یادداشت های دادو

زیر ذره بین !!

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۲ ب.ظ

چند روز پیش یکی از دوستان در مورد مصرف سرانه ی آب در کشور حرف می زد و یکی دیگر از دوستان از من نظر خواست و من نه تنها چیزی نگفتم بلکه تصمیم گرفتم یک روز از زندگی عادی ام را زیر ذره بین مصرف آب بگذارم و ببینم اوضاع از چه قرار است !؟


واقعیت امر این است که بعنوان یک شهروند ساده زیست و کم مصرف از هر نظری که فکر بکنید (!)‌ وقتی مسئله ی مصرف آب روزانه را بررسی کردم به این نتیجه رسیدم که سرانه هدردهی آب در منطقه ی ما  ،‌ کارخانه ی ما ،‌ محله و خانه ی ما و ... خیلی زیاد است و بعد به این نتیجه رسیدم که بجای مصرف زیاد از کلمه ی « سرانه اسراف » و یا «‌ میزان هدردهی » استفاده گردد تا مردم موضوع را با مصرف قاتی نکنند و به این واقعیت برسند که هدردادن ادامه مصرف کردن نیست !!!

 

شخصا از آن روزی که زیر ذره بین مصرف آب بودم ، هر روز با یک شکنجه ی روحی در مورد مصرف آب دست به گریبانم و سعی می کنم تا عادات روزانه و عادی شده ی خودم در مورد مصرف آب را عوض بکنم ... به جرات می توانم بگویم در همین حداقل آبی که مصرف می کنم حدود ۶۰ درصد از بابت « هدردهی آب » می باشد !! البته برخی مسایل باید از منظر بالادستی حل گردد و برخی روش های مصرف آب در کل سیستم آبِ در گردشِ زندگیِ روزانه تصحیح گردد ...

 

تابستان رسیده است و با بالا رفتن مصرف منطقی آب ،‌ « هدردهی » نیز هماهنگ با آن و گاه بصورت تصاعدی بالا می رود ... پیشنهاد می کنم یک روز زیر ذره بین مصرف آب زندگی بکنید !!


===

 Image result for ‫ولاسکو‬‎


دیروز شاگران قدیم ولاسکو در مقابل مربی اسبق شان پیروز از میدان بیرون آمدند ،‌ بازی خوبی بود و هر دو تیم واقعا متوسط ظاهر شده بودند !! چند نفر می توانند در میدانی که دیروز برپا بود (‌هرچند آن را یک میدان حرفه ای بنامیم !‌)‌ خود را بتواند جای ولاسکو بگذارد ؛‌ در یک طرف تیم ولاسکو (‌ آرژانتین )‌ باخت و در طرف دیگر میدان ، نتیجه زحمات ولاسکو (‌ تیم ایران )‌ به ثمر نشست !!! البته اگر تیم آرژانتین را هم زیر ذره بین نگاه می کردیم می دیدیم همین مربی یک «‌ لیما »‌ می پرورد که به تنهایی اندازه ی  تمام تیم ملی ما بود !!!!

 

مطمئنا من آنقدر سیاسی بازی و دوز و کلک بلد نیستم که یک روز جای وزیر ورزش بنشینم ولی اگر از سر اتفاقی هم سطح معجزه (!)‌ وزیر ورزش این کشور بودم ، یک شام به افتخار جناب ولاسکو می دادم و تیم والیبال ایران و آرژانتین را سر یک میز جمع می کردم و مراتب قدردانی خودم را از چنین فردی نشان می دادم !!!

 

===

 Image result for ‫فرانسه و ایسلند‬‎


طبق معمول ۱۰ دقیقه ی آخر بازی فرانسه و ایسلند را تماشا کردم ،‌ بهترین بازی در میان بازی هایی که تاکنون در این دوره از یورو دیده بودم !! در مورد جایگاه فوتبال فرانسه نباید شک داشت ولی ایسلند هم چیزی داشت که او را همپای فرانسه به پیش می برد و آن تعصب و جسارتی بود که هر چند از چشمه ی نژادپرستانه آب می خورد ولی نشان می داد هنوز خاکستر وایکینگ ها ، اگر چه بی شعله ، ولی داغ مانده است !!

 

دیشب کشتی وایکینگ ها در سواحل فرانسه به گِل نشست ولی همچنان غرورشان را سربلند نگهداشتند !!!

 

  • دا دو

نظرات  (۲)

سلام 

« سرانه اصراف آب » بسیار جالب است. البته تغییر عادت ها مشکل است اما غیر ممکن نیست.
من ر یاد اون داستان مثنوی انداختین ک ب یکی از بنی اسرائیل مأموریت دادن بدترینِ قوم خویش ر بیابد و بیاورد. طفلک بعد از چند روز افسار انداخته بود گردن خودش، خودش ر آورد!
ایده ی بسیار متشخصانه و بزرگمنشانه ای در باب پذیرایی از چون ولاسکویی دادین. یعنی این نکته مثلا ب فکر وزیر جماعت میرسه؟!
پاسخ:
اگر هم برسد مطمئنا از ترس حرف اطرافیانی که غالبا مغرض هستند ،‌ کاری از پیش نمی برد (‌این را به جانبداری از وزیر نوشتم والا کسی که اینقدر قدرشناسی بلد باشد پایش به بساط وزارت نمی رسد !!‌)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی