یادداشت های دادو

لطفا رنگی نشوید !!

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸ ق.ظ

بدنبال بالا آمدن تیم ماشین سازی تبریز در لیگ برتر فوتبال ایران ، تعداد تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر به سه تیم رسید و این یعنی " هر چه شریک بیشتر ، سهم کمتر !! "

 

البته این موضوع بیشتر از اینکه هواداران فوتبالی را نگران بکند ، هواداران حاشیه ی فوتبال را نگران کرده است و می ترسند اکثریت کاذبی که داشتند را دیگر نداشته باشند !! از طرف دیگر تیم تراکتورسازی که بدلیل یکه تاز بودن در چند سال گذشته ، همه ی علائق فوتبالی استان را بطرف خود می دید حالا با یک رقابت روبرو شده است ، رقابتی که با حضور تیم فوتبال گسترش فولاد کم رنگ شده بود و با حضور رقیب دیرینه و پر سابقه تر خود می رود که رنگ ببازد !!

 

محبوبیت ماشین سازی در بین تبریزی ها ، سابقه ای 40 ساله دارد و هواداران ماشین سازی در سالهایی که این تیم دور از میدان رقابت بود ، همچون آتش زیر خاکستر بودند و این روزها در حال گردگیری کردن و بیرون کشیدن شعارهای معروف خود هستند که در شهرآورد تراکتور - ماشین در باغشمال ( ورزشگاه تختی ) سر می دادند !!

 

طبق خبرهای رسیده (!) تراکتورسازان در یک اقدام شیطنت آمیز قصد داشتن در راستای تعمیر صندلی های شکسته ی استادیوم " یادگار امام " یک گام به نفع خود برداشته و صندلی های این استادیوم عمومی را به رنگ قرمز آلوده بکنند تا از این راه جاهای خالی و صندلی های خالی را نیز طرفدار خود نشان بدهند که با اعتراض های بموقع جلوی این شیطنت گرفته شد !! این نشان می دهد که برخلاف برخی نظرات پیشگیرانه که می گوید هواداران فوتبالی استان ، فارغ از هر رنگ و نام ، باید هوادار هر سه تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر باشند (!) ، زمزمه های تعصب تیمی در پنهان و آشکار برای رویارویی های مختلف در شهرآوردها در حال شعله ور شدن می باشد !!


بهترین پیشنهاد شاید این باشد که کارشناسان نورپردازی شهر که این روزها سطل های زباله را هم نورپردازی می کنند و در زیباسازی شهر نقش بسزائی دارند ، تمهیداتی بیاندیشند تا رنگ دورنماها و زمینه ی استادیوم یادگار امام در بازی هر یک از تیم های استان ، به رنگ آن لباس آن تیم دربیاید ... سبز ، آبی و قرمز !!


ما ضمن محکوم کردن حرکت شیطنت آمیز تراکتوری ها در سرخ کردن صندلی های استادیوم که بی شباهت به سرخ کردن صورت با سیلی و پوشاندن ترس شان از حضور ماشین سازی نمی باشد ، به بزرگواری خود این حرکت را ندیده گرفته و برایشان روحیه جوانمردانه آرزو می کنیم ...

 

 

  • دا دو

نظرات  (۳)

سلام
یادم افتاد اولین چیزی که باعث شد اینجا را بخوانم این بود که فهمیدم اهل تبریز هستید. دلایل بعدی، بعدتر پیدا شدند. با وجود دوستان فوق العاده ی تبریزی ام، هنوز هم آن فرهنگ و آن شهر برایم پر از رنگ و کشف و هیجان است. یکی از بهترین جاهای ایران!
اما من از آن دسته ای هستم که معتقدند باید فوتبال را یکسره تحریم و تنبیه و طرد کرد، آن هم نوع ایرانی اش را.. هروقت اهلی شد شاید به خانه راهش دادیم! البته دسته ی ما کوچک و گمنام و بی سر و صدا است و خودش هم گاهی فوتبال می بیند و خوشش هم می آید!!!
پاسخ:
سلام
شما لطف دارید ...
و اما فوتبال !!‌ من باندازه ی کافی فوتبال بلدم و بازی کرده ام و برای همین اصلا دنبال تماشای فوتبال نیستم و تقریبا از آن دسته ی شمایانم !!!
سلام بر جناب دادو

با اینکه هیچوقت طرفدار فوتبال نبودم و نیستم و مطمئناً نخواهم بود!! ولی مطلب رو خوندم و تاسف خوردم بحال کسانی که همیشه و در همه حال به فکر شیطنت هستند حتی از نوع شیطنت ورزشی !!

از همه ی اینا که بگذریم
چه عکس زیبایی
چه دریای آرام و زیبایی
چه ساحل تمیز و زیبایی
چه آسمان آبی و زیبایی

دست مریزاد که روحم تازه شد...
پاسخ:
سلام
البته منهم فوتبالی ؛ از نوع تماشاچی نیستم !!‌ فوتبال اروپا و جهان را در سطح عالی اش کم پیگیری می کنم چه برسد به فوتبال داخلی !! ولی بدلایلی همیشه دوست دارم خودم را طرف ماشین سازی نشان بدهم !! هرچند از ماشین سازی نامی بر این تیم مانده است و این تیم با هزینه شهرداری به میدان می رود ...
اوووف ماشالا چ ماشین سازیی متعصبی استین!
پاسخ:
سلام
بیست سال است فیش حقوقی ام از ماشین سازی صادر می شود !!! ضمنا آدم حرف حق بزند حتی باندازه ی چند کلمه ْ‌ارزشش از ساعت ها حرف باطل زدن بیشتر است !!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی