یادداشت های دادو

رد یک قلم ...

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۳ ب.ظ

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با تصویر ابلهانه ای که از ترامپ (‌نامزد ریاست جمهوری آمریکا )‌ در رسانه های داخلی و برخی رسانه های خارجی نشان داده می شود ، این فرد هنوز در کورس رقابت مانده و در برخی جاها ترس مقامات آمریکایی از رای آوردنش ،‌ خواب خوش را برایشان حرام کرده است ...

مطمئناَ‌ اگر ما دوستش نداریم که نظرمان در سطح بین الملل خیلی مهم است (!) بخاطر حرفهای ضد اسلامی اوست (‌تازه اسلامی که ۸۰٪ آن مخالف زنده بودن ما شیعیان است !!‌) و این طبیعی است که آمریکائی ها هم از رئیس جمهور ما بدشان بیاید ،‌ بدلیل حرفهای ضدآمریکایی اش !!!


نوشته ی زیر را یک ایرانی مقیم آنور آبها نوشته است ، بعنوان یک فرد از آزادی بیان استفاده کرده و تا جائیکه می توانسته و حوصله اش کشیده است نوشته است ... بنظر من برای اینکه خیلی از این ور آبی ها از بن بست « ترامپ کیست و چه می گوید !؟‌ » بیرون بیایند متن جالبی است ،‌البته شاید کافی نباشد


داشتم به این فکر می کردم که چرا همه دنیا علیه ترامپ هستند؟ و بعد هم به اینکه اگر ترامپ در آمریکا رای بیاورد یعنی اینکه این همه مخالفت فقط یک پروپاگاندای روشنفکری بوده است و طرز فکر ترامپ طرفدار دارد. ترامپ واقعا چه می گوید؟


+

ترامپ یک نابغه اقتصادی هست که هزاران خانواده آمریکایی مستقیم یا غیر مستقیم از طریق کار آفرینی او نان می خورند. ترامپ پول و صنعت و بازار را بسیار بهتر از خیلی کسانی می شناسد که فقط کتاب خوانده اند و نه تنها هیچ کاری در خصوص بهتر کردن وضعیت معیشت مردم نکرده اند بلکه در خیلی موارد با توصیه های اشتباه مردم را از چاله به چاه انداخته اند.


+

فرض کنیم در ایالات متحده ده میلیون سکنه غیر قانونی وجود دارد. یعنی یک هشتم جمعیت ایران. یعنی یک ششم جمعیت فرانسه و در حدود یک چهارم جمعیت کانادا. دقت کنید که مهاجر غیر قانونی با پناهنده یا آواره جنگی یا ویزای موقت یا هر مورد دیگری فرق دارد. یعنی کسی که به عمد و با قصد قبلی و به طور غیر قانونی از مرزهای کشوری عبور کرده و پارازیت امنیت، اقتصاد و قانون آن کشور محسوب می شود. کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که با مهاجرین غیر قانونی در این حجم مدارا کنند؟ چرا باید ایالات متحده این میزان مهاجر غیر قانونی را پذیرا باشد؟ کل کشورهای اروپایی لیاقت نداشتند آوارگان جنگی شناسنامه داری را پذیرش کنند که خودشان سبب جنگ و ویرانی سرزمین آنها شده اند. آن هم آواره جنگی و نه مهاجر غیر قانونی. ترامپ می گوید مهاجرین غیر قانونی باید خاک آمریکا را ترک کنند.


+

کشورهای اسلامی بسیار موفقی در دنیا وجود دارند که قوانین اسلامی را مو به مو اجرا می کنند. چنان گردن و دست و پا می زنند که قصاب سر محل با مرغ و خروس چنین کاری نمی کند. بانوان در کمال حیا در زیر خروارها لباس مشکی وظیفه ارضا مرد را به بهترین وجه انجام می دهند و حتی اجازه ندارند ماشین برانند. نمونه اش عربستان سعودی. کشوری بسیار پیشرفته و مدرن با دارایی های کلان یا قطر یا جدیدا مالدیو. حالا چه دلیلی دارد که این مومنان خدا در ایالات متحده زندگی کنند و بعد از نماز صبح و ظهر و شام با انواع اشربه از ناپا، اطمعه از کانزاس و دختران بلوند از تکزاس حال و هول نمایند و بعد هم چند هواپیما را به نمادهای اقتصاد آمریکا بکوبند و کل آمریکا و اقتصادش را در شوک فرو ببرند. و بعد هم در قلب آمریکا مسجد بسازند و بدبخت های دیگری را به عنوان تروریست معرفی کنند؟ و هر وقت هم آمریکایی ها اعتراض کردند آنها را تهدید کنند که اقتصاد آمریکا را با پایین آوردن قیمت نفت یا بیرون کشیدن دارایی هایشان دچار شوک خواهند کرد. ترامپ می گوید اسلامیستها باید از آمریکا خارج شوند و به کشورهایی بروند که حکومت اسلامی مورد نظرشان به دقت و با کیفیت بالا در آنجا بر قرار است. آیا حرف بدی می زند؟ شما اسلامیستهای افراطی را در کشور خودتان تحمل می کنید؟


+

بخشی از آمریکاییها اعتقاد دارند که اسلحه در آمریکا باید آزاد باشد، دلیلش هم پیشینه تاریخی آمریکا و نحوه شکل گیری این کشور است. برای مثال فراموش نکنید که تنها کشوری در دنیا که ارتش انگلیسی ها را به دریا ریخت آمریکا بوده است. با خوب و بد اش کاری ندارم فقط یک واقعیت تاریخی را بیان کردم. فهم دلیل مقاومت بخشی بزرگی از جامعه آمریکا برای حفظ آزادی حمل اسلحه برای خارجی ها همانقدر مشکل است که شما به یک آمریکایی بگویید در خاورمیانه بخشی از مردم هم نماز و روزه می گیرند و هم مشروب می خورند و هم آن کار دیگر می کنند.


و خیلی چیزهای دیگر که نه من حوصله نوشتن اش را دارم نه شما حوصله خواندنش را همینقدر که روشنفکرها می گویند ترامپ اخ هست، لابد هست! اصلا به من چه! خلاصه خیلی فکر کردم به اینکه چرا آمریکایی ها اینقدر مخالف ترامپ هستند که می گوید که می خواهد که ایالات متحده را به عصر طلایی اش یعنی دوران پست مدرن باز گرداند. تنها چیزی که به عقلم رسید این است که آنها چشم دیدن نخست وزیر خوش تیپ و مودب و لیبرال کانادا را ندارند! خدایی ترامپ خیلی بد ترکیب است!

 

  • دا دو

نظرات  (۷)

سلاااااااااام و صدتا سلاااااام با هزارتا لبخند:-) 
من بازم امشب خوابم نمیبره، یه چیزی بپرسم؟ چرا اون روز گفتین که سعی میکنین با حیوون ها صمیمی نشین؟ من مامانم نمیذاره خرگوش یا سگ بخریم
پاسخ:
سلام
البته از کودکی به ما محبت به حیوانات را یاد داده اند و در خانواده ی ما هم مخالف نگهداری حیوانات بودند ... صمیمیت وابستگی می آورد و وابستگی هم به آزادی حیوان لطمه می زند و هم اینکه باعث می شود انسان نسبت به آن حیوان مسئولیت پیدا بکند و این بنوعی دست و پا گیر است !! بجای تمرکز روی یک حیوان می شود همه ی حیوانات را دوست داشت و این کار باعث می شود دل آدم بی نهایت بزرگ بشود ...
سلام
مطلب خوبی بود . منم تا مدتی پیش فکر می کردم ترامپ شمربن ذی الجوشنه چون شنیده بودم اگه بیاد سر کار اولین کاری که می کنه توفقها رو لغو می کنه (ما در مورد هر انسانی بر اساس منافع خودمون قضاوت می کنیم) تا اینکه یک روز ، یک نفر از اون ور آب نوشت: اینا همه حرفه!(اینکه توافقها رو لغو می کنه) ترامپ اول از همه بیزنس من هست یعنی اهل معامله
...و باز نوشت:
ترامپ نه اهل دود و دم است،نه اهل مشروب، نه اهل زنبارگی، تمام کارمندانش دوستش دارند چون هم خوب حقوق میده و هم کل حق و حقوق
نوشته ی این دوست عزیز و ایضا مطلبی که شما از قول این خانم هموطن نوشتید ما رو به فکر میندازه که گوشه ی چشمی هم از دریچه ی نگاه امریکایی ها، به ترامپ داشته باشیم.
پاسخ:
سلام
همه کامنت یک طرف ، ولی شما از کجا نتیجه گرفتید نویسنده مطلب خانم بوده !؟
چه حرف جالبی. شما همیشه به قسمتای سخت ماجرا فکر میکنید ولی اینا اصلا به فکر من نمیرسه
پاسخ:
البته اینها قسمت های ساده ی ماجرا هستند ، به ما گفته اند ۲۰۰متر مانده به تقاطع تعیین مسیر کنیم ... برخی ها دقیقا وسط چهارراه تصمیم می گیرند که کدام وری باید بپیچند و بعضی ها بعد از تقاطع یادشان می آید که اشتباه آمده اند و این برخی با آن بعضی ، تشکیل خیلی ها را می دهد !!! در مورد چیزهایی که دوست داریم مشکل است تصمیم خوبی بگیریم ، بهتر است اول بررسی کنیم و بعد دوست داشته باشیم !!
به خاطر کلمات و واژه هایی که استفاده کرده: اَخ ...بدترکیب
معمولا مردها به قیافه و ظاهر افراد گیر نمی دن!
من تقریبا میتونم بفهمم منظورتونو، مثلا اینکه من فقط یه موبایل معمولی دارم اینستا و تلگرام و چت و اینا هم ندارم چون بررسی کردم و فهمیدم که بیشتر دوستام یا درس نمی خونن یا دوست پسر دارن یا فیلمای بد میبینن. ولی بیشتر وقتها آخه یه جور دیگه س. دوست داشتن من از تو قلبم شروع میشه، مثلا من یهو یه چیزی یا یه کسی رو دوست دارم، دیگه دوست داشتن شروع شده و نمیتونم بررسیش کنم. واسه همین یه عالمه سر همین خرگوش و سگ با مامانم دعوا کردم یا مثلا چیزای دیگه.. 
پاسخ:
این امر تقریبا عمومی است ، منطق ما خیلی دیرتر از احساس ما جاافتاده می شود برای همین کنترل احساسات سخت تر است ولی می شود با کنترل کردن وابستگی ها و دلبستگی ها احساسات را کمی کنترل کرد ... و باز هم بگویم که کار سختی هست ...
نکته های خوبی در نوشته بود ولی ربط بعضی جاهایش ب هم، برایم مجهول ماند. 

https://telegram.me/sorushseda/45
پاسخ:
طبق معمول هر نوشته ای نکات مبهمی می تواند داشته باشد ...
سلام

اینو در اون یکی خونه ! که زحمت کشیدین گذاشتین خوندم کلی هم خوشم اومد
دستتون بی بلا ...
پاسخ:
سلام
سلامت باشید ...
کامنت تان را زیارت کردم ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی