یادداشت های دادو

نقطه سر خط !!

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ب.ظ

بنظر برخی ها مدرک چیز خوبی نیست ، چون بخاطر مدرک خیلی کارها می شود و با نام مدرک هم خیلی کارها راه می افتد ، برخی ها هم که مقام های طلایی بدست می آورند برای توجیه لیاقت خود نیاز به داشتن مدرک می شوند ؛ حالا از آکسفورد باشد چه بهتر !!


ولی واقعیت این است که مدرک بخودی خودی چیزی نیست جز همان سیاهه (!) سیاهه ای که نشان می دهد فردی در یک زمینه تخصص یافته ، دوره دیده ، واحد گذرانده و ... همین نشان دادن داشتن چیزی یا قرار داشتن در سطحی ، باعث شده است که مدرک برای یک کشور با ساختاری مانند ساختار فرهنگی کشور ما خیلی خیلی مهمتر از آن چیزی که باید باشد ، باشد !!

وقتی مدرک مهم باشد ، مدرک سازی و مدرک فروشی هم مهم می شود !! لازم نیست حتما همه از مجاری غیرقانونی عمل نمایند و برای داشتن یک مدرک لیسانس فلان قدر پول دزدکی بدهند ، در برخی زمان ها دولت برای این کار سازمان های قانونی تشکیل می دهد ، مثلا تاسیس دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور و اخیرا دانشگاههایی با بنرهای بزرگ " پول واریز کن و از در خانه مدرک بگیر !! " و ... البته خیلی سال پیش می گفتند " خلاق قانون خلاف شرع نیز هست !! " این برای زمان اوائل انقلاب بود و درستی و درستکاری در سرلوحه ی کارها درنظر گرفته می شد ؛ حداقل در سطح شعار !! ولی بعدها باز سیاست راهش را از دیانت کج کرد و برخی کارها هرچند غیر شرعی ولی با مستندات و مدارک قانونی راهش را باز کرد !! برای همین دادگاه برخی از بزرگان ( از نظر رتبه ی سیاسی !!) در اوایل انقلاب گاه به یک ربه نمی رسید و حالا پرونده ی برخی کوچکان ( از نظر شخصی اجتماعی !! ) سال به سال ادامه می یابد و معلوم نیست از دیانت قبلی ها بود یا قانون مداری امروزی ها !!!!!

این نوشته اصلا نباید به این سمت و سو کشیده می شد و جرقه اش از یک سند و مدرک جرم استارت خورده بود !!! در تلگرام یک سند حقوقی گذاشته بودند با تصویر یک شخص و نوشته بودند که این فرد اینهوار حقوق می گیرد و درج کرده بودند تا می توانید انتشار بدهید تا به دست صاحبش برسد !!! مطمئناً من آخرین فردی بودم که می دیدم !!!!!!

در مورد صحت و سقم چنین مدرکی من اصلا حرفی نخواهم زد ، چون می دانم در این دنیای دیجیتال و دسترسی به انواع نرم افزارها ، درست کردن مدرک و پخش در دنیای مجازی نیاز به مهارت چندانی ندارد و هر الف بچه ای هم قادر به این کار هست ولی واقعیت این است که ندانسته چنین اوراقی را نشر دادن چقدر از نظر قانون و شرع محل اشکال دارد !!؟؟ قرآن به صراحت آیه دارد که بدی یکی را علنی نکنید مگر وقتی که ظلمی صورت گرفته باشد و نیاز به افشا باشد ، حالا در این کشور قانون حاکم است (!) آیا افشای چنین اسنادی در شبکه های عمومی ، بدون پیگیری های قانونی ، نشان از بودار بودن منابع نیست !؟!؟ آنهم با امضای سربازان گمنام !!!!!!!! و کسانی که دانسته و ندانسته عامل پخش این مدارک ساختگی می شوند چه چیزی را نشان می دهند جز پائین بودن سطح شعور کاربران شبکه های مجازی که خوشبختانه باندازه ی جمعیت کشور می باشد !!! در کشوری که حداقل حرف اول امنیت منطقه را می زند ٰ؛ در کشوری که در طول ۴۰ روز اعتصاب کاری ما ،‌ نیروهای متعهد حسابرسی و دیوان محاسبات همچنان سرکار حاضر می شدند و اوراق را چک میکردند !! در کشوری که آخرین اطلاعات پنتاگون رصد می شود چرا تا دیروز کسی نم یدانست کی (!!)‌چقدر (؟؟)‌حقوق می گیرد ... چه کسانی دو شغله هستند (!!)‌چه کسانی در شصت جا هیئتمدیره هستند (!!) و ... !؟!؟؟!؟!؟ منکه م یگویم این هم یک بازی جدید است برای مشغول کردن مردم و بازی های جناحی تا چند نفر هم از این طریق حذف بشود و راه برای ادامه بازتر باشد !!!!!

 

وقتی می بینم بازار این قبیل هوچی گیری ها که اصلا نیاز نیست رسانه ای شود و می تواند در عرض ۲۴ ساعت در نطفه خفه شود ؛ ولی باز رسانه ای می شود !!‌ به این فکر می کنم که ما چند بار در طول سال باید چند قدم جلو نرفته بیائیم سر خط !! این بازی مار پله ی ما تا کی ادامه خواهد داشت !! انگار ما به نفع تاس هست که بازی می کنیم و تاس نمی خواهد بازی تمام بشود !!!!!

 

مدرک شعور اجتماعی ما چیست !! پنجم هستیم !؟‌ سیکل هستیم !؟‌دیپلمیم  یا ... ؟ اگر ادعای کارشناس بودن در همه ی مسایل می کنیم چرا در سطح یک بیسواد و سطح ابتدایی بازی می خوریم !! بهتر نیست باور کنیم که در هر نوبت برمی گردیم به جایگاه اصلی خودمان که سر خط است !!

 

نقطه، سر خط ...

 

  • دا دو

نظرات  (۶)

  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام

    چه خووب که متوجه شدم علاوه بر خودم کسی دیگری هم مشکوک است.
    خوو همطاف هم تصور می کند گاهی این بگم بگم ها رسیدن به خواسته هایی است ناپیدا (شاید عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!)

    برقرار بمانید و راضی
    پاسخ:
    سلام

    همه مشکوک هستند ، زمانی گل آلود کردن آب یک تاکتیک بود برای ماهیگیری در برکه ها ، حالا همه به آب گل آلود عادت کرده اند حتی نهنگ ها !!
    بچه که بودم موقع دیدن سریال امام علی یه خط درمیون از بابام میپرسیدم چرا مردم کوفه با هرکسی که براشون سخنرانی میکنه چه از صحابی و چه از دشمنان و منافقان، موافق اند و همه ش سر به تایید تکون میدن و تکبیر میدن!چرا هر جریانی راه می افته اینا دنبالش قال و قیل میکنن؟ بالاخره اینا خوبن یا بد؟ اون موقع فکر می کردم این قبیل سبک مغزی ها مخصوص همون قرن های دور و جاهله. تو این مملکت آدم خیلی زود خودبرتربینی هاشو از دست میده.
    پاسخ:
    مردم کوفه مردم منطقی و غیرعاقلی بودند ... نماینده ی تمام آدم هایی از این دست !!
    آدمهای منطقی زود فریب می خورند چرا که فریب و دروغ یک روال منطقی دارد و می تواند تا ته داستان این آدمها را با خود بکشاند...
    البته آن فریب و دروغی که روال منطقی دارد، همان مغالطه هایی است که فقط ظاهرشان منطقی است تا خاصیت گول زنندگی داشته باشد، وگرنه علم منطق بهترین راه علاج این مغالطه ها و اشتباهات است. به نظر من آدم هایی که زود فریب می خورند منطقی نیستند، بلکه فکر می کنند منطقی هستند.
    پاسخ:
    منطق خوب ، منطقی که عقل بالای سرش باشد نه منطقی که از طریق گوش و چشم تاثیر پذیر باشد !!

    سلاااااااام من خییییلییی گرسنه م شده.. آخه چرا ما مجبوریم اینقد کارای سخت بکنیم. خسته شدم اینقد کتاب خوندم و فیلم دیدم خب.. دوست دارم برم ورزش.خب حوصله ادم سر میره.. راستی آخرش نگفتما.. ددر ما مشهد بود.خیلی هم کیف داد.فقط سه روز بیشتر نبود. واییییییی آقای دادوووو حتما برید موج های آبی اگه نرفتید، حیف نمیشه زن وشوهری رفت حالا میشه با دوستاتون برید خیلی کیف میده من که اگه بابام بود آرزوم بود با اون برم ولی خب نمیشه دیگه باباها رو با بچه ها راه بدن. واییییی سوپرلوپ و جت موجش خیییییییلییی باحال بود. اصلا هم ترس نداره بیچاره مامانم ولی ترسیده بود ولی الکی میگفت نترسیدم. یه روز دیگه شم رفتیم الماس شرق، سرزمین عجایبش خوب بود ولی مال تهران بهتره،رستورانش ولی خیییلییی خووووب بود. یه آکواریوم شهر دریایی هم داره ما همیشه میریم خیییللییی خوشگلن ماهیاش. بعدش دیگه مجبورشدم بین سینما 5بعدی و خرید کردن یکی شو انتخاب کنم چون پولای مامانم داشت تموم میشد. یکمم غصه دار برگشتم چون وقت نشد بریم پارک علمی پروفسور بازیما. پریسا میگه قسمت نجومش خیییلیی نامبروان و معرکه س. اون دوبار رفته تا حالا.بعدشم رفتیم حرم که خیییلییی بزرگ وخوشگل شده بود.برای شما هم دعا کردم چادرم خیلییییی خوشگلم کرده بود فقط مجبورشده بودم خیلی باادب و آروم باشم.کلا من عاشق ددرهای دونفری مونم خیییلییی حال میده 

    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم که بهتون خوش گذشته ...
    منظور از کارای سخت ، کتاب خوندن و فیلم دیدنه ؟ تماشای فیلم و کتاب خواندن باید همراه با تغذیه باشد والا آدم کم می آورد ... جای خواب را با درس عوض کنید ، بعد از سحری تا 10 صبح بیدار باشید و بقیه را تا عصر بخوابید !! برادر زاده ی من بجای سحری ، برای افطار ساعت تنظیم می کند که خواب نماند ...
    هم کتاب خوندن سخته هم فیلم دیدن بیشتر از همه هم روزه گرفتن وقتی روزه میگیرم دیگه هیچ کاری نمیتونم بکنم برادرزاده تون اندازه منه؟ خب منم سعی میکنم شبا بیدار باشم و روزا بخوابم ولی آخه وقتایی که تو خونه تنهام میترسم بخوابم ینی روزا که مامانم سرکاره میترسم بخوابم البته هیچکس نمیدونه هاا حتی مامانم. ولی میترسم وقتی خوابم و هیچکس پیشم نیس یه کسی بیاد تو خونه یا مثلا یه چیز دیگه
    پاسخ:
    شاید همسن باشید !! وقتی میگن روزه بگیر می گوید 14 سالمه و وقتی میگن بچه ای می گوید 15 سالمه !!
    به خودتان تلقین نکنید و راحت بخوابید ... البته کافیست از بسته بودن در مطمئن باشید !!
    باشه.. سعی مو میکنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی