یادداشت های دادو

هر حبلی ، حبل الله نیست !!

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ
 
این روزها در حالیکه می بینیم ارزش های دینی در جامعه بطور محسوسی افت کرده اند ، ولی گفتارها و اعلام نظرها طوری شده اند که انگار ارزش ها طرفدار و پایبند دارند ؛ اگر واقعا مردم پابند هستند پس چرا بازدهی چیز دیگری را نشان می دهد ؟!؟
 

آنچه مسلم شده است این است که دولت مردان امروز نماینده دین مردان نیستند و این روزها خیلی راحت می توان سیاست دولتی و سیاست دینی را بطور مجزا حساب و کتاب کرد ، مطمئناً جدائی دین از دولت خیلی وقت است که در فرهنگ عامه رخ داده است ولی بدلیل برخی منافع چنین نشان داده می شود که دولت مردان آدمهای ولایت مداری هستند و همچنان بر طبل ارزش ها می کوبند !!
 
این روزها خواسته و ناخواسته دین به یک رفتار شخصی و خصوصی تبدیل شده است و تبلیغات بسیار زیادی هم از طریق برخی تریبون های ضد دین در این رابطه صورت می گیرد ، رفتارهای شخصی و دسته دسته شده بطرز فریبنده ای ساخته و پرداخته شده و با رنگ و لعاب تبلیغی به افکار عمومی تحمیل می شوند و رفتارهای گروهی با انگشت اتهام و ایرادگیری های گاه منطقی و نه عقلانی ، نشانه گیری می شوند و همچنانچه در سطح بین الملل بین دو گروه سنی و شیعه در اصول ، جدایی افکنده شده است در میان خود جمعیت های شیعه و سنی نیز در فروع اختلاف افکنی شده و باعث شده اند تا ریسمان و حبل الهی تبدیل به نخ های باز شده ای بشود و هر کس بفراخور گره گشائی از کار خودش نخی را گرفته و فکر بکند که به حبل الله چنگ زده است !!
 
حبل الله ، ریسمان بافته شده از مجموعه ای از برنامه های مرتبط به هم می باشد و چنانچه بصورت یکپارچه باشد از استحکام لازم برای چنگ زدن و عدم پراکندگی کاربرد خواهد داشت ... مسلمان و مومن واقعی کسی هست که بتواند تمام مسایل دینی را در زندگی روزمره اش جاری سازد والا با گزینشی و دلبخواهی مسلمانی کردن ، نتیجه ای جز انحراف دربر نخواهد داشت !!
 
اجرای هر کدام از فروع دین ، می تواند ظاهری از دین در خود داشته باشد ولی آنچه مهم است این است که این فرائض دینی باهم مرتبط نیز بوده باشند در غیر اینصورت فقط همان پوست ظاهری را خواهند داشت و احتمالا از درون پوسیده و فاسد شده باشند !!!!
 
دینداری بدون امر بمعروف و نهی از منکر ، نماز بدون خمس و زکات ، روزه بدون درک و شناخت و بهره مندی از خاصیت این ماه که همانا بعنوان فرقان از آن یاد شده و می تواند تبری و تولا را شامل گردد ، حجی که صرفا برای خوش نما شدن ظاهر دینی بوده باشد و جهادی که تبدیل به شغل برای یک عده شده باشد ، نشان دهنده ی برداشت شخصی و نفع طلبانه از دین می باشد و این چنین دینداری بخاطر ضربه پذیری از فشارهای انحرافی ، چنین بازدهی را در جامعه سبب شده است ...
 
  • دا دو

نظرات  (۱)

سلام

می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب
چون نیک بنگری همه تزویر می کنند.

گویا حافظ هم علاج بهتری سراغ ندارد. 

پاسخ:
سلام
بعله ... این واقعیت پنهان و نسخه ی قدیمی این سرزمین است ، هر کجا که فساد به بالاترین سطح خود رسیده است ، صوفیگری پیشنهاد شده است و بار عظیمی از فرهنگ این مرز و بوم همیشه بر شانه ی صوفی مشرب ها بوده است و برای همین هیچگاه بررسی های تاریخ برای ما جوابگو بوده است !!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی