یادداشت های دادو

شب شکار ...

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۲ ب.ظ


 

 

حداقل مزیت کوهروی های شبانه و بعد از افطار این است که نوکیا ۸۰۸ از خانه نشینی خلاص می شود ...

  • دا دو

نظرات  (۶)

سلام

دست مریزاد
عکس زیبا و جالبی شده ..
پاسخ:
سلام
لطف دارید ...
سلام آقای دادو. الان فعلا با مامانم قهرم، ینی یه ذره قهر. اجازه نمیده که بیام پیش تون. بهش گفتم که دعوتم کردین گفتم که با هم دوستیم گفتم که خیلی ادم خوب و مهربون و زرنگی هستید گفتم که خیلی هم خوب میشناسمتون تازه شما هم از من خوش تون میاد ولی همه ش عصبانی میشه و اخرشم گفت اگه دیگه ادامه بدم اینترنتم قطع میکنه، لپ تاپمم میگیره. میگه حق ندارم با شما دوست باشم. فکر میکنه همه ادمای دنیا میخوان یه بلایی سرم بیارم همش توهم داره حتی اشکمم که دید راضی نشد دیگه تا دوماه دیگه ۱۶ سالم میشه دیگه بلدم خودم همه جا برم میتونم خودم یه روز بیام تبریز بلدم . قراره ما رو ببرن اردو مامانم فکرمیکنه با اموزشگاه رفتم اردو اصلا نمیفهمه خودم میتونم تنهایی بیام تو عروسیتون
پاسخ:
سلام
لازم نیست با کسی قهر بکنی ؛ آنهم با مادر حتی باندازه ی یه ذره !!
بهش رسیدم آقای دادووو.. سلاااام.. همین الان بهش رسیدم. میشه ایه ۱۸۵ سوره بقره. شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی للناس و بینت من الهدی والفرقان. تازه ایه ش ادامه هم داره.. من هر روز خوندما ولی چون مجبور بودم فارسیشم بخونم طول میکشید، یکمم سختم بود بخونم . فقط دو روز نخوندم چون خونه عموم بودم پسرعموم مسخرم میکرد. به نظر من این معنی فارسیاش بعضیاش غلط بودن یه جوری بود معلوم نمیشد بالاخره منظورش چیه چون عربیاش که لابد درسته دیگه
پاسخ:
سلام
به به ... کار خوبی میکنی ، آرام بخوان و معنی اش را هم بخوان
لازم نیست در همان ابتدا به غلط و درست بودن معنی ها فکر بکنی ، برای رسیدن به آن سطح باید ذهن باندازه ی کافی پخته و کاربلد شده باشد !! منظور از چی ؟ این آیه دارد ماه رمضان را تشریح می کند و نزول قرآن که کتاب هدایت و راهنمایی است و ...
آخه اگه قهر نکنم پس چه جوری حقمو بگیرم؟بگم که ناراحتم از دستش؟اگرم یواشکی بیام بعد بفهمه منو میکشه
پاسخ:
قرار نیست یواشکی بیایی ...
این ایه رو که نه، ولی مثلا یه جاییش نوشته بود خدا یهود رو از همه بهتر میدونسته، خب آخه چرا فرق میذاشته؟ یا مثلا نوشته بود به یاد من باشید تا منم به یاد شما باشم. ینی شرط داره؟ینی اگه کسی اونو دوست نداشته باشه اونم ماهارو دوست نداره؟ ولی مثلا همین مامان من با اینهمه که من قهرم هنوز با من آشتیه.. یا مثلا نوشته بعضیا رو یهویی خدا تبدیل به بوزینه کرده ینی میمون دیگه؟؟ خب مگه میشه؟ پس چرا قاتل امام علی که کافرتر بوده رو میمون نکرده؟یا مثلا اونایی که بچه ها و ادمارو تو فلسطین و اونجاها که جنگه میکشن؟ اصلا میمون کردن کار خوبیه؟دیگه بقیه شو یادم رفته. ولی نوشته بود که شیطون آدم و حوا رو گول زده، معلوم شد بقیه دروغ میگن که حوا رفته و آدم رو گول زده،از بس با زن ها بدن.
پاسخ:
این که شما می خونید ترجمه ی آیه است و هر آیه ای نسبت به یک رخداد و داستانی هست و برای همین نباید به ترجمه بسنده کرد ، ترجمه برای آشنا شدن ذهن خواننده با آیه ایست که می خواند ... برای رسیدن به سوال و جواب ها باید به تفسیرها مراجعه کرد ، در آنجا روایات مختلف و داستان های مختلف بررسی شده و مسایل زیادتری روشن می شود ... قرآن خوانی مقدمه قرآن فهمی است !!
چرا قرار نیست؟ من خودم میدونم این کار بدیه، عقلم میرسه،ولی خب من یه دلیلی دارم. ینی اگه من بیام تنهایی، شما نمیای دنبالم؟ که منو ببینید؟ راه نمیدید منو پیش خودتون؟ 
پاسخ:
منظورم یواشکی امدن خوب نیست ... والا مهمان ویژه محسوب می شوید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی