته و شکرخدا بی مالیات و بی سرمایه ، خوب ترقی کرده است !! یکی از ملازمانش زبان به تعریف اش گشوده بود و او به ناز ، ردِ تعریف می کرد و دیگرانی که بودند از اینهمه خاکساری لذت می بردند و من انگار تنها کسی بودم که می توانستم دیروز و امروزش را با هم جمع بزنم !! و او تنها کسی بود که می توانست تندی نگاهم را بفهمد و برای همین موقع خداحافظی و بعد از کلی مراسم شانه بوسی و دست مالی و ... سر در گوشش کرده و گفتم : " بی کشکول و تبرزین که بودی بیشتر به درویشان می ماندی تا حالا !!! " لبخند تلخ و ملیحی زد و گفت : " یاهو ... گردش روزگار است دیگر ، آنکه می گرداند ما نیستیم ، اوست ... " من هم گفتم : " یاهو هم یاهوی اینترنت !!! "

===

از کشکول نوشتیم و با کشکول ادامه دهیم ...

می گویند درویش اگر چیزی بدست می آورد در کشکولش می انداخت و شیخ بهائی اولین کسی بود که کشکول را پستوی خانقاه به حوزه ی ادبیات آورد و خرده فرمایشات و خرده افکارش را در قالب کتابی بنام کشکول جمع کرده بود !!
 
این روزها همه ی ما یک کشکول مانندی داریم و کارهای به فردا موکول شده و ایده های زائیده نشده و ... را در آن می اندازیم و امید داریم تا روزی که فرصتی خواهد شد آنها را به فرجام برسانیم و متاسفانه با توجه به شرایط زندگی و تابع بی برنامگی های جمع بودن و هیاهوی کاذب بودن در عصر دهکده ی جهانی و عصر اطلاعات و ... قسمت عمده ای از زندگی و برنامه ها و آرزوها و ... در کشکول هر فرد جمع می شود و امیدی به بیرون آورده شدن و به بار نشستن آنها نیست !!
 
خیلی از کارها و برنامه های نیمه تمام از سال 94 به سال 95 انتقال داده شد ولی متاسفانه همچنان نیمه تمام مانده اند و فاصله هایی که افتاده است کم کم حس و حال ها را غریبه کرده است و بدتر از نپرداختن به آن ها ، حمل کردن کشکولی از برنامه ها و کارهای به فردا موکول شده است ...

===

دختر دوستم از سوئد امده بود ، آنهم نه برای یکی دو روز سرپائی !! بلکه یک ماه ... بیست روزش که در ماه رمضان بود و نه مهمانی های آنها و نه برنامه های ما (!) اجازه نداد تا برویم به دیدنش ، تا او هم ما را زیارت بکند !! بعد از آن یک روز این پا کردیم و یک روز آن پا ؛ یک روز آن دیگر پا و روز دیگر آن دیگرتر پا !!!! خلاصه اینکه از این پا تا آن پا برود و برگردد هشت روز هم تلف شد و مانده بود دو روز !!
( دو نفر بودن بهتر از یک نفر بودن است ولی باید چهارپا شدن را هم درنظر گرفت !! )

تقریبا یک جریان دقیقه نودی شده بود که دیشب با دوست دیگری حرف می زدم و خبر داد که ساعت 3 بامداد مسافرمان به مقصد سوئد بازگشت می فرماید !! داستان از این قرار بود که دوستم به من گفته بود که دخترش تا 25ام اینجا هست و دقیقه ی نود می افتاد روی پنجشنبه ، ولی دیروز معلوم شد که حضورش تا 23 ام بود و دوستم تاریخ را به اشتباه به ذهنش سپرده بود !!
 
امروز زنگ زدم به دوستم و گفتم : " تنبلی من و حواس پرتی تو کار دستم داد !! " خدا را شکر این روزها دیگر کسی از من انتظار زیادی ندارد !!
 
  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام
یاهو هم یاهوی اینترنت!! بامزه بود و ایضا تلخ ..

خدا رو شکر کشکول من کوچیکه!
یعنی ظرفیتش زود پر میشه
پس باید زود به زود خالیش کنم و ایده ها رو به عمل برسونم تا جا برای بعدی ها باز بشه ..

اما بعضی دولتمردان شکر خدا کشکول های بسیار بزرگی نصیبشون شده!!!!

در مورد آخر باید بگم خوش بحالتون!
کاش روزی برسه که کسی از من هم انتظاری نداشته باشه ...
پاسخ:
سلام
خوش بحالتان با آن کشکول کوچکتان ...
دولت مردان بارشان بر دوش مردم و وعده هایشان در کشکول مردم است و سبکبارترین آدمهای روزگارند !!
اینکه از آدم انتظاری نداشته باشند یک وقفه ی کوتاه بین دو انتظار بزرگ داشتن است !!
  • همطاف یلنیز
  • سلام سلام
    رفتم ببینم چرا yahoo ، یاهو شد
    یه جا گفته کلمهٔ «یاهو»، مخفف کلمات Yet Another Hierarchical Officious Oracle است!
    و جایی دیگر
     این کلمه برای اولین بار در کتاب سفرهای گالیور،مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت آ«جری یانگآ» و آ«دیوید فیلوآ» نام سایتشان را yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم این طوری هستند!!
    و
    "دو نفر بودن بهتر از یک نفر بودن است ولی باید چهارپا شدن را هم درنظر گرفت !!" این جمله بودار است ها. خوبید شمایان؟
    پاسخ:
    سلام

    قرار نیست یاهو های همه مثل هم باشد ... مثلا ما در ترکی به کفترهای معمولی می گوئیم یاهو !!
     
    هر بوداری که بد نیست ؛ مثل گل سرخ که ارزشش به بوداری اش است !! چهارپا شدن یعنی اتلاف وقت در این پا و آن پا کردن در زمان تصمیم گیری ... چرا خوب نباشیم ، اتفاقا خیلی هم بهتریم ... شکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی